AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Skrevet 1. april 2016 Jeg har tatt abort, og sliter ikke i etterkant. Ikke var det et vanskelig valg heller, gitt situasjonen jeg var i. Men: Når jeg leser rundt, her og andre steder, er det opplest og vedtatt at det er livets vanskeligste valg, og at man sliter i etterkant. Det gjør altså ikke jeg, og begynner jo å lure på om jeg ikke er helt rett skrudd sammen? Det er også en del år siden aborten, så det er ikke følelser som jeg ikke har kjent på enda, etc. Spørsmålet mitt er: Oppfatter dere meg unormal? Anonymkode: 3551b...57b 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Nei, helt normal. Alle sliter ikke i ettertid, det kommer an på situasjonen og hva som ellers skjer i livet. Noen har det tungt en stund, men kommer over det, noen går med en sorg over det, noen går videre og legger det helt fra seg. Anonymkode: 3558c...27c 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, helt normal. Alle sliter ikke i ettertid, det kommer an på situasjonen og hva som ellers skjer i livet. Noen har det tungt en stund, men kommer over det, noen går med en sorg over det, noen går videre og legger det helt fra seg. Anonymkode: 3558c...27c Godt å høre. Anonymkode: 3551b...57b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #5 Skrevet 1. april 2016 Er snart 20 år siden, men har aldri tenkt så mye over det bortsett fra at det var en vanskelig situasjon. Dessuten så var den avgjørelsen veldig gjennomtenkt og det eneste riktige å gjøre på det tidspunktet. Anonymkode: abe93...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Jeg tok abort for 13 år siden. Det var vondt der og da, men i ettertid har jeg sett gang på gang at det var helt riktig avgjørelse. Jeg tenker på det av og til, men sliter absolutt ikke. Så nei, jeg oppfatter deg ikke som unormal. Anonymkode: 2d65c...067 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Godt over 20 år siden, ikke angret en dag. Det var helt rett avgjørelse i den situasjonen jeg var i da. Anonymkode: 6f2ad...bb1 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #8 Skrevet 1. april 2016 Har aldri tatt abort selv men jeg kjenner flere som har gjort det. Av de som synes abort er vanskelig å takle så er det flere som synes det å bli uplanglagt gravid og eller selve aborten var traumatisk. Så er det jo mange som føler seg presset til å gjennomføre abort når de ikke vil det selv. Om man tar et valg man føler er riktig tror jeg ikke de fleste angrer. Anonymkode: 34364...d2c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #9 Skrevet 1. april 2016 Jeg tok abort for 20 år siden, vel gjennomtenkt. Vi hadde allerede 2 små og ville ikke ha nummer 3. Var også ett kjempeuhell som gjorde at jeg ble gravid. Det var tungt den dagen jeg gjorde det og en stund etterpå. Jeg angrer egentlig ikke, men jeg tenker ofte på det. Lurer mye på om det var gutt eller jente og hvordan det mennesket ville vært idag. Høsten er litt vond, jeg hadde termin da. Nabosønnen er født samme mnd som jeg hadde termin og de ville vært like gamle. Det er litt sårt å tenke på. Anonymkode: 8ee2c...c25 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #10 Skrevet 1. april 2016 TS her: Så inderlig godt å høre historier fra denne "siden" også. Når man nesten utelukkende ser innlegg med det motsatte, begynner man jo å tvile på eget hode etterhvert. Takk til dere som svarer. Anonymkode: 3551b...57b 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #11 Skrevet 1. april 2016 Nei.Jeg tok abort for et par år siden, sliter ikke noe særlig med det. Hender en sjeldent gang at jeg tenker på det, men det var det riktige valget. Anonymkode: 440f7...786 1
Gjest Haaploes Skrevet 1. april 2016 #12 Skrevet 1. april 2016 Det var tøft der og da, spesielt fordi jeg gikk gjennom et samlivsbrudd samtidig, det var vanskelig å vite hvilke følelser som var på grunn av aborten og hvilke følelser som var på grunn av bruddet. Men! Jeg er sjeleglad for at jeg ikke fikk barn med den mannen, og jeg er veldig fornøyd med livet mitt nå, et liv som ikke er forenlig med barn.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #13 Skrevet 1. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt abort, og sliter ikke i etterkant. Ikke var det et vanskelig valg heller, gitt situasjonen jeg var i. Men: Når jeg leser rundt, her og andre steder, er det opplest og vedtatt at det er livets vanskeligste valg, og at man sliter i etterkant. Det gjør altså ikke jeg, og begynner jo å lure på om jeg ikke er helt rett skrudd sammen? Det er også en del år siden aborten, så det er ikke følelser som jeg ikke har kjent på enda, etc. Spørsmålet mitt er: Oppfatter dere meg unormal? Anonymkode: 3551b...57b Har tatt abort selv, og er ikke preget i etterkant. For meg var det også et veldig sikkert og enkelt valg. Å få barn var rett og slett ikke et alternativ. Opplevelsen i seg selv var litt traumatisk og ekkel (selv om jeg - heldigvis - tok kirurgisk), men i etterkant har jeg ikke vært særlig preget. Tror det har å gjøre med hva slags livssituasjon du er i. Om du egentlig er klar for unge på noen måter, føles det kanskje verre. Uansett, nei, du er absolutt ikke unormal. Anonymkode: 9c6f9...c56
Viktualia Skrevet 1. april 2016 #14 Skrevet 1. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Så inderlig godt å høre historier fra denne "siden" også. Når man nesten utelukkende ser innlegg med det motsatte, begynner man jo å tvile på eget hode etterhvert. Takk til dere som svarer. Anonymkode: 3551b...57b Det er jo litt sånn det blir, det er ikke så interessant å fortelle om. "Hei, jeg har tatt abort og det gikk veldig greit, jeg tenker aldri på det." Det blir litt sånn som at de fleste har det fint i samlivet med partneren sin, og da skriver man ikke inn på forum og ønsker å diskutere det. Så da ser det fort ut som at alle har utro partnere som lyver og jukser med penger og har blitt uønsket gravid mens man har angst for å føde, er redd for å amme og at man ikke har fin nok sprettrumpe. Etc. 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #15 Skrevet 1. april 2016 Neida, du er helt normal. For meg var det ikke et vanskelig valg, og jeg har aldri angret på at jeg tok abort. Anonymkode: b0274...91f 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #16 Skrevet 1. april 2016 Du er ikke unormal i det hele tatt! Jeg har ikke tenkt på det ett sekund, og synes egentlig det er synd at det er skapt en sånn kultur rundt det hvor det forventes at man på et eller annet vis må være trist. Jeg er sjeleglad for at jeg tok abort. Anonymkode: 36947...651 4
Tiriltunge Skrevet 1. april 2016 #17 Skrevet 1. april 2016 Jeg ha tatt to aborter, en da jeg var 20 og en da jeg var 34. Jeg har aldri angra, og det eneste jeg tenker om det innimellom er "Jeg kunne hatt en unge som var så-og-så gammel". Jeg er nå 44 år, så det begynner å bli en stund siden begge. Men for meg var det en liten forskjell på det å ta abort som 20-åring og det å ta abort som 34-åring. Det var vanskeligere den andre gangen, da jeg da var i et forhold. I tillegg fikk jeg vite at søsteren min var gravid dagen etter at jeg hadde gjennomført aborten (jeg fortalte ikke henne det, altså!). Men et par dager etter var at greit igjen. Så, nei, alle sliter ikke etter abort. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #18 Skrevet 1. april 2016 Det var tungt der og da, men angrer ikke på valget og har heller ikke tenkt mye på det i ettertid. Anonymkode: e253e...e2e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #19 Skrevet 1. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt abort, og sliter ikke i etterkant. Ikke var det et vanskelig valg heller, gitt situasjonen jeg var i. Men: Når jeg leser rundt, her og andre steder, er det opplest og vedtatt at det er livets vanskeligste valg, og at man sliter i etterkant. Det gjør altså ikke jeg, og begynner jo å lure på om jeg ikke er helt rett skrudd sammen? Det er også en del år siden aborten, så det er ikke følelser som jeg ikke har kjent på enda, etc. Spørsmålet mitt er: Oppfatter dere meg unormal? Anonymkode: 3551b...57b Samme opplevelse som deg. Det var bare en stor lettelse da det var over. Anonymkode: 2bad5...86d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #20 Skrevet 1. april 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt abort, og sliter ikke i etterkant. Ikke var det et vanskelig valg heller, gitt situasjonen jeg var i. Men: Når jeg leser rundt, her og andre steder, er det opplest og vedtatt at det er livets vanskeligste valg, og at man sliter i etterkant. Det gjør altså ikke jeg, og begynner jo å lure på om jeg ikke er helt rett skrudd sammen? Det er også en del år siden aborten, så det er ikke følelser som jeg ikke har kjent på enda, etc. Spørsmålet mitt er: Oppfatter dere meg unormal? Anonymkode: 3551b...57b Oppfatter deg ikke som unormal. Tok selv abort i uke 18 pga downs, kan ikke si det har preget meg. Det er et informert valg jeg tok. Hadde det vært et foster før uke 12 hadde det nok vært enda lettere. Det er en celleklump, ikke et barn. Anonymkode: d1d20...c91 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå