Gå til innhold

Astmamedisin

duskelapp

Anbefalte innlegg

Barnet puster tungt og har tidligere fått astmamedisin mot dette i en periode før jul. Mengden var 0.1mg. Nå er det på an igjen, men denne gangen var beskjeden om å gi en mindre dose enn tidligere i en uke for så to uker pause for å avvenne barnet medisinen, for å så komme tilbake til lege for å sjekke resultatet. Men avvenning? Noen som har hatt barn på avvening av astmamedisin?

Endret av duskelapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har legen sagt så, så kan ingen på kg overprøve dette. Medisinering av barn er heller ikke noe hvem som helst skal gå inn og rådgi foreldre om. 

Anonymkode: 15422...846

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Hvis dette er beskjeden du har fått fra behandlende lege så synes jeg du skal forholde deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør andre (potensielt uvitende) om råd, når du selv har fått beskjed av lege å gjøre så? I tillegg er det mye manglende informasjon; du sier at barnet går på astmamedisin med dose 0.1mg, men ikke hvilken medisin? 

Dosen er vanlig for barn som bruker ventoline, men ærlig talt; hør på legen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følges opp det som lege har sagt. Det jeg stusser litt på er avveningen. Så mest om det er noen som har brukt astmamedisin på barn som kjenner igjen dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du usikker på helsen til deg, eller barnet ditt, så kontakter du legen. Fremmede folk som ikke har legeutdannelse bør du ikke stole på i slike tilfeller.

Anonymkode: b0380...17b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du usikker på helsen til deg, eller barnet ditt, så kontakter du legen. Fremmede folk som ikke har legeutdannelse bør du ikke stole på i slike tilfeller.

Anonymkode: b0380...17b

Lurer egentlig bare på om andre har hatt barn på avvening av astmamedisin :-) har endret HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hørt om at man har barn på avvenning. Trenger de ikke medisinen så er det bare å slutte med den, du ser jo fort om behovet melder seg og da gir du medisin igjen. Flutide er som regel fast medisin siden den er langtidsvirkende og Ventoline ved behov. Hvis det er slik at barnet ditt puster tungt i kveld og du er usikker på om du skal fortsatt følge legens råd så ville jeg ringt til legevakten og forklart situasjonen. Man avvenner ikke barn medisin som de trenger for å puste skikkelig. 

Anonymkode: 9d6dc...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...