Gå til innhold

Kinesiske filmer

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg kom nettopp på at jeg bor med en kinesisk jente, så jeg kan jo bare spørre henne. Det går litt treigt her også -.- 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg kom nettopp på at jeg bor med en kinesisk jente, så jeg kan jo bare spørre henne. Det går litt treigt her også -.- 

Har hun engleske undertekster da?

Gjest Linaria
Skrevet
7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Har hun engleske undertekster da?

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Sanxia haoren (2006)
Tian xia wu zei (2004)
Shui shuo wo bu zai hu (2001)
Xiari nuanyangyang (2001)
Xing fu shi guang (2000)
Feng yue (1996)
Ermo (1994)
Huo zhe (1994)
Yang guang can lan de ri zi (1994)
Ba wang bie ji (1993)
Qiu Ju da guan si (1992)
Da hong deng long gao gao gua (1991)

Anonymkode: a4b6e...094

Skrevet

Det er masse kinesiske programmer på YouTube. Ikke direkte filmer men alt i fra barnetv til dating shows. 

Barnetv er egentlig ganske bra når man prøver å lære språket. 

Ellers er det en kinesisk streaming tjeneste, PPstream. Der finner du alt av filmer og cctv. 

Gjest Linaria
Skrevet
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Det er masse kinesiske programmer på YouTube. Ikke direkte filmer men alt i fra barnetv til dating shows. 

Barnetv er egentlig ganske bra når man prøver å lære språket. 

Ellers er det en kinesisk streaming tjeneste, PPstream. Der finner du alt av filmer og cctv. 

Takk :)

Skrevet (endret)
1 time siden, Linaria skrev:

Jeg studerer kinesisk (mandarin) på universitetet, og liker veldig godt å lære gjennom å se på film og TV, men jeg sliter med å finne filmer fra Kina innenfor de kategoriene jeg liker. Alt på Netflix er kampsportfilmer, og jeg synes ikke det er spesielt interessant. Noen som vet om noen relativt moderne drama/komedie/kjærlighetsfilmer på mandarin?

Red Cliff 1 og 2 er en MUST! Veldig høy rating filmer. Her får du den siste tiden av Han Dynasty. Dette er filmer om krig men også mye om kinesisk historie og kultur :) Veldig lett å finne en link med mandarisnk tale, bare google "watch red cliff online free"

Eller bla i disse sidene, de mest populære mandarinsk tale filmene http://www.imdb.com/search/title?languages=cmn&title_type=feature&sort=moviemeter,asc

Endret av John_Felipe
Skrevet

Ellers er jo weibo.com en god side for alt kinesisk. Der finner du også lenker til det meste av filmer som kan lastes ned eller streames. 

AnonymBruker
Skrevet
  • Flying Daggers
  • Crouching Tiger, Hidden Dragon
  • Red Cliff
  • Curse of the Golden Flower

Anonymkode: d8e38...b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...