AnonymBruker Skrevet 24. januar #41 Skrevet 24. januar Lå bæsj 💩 nedi toalettskålen. Megler hadde trolig hatt dårlig mage og bæsjet før visning. Og glemt å skylle ned. Megler virket ihvertfall veldig stresset. Anonymkode: be295...cae 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #42 Skrevet 24. januar Skulle bli med moren min å se på en fin leilighet. Som så utrolig flott ut med havutsikt. Hadde en slik forventning . Men har aldri opplevd en så grusom lukt. Blanding av alt og i tillegg grusomt røykelukt . Alle flater var møkkete . Bildene var fiksa mye på. Anonymkode: a8ade...5f8
AnonymBruker Skrevet 24. januar #43 Skrevet 24. januar Skulle bo i Paris et år og var på visninger der. Faktisk i flere av leilighetene vi så på, hadde de vegg- til- vegg- teppe på badet! Det er jo helt vanvittig - på et våtrom! 😱 Anonymkode: 0314d...4f2 1 1
Tough cookie Skrevet 24. januar #44 Skrevet 24. januar Skittent undertøy som lå synlig på badet, og lukten av gammel kropp og søvn på soverommet.
Million Skrevet 24. januar #45 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skulle bo i Paris et år og var på visninger der. Faktisk i flere av leilighetene vi så på, hadde de vegg- til- vegg- teppe på badet! Det er jo helt vanvittig - på et våtrom! 😱 Anonymkode: 0314d...4f2 Det var faktisk veldig vanlig i England også, i mange år. Man kunne se baderom med vegg-til-vegg teppe på badegulvet, eller rett og slett tregulv på bad med badekar (med alt søl av vann som hører til må det jo råtne!). Har sett mye av det på tv, interiørprogrammer og boligprogrammer. Men... Britene ser ut til å ha skjerpet seg litt de senere årene når det gjelder teppe på badet, unge mennesker i dag legger ikke teppe på badet lenger. Men det folkeslaget er fremdeles mer glade i dette støvsamler-helvetet enn vi nordmenn her. Vegg-til-vegg tepper overalt, i trapper, stuer, gang og soverom. Jeg har ikke et eneste teppe hjemme, bortsett fra dørmatten, om det kan kalles teppe. 1
Cera Skrevet 24. januar #46 Skrevet 24. januar Innsmurt bæsj gulvteppe. Tror det var et dødsbo, der de valgte bort vask før visning. Men deretter lav prisantydning da.
AnonymBruker Skrevet 24. januar #47 Skrevet 24. januar Da vi kjøpte hus i 2020 så kunne ikke megleren svare på et eneste svar. Det var pinlig når han ikke visste noen verdens ting. Tror han var ca 22-23 år gammel, gikk i flotte klær og var stokk dum. Anonymkode: 56b43...265 1
tånegla Skrevet 24. januar #48 Skrevet 24. januar Var på en visning på en leilighet til salgs. Leieboerne var tydelig ikke så veldig interessert i å flytte så de hadde ikke lagt seg flid i å rydde. Åpne skuffer med undertøy hengende ut, oppvask på kjøkken benkene, våte håndkle på baderomsgulvet. Leiligheten ble ikke solgt. Eier sa opp leietagerne og la den ut til salgs 8 måneder etterpå. Da ble den solgt 200.000 over prisantydning.
AnonymBruker Skrevet 24. januar #49 Skrevet 24. januar Har vært på mye rare visninger gjennom årene. Et hus vi så på hadde utleieenhet i underetasjen. Det var ingen bilder av utleieleiligheten i prospektet. Under visningen fikk vi beskjed om at vi ikke fikk anledning til å se leiligheten, da leieboerne var hjemme. Selger var til stede under visningen og fikk tydeligvis tigget «lov» til å få vise fram utleieleiligheten til slutt. Vi fikk streng beskjed om å ikke snakke når vi var der inne, og ble ført inn i leiligheten i grupper på 5 av gangen. I leiligheten satt en far og to barn foran TV’en og spiste middag. De ga ikke verken eier, megler eller oss som var på visning så mye som et blikk, men bare fortsatte med middag, TV-titting og tusling mellom sofaen og kjøkkenbenken som om vi ikke var der. På en dør sto hang det en lapp med påskriften «INGEN ADGANG!» og da vi listet oss forbi visket megler strengt at vi ikke kunne se inn i det rommet, fordi en av leieboerne satt der og jobbet. Vi fikk heller ikke se badet (jeg regner med det måtte være et, men siden vi heller ikke fikk se noen bilder så kan jeg ikke si det sikkert 😆) Etter ca. 40 sekunder visket megler at vi måtte gå ut igjen, i en temmelig stressa tone. Vi endte opp med å ikke by på huset, siden vi ikke hadde noen anelse av hva vi i så fall hadde kjøpt. 😆 Det var tydeligvis leieboere som var lite samarbeidsvillige og motsatte seg salg, men dessverre for de ble huset solgt over takst (tipper av noen som ikke var særlig interessert i å fortsette å ha de boende der) Anonymkode: 03cf3...811 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #50 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har vært på mye rare visninger gjennom årene. Et hus vi så på hadde utleieenhet i underetasjen. Det var ingen bilder av utleieleiligheten i prospektet. Under visningen fikk vi beskjed om at vi ikke fikk anledning til å se leiligheten, da leieboerne var hjemme. Selger var til stede under visningen og fikk tydeligvis tigget «lov» til å få vise fram utleieleiligheten til slutt. Vi fikk streng beskjed om å ikke snakke når vi var der inne, og ble ført inn i leiligheten i grupper på 5 av gangen. I leiligheten satt en far og to barn foran TV’en og spiste middag. De ga ikke verken eier, megler eller oss som var på visning så mye som et blikk, men bare fortsatte med middag, TV-titting og tusling mellom sofaen og kjøkkenbenken som om vi ikke var der. På en dør sto hang det en lapp med påskriften «INGEN ADGANG!» og da vi listet oss forbi visket megler strengt at vi ikke kunne se inn i det rommet, fordi en av leieboerne satt der og jobbet. Vi fikk heller ikke se badet (jeg regner med det måtte være et, men siden vi heller ikke fikk se noen bilder så kan jeg ikke si det sikkert 😆) Etter ca. 40 sekunder visket megler at vi måtte gå ut igjen, i en temmelig stressa tone. Vi endte opp med å ikke by på huset, siden vi ikke hadde noen anelse av hva vi i så fall hadde kjøpt. 😆 Det var tydeligvis leieboere som var lite samarbeidsvillige og motsatte seg salg, men dessverre for de ble huset solgt over takst (tipper av noen som ikke var særlig interessert i å fortsette å ha de boende der) Anonymkode: 03cf3...811 Har folk egentlig lov til å oppføre seg sånn? Huseieren kunne jo sikkert tvunget dem til å forlate huset mens visningen pågikk Anonymkode: 68263...d9e
AnonymBruker Skrevet 24. januar #51 Skrevet 24. januar Jeg var på visning på noe som var annonsert som hybel da jeg skulle studere. Første stedet jeg var viste det seg at det var et enkeltrom, men med tilgang til bad og kjøkken. Rommet var knøttlite, men rent, pent og praktisk, MEN, for å komme på badet måtte jeg gå gjennom soverommet til huseierne. Jeg skjønner ikke hvordan de hadde sett for seg at det skulle gå til. En annen jeg var på var helt grei, men med en utleier som mer enn antydet at det var muligheter for avslag på leia mot "personlige tjenester". Fysj. Anonymkode: 050a8...eda 2
Laraa Skrevet 24. januar #52 Skrevet 24. januar Der skap og ikke var tømt. Sto boks på boks med reseptbelagte medisiner og parfymeflasker. På kjøkkenet hadde en halv flaske soyasaus veltet i øverste skuff og laget innstørknet lag på lag i kjøkkenskuffene nedover
sofie777 Skrevet 24. januar #53 Skrevet 24. januar Laraa skrev (20 minutter siden): Der skap og ikke var tømt. Sto boks på boks med reseptbelagte medisiner og parfymeflasker. På kjøkkenet hadde en halv flaske soyasaus veltet i øverste skuff og laget innstørknet lag på lag i kjøkkenskuffene nedover Skal skap tømmes før visning om det bor folk i leiligheten i noen måneder til? Hjelp!! Trodde det var greit nok om det sto pent og fint i skap. 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar #54 Skrevet 24. januar sofie777 skrev (2 timer siden): Skal skap tømmes før visning om det bor folk i leiligheten i noen måneder til? Hjelp!! Trodde det var greit nok om det sto pent og fint i skap. Men man gjemmer kanskje medisiner og slikt før visning? Iallefall hvis det er haugevis av reseptbelagte greier. Litt som å rydde nattbordskuffen og gjemme det sexy undertøyet. Anonymkode: c0ea7...e6b
AnonymBruker Skrevet 24. januar #55 Skrevet 24. januar Det var et hus i Sverige som Kronofogden solgte. Altså et tvangssalg. I Sverige legger de ikke ut bilder fra boliger innvendig om de tvangsselges, så ingen vet hvordan det ser ut før en kommer på visning. Da vi kom til visning så fikk vi opplyst at en gikk inn på eget ansvar, og om en hadde med barn så fikk ikke barna gå inn i huset. Og det kunne vi godt forstå når vi kom inn. En kunne ikke se gulvet for der lå det søppel, uåpnet brev, reklame, tomme flasker og bokser. Ja, nesten alt en kan tenke seg. Trappa opp til annen etasje var den hinderbanen. Begge toalettene i huset var fulle av dritt. Strømmen var avstengt og kjøleskapet sto åpent fult av gammel mat. Det var ikke bad i selve huset, det lå i en bygning litt bortenfor huset. Og det var heller ikke noe å rope hurra for. Hagen var full av søppel som hadde ligget der i evigheter. Anonymkode: fc48b...445
AnonymBruker Skrevet 24. januar #56 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har folk egentlig lov til å oppføre seg sånn? Huseieren kunne jo sikkert tvunget dem til å forlate huset mens visningen pågikk Anonymkode: 68263...d9e Ja, det var veldig spesielt. Leietakerne hadde tydeligvis heller ikke sluppet inn fotografen for å ta bilder, og tegningene i prospektet av planløsningen i utleieenheten stemte visstnok ikke. Vi fikk muntlig forklart at noen vegger var flyttet, men jeg forsto aldri hvordan planløsningen var da, og vi fikk heller ikke se rommene det dreide seg om. Vi fikk bare så vidt liste oss inn uten å si et ord, og så bare stue/kjøkken i åpen løsning. Fikk ikke se noen andre rom før vi ble bedt om å snu, med viskende stemme. Det pussigste var at de som bodde der ikke så mye som så på oss en gang. De latet bare som om vi var luft. Vi bød som nevnt ikke på huset, siden så godt som hele underetasjen var usett, det var ingen bilder og planløsningen heller ikke var oppdatert på tegningen. Men det ble solgt med en gang, godt over takst. Antageligvis av noen som uansett skulle pusse opp hele huset, evt. noen som skulle flippe det. Anonymkode: 03cf3...811
AnonymBruker Skrevet 24. januar #57 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men man gjemmer kanskje medisiner og slikt før visning? Iallefall hvis det er haugevis av reseptbelagte greier. Litt som å rydde nattbordskuffen og gjemme det sexy undertøyet. Anonymkode: c0ea7...e6b Rydde nattbordskuffen?? Folk på visning skal da ikke kjøpe nattbordet mitt?! Anonymkode: 01f5e...c37 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar #58 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Rydde nattbordskuffen?? Folk på visning skal da ikke kjøpe nattbordet mitt?! Anonymkode: 01f5e...c37 Folk snoker i mye rart, har sett det selv. Så lurt å gjemme det du ikke har lyst til at andre skal snoke i. Anonymkode: c0ea7...e6b
AnonymBruker Skrevet 25. januar #59 Skrevet 25. januar Var på visning på en liten leilighet til leie som ikke hadde vask på kjøkkenet. Man måtte vaske opp i vasken på badet eller i en balje på kjøkkenbenken. Det var ikke oppvaskmaskin heller. Liten leilighet, og lite kjøkken men ganske nyoppusset så de burde ha satt inn en vask. Var også på visning på et hus til salgs der hele familien var hjemme. To unger satt på kjøkkenet og spilte spill ved spisebordet, mora og en unge til satt i stua og faren stod ute i hagen med megler. Litt spesielt å gå rundt i huset med familien der. Anonymkode: 54f9d...da2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #60 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men man gjemmer kanskje medisiner og slikt før visning? Iallefall hvis det er haugevis av reseptbelagte greier. Litt som å rydde nattbordskuffen og gjemme det sexy undertøyet. Anonymkode: c0ea7...e6b Enig i at reseptbelagte medisiner bør gjemmes, eller tas med. Ikke av hensyn til de som eventuelt snoker, men faren for at noe skal finne på å stjele det. Verdisaker som er lett å stikke i lomma har vi også lagt bort. Innredning som følger med kjøp har vi ryddet og vasket innvendig. Men møbler som ikke følger med, har jeg aldri ryddet før visning. Om folk velger å snoke, er det på eget ansvar, og de må tåle å se det de måtte finne. Syns de det er ubehagelig, så har de kanskje lært til neste gang?! Anonymkode: 1b057...ffc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå