AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Skrevet 1. april 2016 Jeg har rullet ut boller som står til etterheving nå, og ser at jeg har ikke egg! Må jeg ha egg til pensling av bollene, eller går det fint uten. Gir egget smak etc? Eller blir det bare feil og rart uten egg penslet på? Må jeg i butikken NU å kjøpe egg? Anonymkode: cb2bd...53b
Rosa Sitron Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Du må ikke, mange som pensler med melk eller vann.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 Ok, takk, da pensler jeg med melk, prøver det, så vet jeg til neste gang Anonymkode: cb2bd...53b
Gjest simsam Skrevet 1. april 2016 #4 Skrevet 1. april 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har rullet ut boller som står til etterheving nå, og ser at jeg har ikke egg! Må jeg ha egg til pensling av bollene, eller går det fint uten. Gir egget smak etc? Eller blir det bare feil og rart uten egg penslet på? Må jeg i butikken NU å kjøpe egg? Anonymkode: cb2bd...53b Nei, du kan pensle med vann eller melk, egg er for å få de blanke. Selv pensler jeg de ikke engang. Ser fine ut og smaker like godt
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #5 Skrevet 1. april 2016 Du trenger ikke pensle med noe som helst. Jeg gjør aldri det. Penslingen er kun om du ønsker de skal bli blanke på toppen, altså kun av kosmetiske årsaker. Det er ikke noen som helst annen hensikt enn det, de smaker likt og får akkurat samme luftighet og konsistens enten du pensler eller ei. Anonymkode: d77da...ba4 4
Kamikatze Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Nja, litt har nok penslingen å si for konsistensen på skorpa. Men boller og annet som stekes kjapt på sterk varme merker du nok minimalt til det. Til boller er det vanlig å pensle med melk, egg eller sukkervann. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Synes boller som ikke blir penslet med noe gjerne blir tørre og melete på toppen. Så best å bruke et eller annet Anonymkode: 93a8c...f59
Whoops Skrevet 1. april 2016 #8 Skrevet 1. april 2016 Jeg synes bollene blir best om de pensles med melk. Da blir de mykere. Egg gjør dem litt sprø eller, i verste fall, harde på toppen synes jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #9 Skrevet 1. april 2016 Jeg pleier ikke å pensle en gang Liker de best uten den blanke overflaten. Anonymkode: a27b4...e5f
Gjest Badebuksa Skrevet 1. april 2016 #10 Skrevet 1. april 2016 5 timer siden, VinterSnø skrev: Du må ikke, mange som pensler med melk eller vann. jepp, tenkte også på melk
Gjest Emera Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 Jeg pensler heller aldri boller. Greit, for da kan de serveres til de som er allergiske mot egg også.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #12 Skrevet 2. april 2016 Vann funker fint, poenget er å fukte yttersiden så bollen kan heve uten at skorpen sprekker når du steker dem. Anonymkode: c8f68...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå