Holly Hobbie Skrevet 22. oktober 2004 #1 Skrevet 22. oktober 2004 Har gaatt paa pillen foer, men kan liksom ikke huske helt...blir mensen bedre eller verre av p-piller/ Hva med PMS (sliter med begge deler....daarlig humoer, tretthet ved PMS og vond mens). Ser at noen diskuterer sexlysten ogsaa...har forsaavidt ingen stor lyst for tiden uansett, saa det er kanskje ikke saa farlig hvis den blir enda verre? Har tre maaneders forbruk klar hjemme, men har ikke begynt paa dem ennaa...burde jeg begynne i morgen?
Gjest Chica Skrevet 22. oktober 2004 #2 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg fikk mye mindre blødninger når jeg begynte med p-piller. Har aldri vært plaget med PMS eller menssmerter. De pillene jeg går på skal man starte på ved første mensdag, sjekk pakningsvedlegget på dine! Kan ikke starte akkurat når det passer deg.
Hillary Skrevet 22. oktober 2004 #3 Skrevet 22. oktober 2004 Når det gjelder p-piller og pms / mensen, så tror jeg det er veldig forskjellig fra merke til merke og fra person til person. Jeg prøvde to typer p-piller da jeg var 20. Tror det var trionetta og et annet, men det er 12 år siden. Jeg lå under dyna i seks uker... Jeg kan ikke tilføre kroppen ekstra østrogen!!! Er veldig deppa når jeg har pms. Jeg vet at mange får mindre menssmerter med p-piller. Prøvde p-sprøyte som inneholder progesteron noen år senere, og gikk på den i mange år. Fungerte bra mot pms og mensen fordi jeg mistet syklusen og ikke hadde mens. Men det er jo ikke så smart i lengden...masse bivirkninger, så jeg sluttet. (se andre tråder om p-sprøyte)
jordbær Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Etter at jeg sluttet med p-piller/p-ring har jeg fått jævlige menssmerter og kraftig mens. Men PMS-humør har faktisk bedret seg masse! Sexlysten var fraværende mens jeg gikk på p-piller!
Gjest Dolphina Skrevet 22. oktober 2004 #5 Skrevet 22. oktober 2004 For meg hjalp det med p-piller for mensen. Blør mye mindre. Men så var det den sexlysten da.... Bruker Yasmin nå og vet ikke hvor lysten ble av...
Arkana Skrevet 22. oktober 2004 #6 Skrevet 22. oktober 2004 Merker ingen forskjell når jeg går på p-piller, har ikke hatt en eneste bivirkning.
~Viva~ Skrevet 22. oktober 2004 #7 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg fikk betraktelig mindre menssmerter når jeg gikk på p-piller, og blødde bare en dag hver måned. Hyggelige bivirkninger, men de avtok etterhvert. Sexlysten var vel der som jeg husker, men ble veldig fort tørr og sår. Humørsvingningene var det verste, og grunnen til at jeg sluttet med p-piller.
Sommerfugl83 Skrevet 22. oktober 2004 #8 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg fikk mindre mens og menssmerter etter at jeg begynte på p-piller. Begynte først på trionetta, men mistet sexlysten av de + at jeg ble deprimert. Byttet til yasmin og med de funker alt supert for min del.
enhna Skrevet 22. oktober 2004 #9 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg fikk mindre menstruasjonssmerter og blødningene ble mindre. Sex-lysten er blitt litt borte så jeg vurderer å skifte merke. Bruker Trionetta. Glemte å si at du kan begynne når som helst, men helst første dagen av menstruasjonen. Hvis du begynner utenom virker ikke pillene før etter 14 dager..
Lala Skrevet 23. oktober 2004 #10 Skrevet 23. oktober 2004 For meg hjalp det med p-piller for mensen. Blør mye mindre. Men så var det den sexlysten da.... Bruker Yasmin nå og vet ikke hvor lysten ble av... Kjenner meg igjen.. Dessuten ble PMS mye verre! Ble helt følelsesmessig ustabil. Ble deprimert. Begynte å grine når jeg f.eks. så en sykebil, en trist reklame (sånne de sender på helligdager) osv. Hadde en 6 mnd pause og følte meg som et nytt menneske. Men siden det passer litt dårlig å få barn nå, måtte jeg ty til prevensjon igjen. Kondom er kjipt i lengden, særlig med den økte sexlysten. Så nå tar jeg minipillen og føler meg litt bedre i humøret. Den skulle liksom være mildere og bedre for meg som sliter med migrene, men nå sitter jeg her med en smerte i tinningen som bare blir verre og verre.. Skal se det an en måned. Hvis ikke migrene anfallene avtar i hyppighet snart, skal jeg prøve kobberspiral. Har snakket med legen og blitt enig om at det er greit selv om jeg ikke har vært gravid før. P-PILLER ER IKKE BRA!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå