Gå til innhold

Stor jente - gravitet - fordommer

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Når jeg leser enkeltes graviditetsdagbøker her inne, og de gravide selv skriver att de er overvektige og må begynne å trene, og i neste avsnitt bare klager over hvor slitne de er, og ellers bare prater om mat, så tenker jeg mitt. Er til og med en gravid her inne som ikke klarer å komme seg ut på tur engang, og likevell klager hun over att hun er overvektig og er bekymret over att det skal ha en innvirkning på barnet.

Dette er kanskej som du skriver enkelte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Amerikanske forskere mener at kvinners kroppsmasseindeks før de blir gravide, påvirker risikoen for å utvikle svangerskapsforgiftning. En liten økning i kroppsfett før graviditet, øker økte sjansen for forgiftning merkbart. " se mer paa forskning.no: http://www.forskning.no/Artikler/2004/apri...l/1082538508.97

Selvsagt kan det gaa bra - men det er ikke til aa stikke under en stol at det er okt risiko for at ting kan gaa alt hvis man er veldig overvektig. Det har ingenting med fordommer aa gjoere.

Gjest Tari ikke innlogget
Skrevet
"Amerikanske forskere mener at kvinners kroppsmasseindeks før de blir gravide' date=' påvirker risikoen for å utvikle svangerskapsforgiftning. En liten økning i kroppsfett før graviditet, øker økte sjansen for forgiftning merkbart. " se mer paa forskning.no: http://www.forskning.no/Artikler/2004/apri...l/1082538508.97

Selvsagt kan det gaa bra - men det er ikke til aa stikke under en stol at det er okt risiko for at ting kan gaa alt hvis man er veldig overvektig. Det har ingenting med fordommer aa gjoere.

Tror det kommer mye an på hva slags overvekt det er snakk om. Som sagt så veier jeg 97 kilo, og har aldri vært friskere enn da jeg gikk gravid. Jeg er 167 cm høy så det er ingen tvil om at jeg er overvektig selv om mange får hakeslepp når jeg sier hvor mye jeg veier. Mange overvektige som sliter med vekten, men likevel spiser riktig og beveger seg er faktisk sunnere enn mange som er tynne, spiser dårlig og bare ligger på sofaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...