Gå til innhold

Apetina feta og slanking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slanker meg og skal lage meg salat. Nærmere bestemt gresk. Jeg pleier å ha apetina feta ost, den i terninger, den klassiske i og jeg bruker saften også. Det er vel olje? Er dette dette dumt når man slanker seg?

Hvor mye kalorier er i denne? Jeg går utifra at næringsinnholdet i produktet forteller om selve osten og ikke oljen inkludert? Eller...

Anonymkode: 107e5...f02

AnonymBruker
Skrevet

dytt

Gjest Runforit
Skrevet

Er kaloriene inkludert alt som står på boksen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja den er vel marinert i oljen, kjøp heller vanlig feta i firkantet pakke som du skjærer opp selv. 

Anonymkode: 34052...844

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok et tilleggspørsmål:

Jeg sjekker kalori-innhold når jeg handler. Men hva med fettinnhold? Må jeg passe på dette også eller er det kun kalori? Jeg legger merke til at kalori i forhold til fett varierer. Hva er hva?

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den er vel marinert i oljen, kjøp heller vanlig feta i firkantet pakke som du skjærer opp selv. 

Anonymkode: 34052...844

Men hva skal jeg bruke for å " fete opp " salaten med?

Skrevet

Jeg elsker den klassiske apetina feta osten. Har brukt den religiøst på salatene mine det siste året. Har snart gått ned 40 kg. Så nei, den er ikke dum når man skal slanke seg. Jeg har prøvd vanlig feta uten oljen, og det er skikkelig kjipt å spise, rett og slett. Noe må man unne seg for å klare å gå ned og holde vekten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyttt

- Jeg sjekker kalori-innhold når jeg handler. Men hva med fettinnhold? Må jeg passe på dette også eller er det kun kalori? Jeg legger merke til at kalori i forhold til fett varierer. Hva er hva?

- Hvis jeg skal bruke den feta uten olje, hva skal jeg bruke for å gjøre salaten saftig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dyttt

- Jeg sjekker kalori-innhold når jeg handler. Men hva med fettinnhold? Må jeg passe på dette også eller er det kun kalori? Jeg legger merke til at kalori i forhold til fett varierer. Hva er hva?

- Hvis jeg skal bruke den feta uten olje, hva skal jeg bruke for å gjøre salaten saftig.

Du kan putte oppi litt olivenolje og sitronsaft, fordelen blir jo at du selv får bestemme hvor mye olje det blir.

Anonymkode: f0b5f...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

HERREGUD

Anonymkode: a746d...910

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om målet er å gå ned i vekt burde oljer og ost kuttes helt ut. Det er mye fett i olje og ost og dermed meget kaloririkt.

Anonymkode: ec6b9...e66

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Runforit skrev:

Er kaloriene inkludert alt som står på boksen.

På fetaosten jeg spiste var kaloritallet inkludert en viss mengde med oljen. Det er ikke normalt å drikke all oljen rundt osten tror jeg.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyttt

Om du spiser karbohydrater, proteiner eller fett er rivende likegyldig. Men det er viktig med proteiner når man slanker seg. Hva du vil spise resten velger du utifra hva som gjør deg mest mett eller lykkelig eller noe.

Olje har masse kalorier, hele poenget med salat forsvinner hvis man spiser masse olje.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

På fetaosten jeg spiste var kaloritallet inkludert en viss mengde med oljen. Det er ikke normalt å drikke all oljen rundt osten tror jeg.

Om du spiser karbohydrater, proteiner eller fett er rivende likegyldig. Men det er viktig med proteiner når man slanker seg. Hva du vil spise resten velger du utifra hva som gjør deg mest mett eller lykkelig eller noe.

Olje har masse kalorier, hele poenget med salat forsvinner hvis man spiser masse olje.

At poenget med salat forsvinner om man har olje på kommer vel ann på hvorfor man spiser salat? De aller fleste spiser det som en del av dagsporsjonen med grønnsaker. Næringen man får i grønnsakene er jo de samme selv om man har olje på. Og jeg vil også si at det ikke er likegyldig om man spiser karbohydrater, fett eller protein. Spiser man kun karbohydrater og også den raske sorten så vil det kunne stoppe vektnedgang og til og med føre til oppgang selv om man passer kaloriene.

Anonymkode: 31b3a...b7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Spørsmålene er besvart her

Og deilige oppskrifter her:

Anonymkode: 14889...886

• Liker 1
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om målet er å gå ned i vekt burde oljer og ost kuttes helt ut. Det er mye fett i olje og ost og dermed meget kaloririkt.

Bla bla bla. Jeg spiser både olje og ost, og jeg går ned i vekt. Jeg spiser til og med majones hver dag! Så lenge man har kontroll på inntaket, så kan man spise hva man vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Takk for alle svar.

Jeg ser noen foreslår at jeg skal bruke olje for å gjøre salaten saftig. Men er ikke olje i seg selv fett igjen og det samme som oljen i apetina feta?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Takk for alle svar.

Jeg ser noen foreslår at jeg skal bruke olje for å gjøre salaten saftig. Men er ikke olje i seg selv fett igjen og det samme som oljen i apetina feta?

Ja olje er olje. Noen skrev nylig at en spiseskje olje er 100 kalorier. Rapsolje er også en sunn olje, og apetina fetaost i olje har nettopp rapsolje :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må man ikke kutte det ut, man må bare passe på å ikke spise for mye. Det er kalorier inn/ut som har noe å si, ikke hvilken matvare kaloriene kommer fra. Har slanket meg siden i høst og spist ost hele veien, fortsatt gått ned :)

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja olje er olje. Noen skrev nylig at en spiseskje olje er 100 kalorier. Rapsolje er også en sunn olje, og apetina fetaost i olje har nettopp rapsolje :)

Hvor har du det fra at rapsolje er sunt?

Anonymkode: 31b3a...b7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...