Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen erfaringer med pasienthotellet etter fødsel? 

Anonymkode: 1c53f...e58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dro dit for å møte en eks en gang. Så kjedelig ut, tror du finner hippere hotell i Oslo egentlig. Var liksom grått og kjedelig. Praktisk med trikken rett utfor men jeg tror jeg betalte en formue i parkering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var der for ett år siden, og det var veldig fint. Føltes trygt å ha jordmødre i nærheten, som hjalp til med amming osv., samtidig er de ganske i bakgrunn - så man må aktiv be om den hjelpen man vil ha. Det synes jeg er litt vanskelig, hva er "stort" nok for å ringe de, liksom - men de var veldig hyggelige og behjelpelige de gangene jeg ba om hjelp. Overgangen fra sykehus til hjem ble nok også mykere, da vi hadde fått bli kjent med babyen og vært de som tok ansvaret på barselhotellet. 

Rommene er helt greie, ganske store med dobbeltseng. Far må betale for overnatting og mat, mens mor får dette gratis.

Anonymkode: 06cdf...120

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg dro dit for å møte en eks en gang. Så kjedelig ut, tror du finner hippere hotell i Oslo egentlig. Var liksom grått og kjedelig. Praktisk med trikken rett utfor men jeg tror jeg betalte en formue i parkering.

God dag mann økseskaft! Etter fødsel kan hun ikke velge hva som helst av hotel, da vil hun ganske sikkert heller reise hjem. 

Ullevål sykehotel er helt ok. 

Anonymkode: c72ba...3ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som en bruker her over skriver må man være flink til å be om hjelp selv, ellers får du ikke hjelp. Utover det er det viktig å sette grenser for hva pleierne der får sette av regler og retningslinjer rundt amming, da det er mange på vakt i løpet av et opphold, og det er tydelig at de har forskjellig oppfatning av hvordan amming skal foregå. Så ikke Finn deg i hva som helst. Utover det er det supert at far kan være der sammen med deg, og maten er grei. Så hvis man ber om hjelp og setter egne grenser er iallefall min erfaring positiv :tommel: 

Anonymkode: e8dc5...6f5

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en bruker her over skriver må man være flink til å be om hjelp selv, ellers får du ikke hjelp. Utover det er det viktig å sette grenser for hva pleierne der får sette av regler og retningslinjer rundt amming, da det er mange på vakt i løpet av et opphold, og det er tydelig at de har forskjellig oppfatning av hvordan amming skal foregå. Så ikke Finn deg i hva som helst. Utover det er det supert at far kan være der sammen med deg, og maten er grei. Så hvis man ber om hjelp og setter egne grenser er iallefall min erfaring positiv :tommel: 

Anonymkode: e8dc5...6f5

Dette! Stol på deg selv. Jeg var innom sikkert 20 ulike jordmødre på Ullevål og det var mange ulike meninger og teknikker. Når jeg innså at de ikke hadde noen felles retningslinjer og begynte å ta grep om situasjonen selv gikk ammingen plutselig bedre.

Anonymkode: 080c6...e20

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva det koster for far?

Anonymkode: 1c53f...e58

AnonymBruker
Skrevet

Mener far betalte ca 600 per natt for fullpensjon (overnatting og alle måltider), mener det står på hjemmesidene.

Vi fikk en del ekstra liggedøgn og i kombinasjon med parkering ble det en utgift vi rett og slett ikke hadde tenkt på.

Anonymkode: a050f...046

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd i hvertfall. Det er såklart ikke noe luksus, men helt greit. Dobbelseng, alltid tilgjengelig dusj på rommet og gratis bind og bleier (aner ikke hvordan det er på vanlig barsel) var veldig godt!

Selv om jeg var førstegangs så ønsket jeg å ha mest mulig kontroll selv, men å fortsatt ha muligheten til å ringe på hjelp. Og utenom de vanlige kontrollene var jeg for meg selv, det var deilig. Hadde ei innom som var veldig på for å se at ammingen gikk greit (hun spurte dog først om jeg ammet, flott gjort!), men jeg var sikker nok til å få frem at dette ordnet jeg selv. 

Jeg ville i utgangspunktet hjem tidlig, men det å ikke tenke på egen seng/sengetøy og liten varmtvannstank mtp blødninger, og å slippe å lage mat selv i noen dager fikk meg til å bli i tre dager. :fnise:

Pappaen ble der det første døgnet og hele dagene, men sov hjemme de to neste, utgiftene til overnatting og parkering gadd vi ikke, og jeg klarte meg helt fint selv. Husker dessverre ikke hva det kostet. 

Anonymkode: 0d791...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...