Gå til innhold

Tinkakemelding etter CT

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg var til CT skanning av hodet for en tid siden og nå fikk jeg innkalling til legen som henviste meg for å prate om resultatet. 

Og da begynner jo tankene å kverne; ville han kalt meg inn dersom alt var normalt eller bare dersom de "fant" noe? Resepsjonisten kunne ikke svare på dette. 

Det er to uker til timen så dersom det var noe virkelig alvorlig hadde de nok gitt meg time tidligere. 

Er der noen med erfaringer som kan fortelle hva som skjedde med dem etter scanningen ?

Anonymkode: 103a6...cfa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der er vel naturlig at jo mer alvorlig jo raskere samtale /time. De mest alvorlige beskjedene har jeg fått pr telefon..

Vet jo ikke hvorfor de tok CT, men det kan jo være at de ikke fant noe, og vil diskutere om det er aktuelt med flere undersøkelser? 

Anonymkode: 228bb...caf

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg var til CT skanning av hodet for en tid siden og nå fikk jeg innkalling til legen som henviste meg for å prate om resultatet. 

Og da begynner jo tankene å kverne; ville han kalt meg inn dersom alt var normalt eller bare dersom de "fant" noe? Resepsjonisten kunne ikke svare på dette. 

Det er to uker til timen så dersom det var noe virkelig alvorlig hadde de nok gitt meg time tidligere. 

Er der noen med erfaringer som kan fortelle hva som skjedde med dem etter scanningen ?

Hadde det vært noe alvorlig galt ville du blitt enten holdt tilbake eller henbist direkte tilbake til legen fra dem som tok CT - scanningen. Så det kan du bare slå fra deg. 

Vi vet ingenting om hvorfor du ble henvist, og kan derfor vanskelig svare på hvorfor legen ønsker deg tilbake til samtale. Derfor er det vanskelig å gi deg noe mer utfyllende svar. 

Anonymkode: d20aa...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Hva var bakgrunnen for CT? var det at du falt og slo hodet, og fikk f.eks. mye hodepine i ettertid? Det kan i slike tilfeller være at legen vil ha deg inn for å kontrollere at du føler deg bedre, og nevne i samme slengen at CT ser fin ut. Med andre ord har jeg ofte opplevd at legen ønsker å ha pasienten inne bare for å se at pasienten faktisk har det greit. Og ellers har jeg også opplevd at legen av og til tar inn pasienten for å forklare noe i forhold til bildeundersøkelsen som ikke er så lett å forklare over telefon, men som altså ikke er noe alvorlig

Anonymkode: be66e...356

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror også det er som AB over her sier. Det er ikke alltid sånn at man blir kalt inn til time kun når det er noe negativt. Når jeg fikk påvist hjernesvulst (godartet) så fikk jeg vite det per telefon.

Anonymkode: 916ac...434

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror også det er som AB over her sier. Det er ikke alltid sånn at man blir kalt inn til time kun når det er noe negativt. Når jeg fikk påvist hjernesvulst (godartet) så fikk jeg vite det per telefon.

Anonymkode: 916ac...434

Takk for hjelp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...