Gå til innhold

Kinesiske filmer

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg studerer kinesisk (mandarin) på universitetet, og liker veldig godt å lære gjennom å se på film og TV, men jeg sliter med å finne filmer fra Kina innenfor de kategoriene jeg liker. Alt på Netflix er kampsportfilmer, og jeg synes ikke det er spesielt interessant. Noen som vet om noen relativt moderne drama/komedie/kjærlighetsfilmer på mandarin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg studerer kinesisk (mandarin) på universitetet, og liker veldig godt å lære gjennom å se på film og TV, men jeg sliter med å finne filmer fra Kina innenfor de kategoriene jeg liker. Alt på Netflix er kampsportfilmer, og jeg synes ikke det er spesielt interessant. Noen som vet om noen relativt moderne drama/komedie/kjærlighetsfilmer på mandarin?

Jeg liker Sansenes Rike.

Gjest Linaria
Skrevet
1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg liker Sansenes Rike.

Altså, takk, men den er japansk :P

Skrevet
Et øyeblikk siden, Linaria skrev:

Altså, takk, men den er japansk :P

Merkelig, var masse kinesere i den og de snakket kinesisk tror jeg. Hørtes iallefall kinesisk ut.

Skrevet

Hva med Machine Girl?

Gjest Linaria
Skrevet

Hva med Machine Girl?

Japansk

Skrevet

Japansk

Battle Royale?

Skrevet (endret)

Eller Infernal Affairs?

Endret av ambivalentReaction
Skrevet
2 minutter siden, Linaria skrev:

Japansk og kantonesisk

Da tror jeg ikke jeg kan flere kinesiske filmer... Men alle de var solide forslag. 

Gjest Linaria
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Da tror jeg ikke jeg kan flere kinesiske filmer... Men alle de var solide forslag. 

Solide og solide, de fleste var ikke kinesiske en gang, men takk for forsøket :P

Det er jo dette problemet jeg har. Det er utrolig mange bra japanske og koreanske filmer, spesielt på Netflix, men av de kinesiske er det bare kampsportfilmer, og flere av disse er på kantonesisk. 

Har uansett prøvd å google litt, men hadde vært interessant å høre om noen her inne har filmer de liker på mandarin. Eller TV-serier. 

Skrevet
4 minutter siden, Linaria skrev:

Solide og solide, de fleste var ikke kinesiske en gang, men takk for forsøket :P

Det er jo dette problemet jeg har. Det er utrolig mange bra japanske og koreanske filmer, spesielt på Netflix, men av de kinesiske er det bare kampsportfilmer, og flere av disse er på kantonesisk. 

Har uansett prøvd å google litt, men hadde vært interessant å høre om noen her inne har filmer de liker på mandarin. Eller TV-serier. 

Finnes det bra kinesiske filmer da? Jeg ville trodd jeg hadde sett en hvis det fantes. 

Crouching Tiger da?

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Finnes det bra kinesiske filmer da? Jeg ville trodd jeg hadde sett en hvis det fantes. 

Crouching Tiger da?

Er jo verdens største land, og de lager mange filmer. Det må være noe jeg kan se på :P De trenger ikke være spesielt bra, så lenge det ikke er kampsport. 

Crouching Tiger er akkurat det jeg prøver å unngå. Kampsport. 

Endret av Linaria
Skrevet
2 minutter siden, Linaria skrev:

Takk, om jeg hadde funnet ut hvor i all verden man kunne se den med engelsk tekst :P Finner den ikke på noen nedlastingssider. 

http://www.loldytt.com/Xijudianying/YQDH/

Lett å google. Antar at den nettsiden er lovlig, litt vanskelig å si siden jeg ikke snakker japansk.

Gjest Linaria
Skrevet

http://www.loldytt.com/Xijudianying/YQDH/

Lett å google. Antar at den nettsiden er lovlig, litt vanskelig å si siden jeg ikke snakker japansk.

Nettsiden er kinesisk.

Ikke så lett for deg å skille de språkene eller? :P

Skrevet

Nettsiden er kinesisk.

Ikke så lett for deg å skille de språkene eller? :P

Folkene, landene og språket. Jeg trodde Thailand var en øy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...