AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Kom hjem og katta er full av olje! Alle bein, mage+hale.Problemet er at jeg er alene hjemme og denne katten er veldig sky. Kun samboeren min får lov til å kose med henne osv. (Hu er ifra dyrebeskyttelsen, så er derfor hu er sky) Jeg har ikke bil så får ikke tatt hu med noe sted og jeg får knapt fanga hu.. Blir så stressa! Hva søren skal jeg gjøre? Hva kan jeg prøve å vaske hu med? Har prøvd å gni hu med et håndkle, men hu kjemper seg bort. Det er mest sannsynlig gammel motorolje! Dette er kjempe vondt! Anonymkode: 8da70...900
Gjest Ishus Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Zalo funket på katten vår da den falt i ei bøtte med spillolje. Kan du fange den med et håndkle eller noe og så prøve å vaske henne? Det viktigste er å få olja ut av pelsen slik at den ikke slikker det i seg, det kan være farlig. Og skyll godt etterpå, sånn at hun ikke spiser zalo også...
ajarRun Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Jeg tror jeg hadde barbert bort pelsen. Jeg har hvit sofa, så jeg hadde fått noia av en oljete katt. Det er så vidt jeg tør sitte i den selv. Men det er så deilig å se venner med barn være grønn av misunnelse av at jeg kan ha noe så fint.
ablaze Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Jeg ville ringt dyrlegen og spurt hva de anbefaler 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 5 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg tror jeg hadde barbert bort pelsen. Jeg har hvit sofa, så jeg hadde fått noia av en oljete katt. Det er så vidt jeg tør sitte i den selv. Men det er så deilig å se venner med barn være grønn av misunnelse av at jeg kan ha noe så fint. En katt har det ikke godt uten pels. Det er dyreplageri da alle dyr har et fettlag under pelsen som regulerer kroppstemperatur.. Er den naken klarer ikke den å styre temperaturen sin. De er vel mer redd for livet til dyret enn en sofa. Anonymkode: 4fe75...917
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 6 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg tror jeg hadde barbert bort pelsen. Jeg har hvit sofa, så jeg hadde fått noia av en oljete katt. Det er så vidt jeg tør sitte i den selv. Men det er så deilig å se venner med barn være grønn av misunnelse av at jeg kan ha noe så fint. Det rådet er ikke å anbefale, der er og olje på huden under pelsen. Zalorådet var det jeg ville anbefale. Få fanget katten, og ta henne med i dusjen. Finn et håndkle og få kastet dette over katten slik at du klarer å fangen den, og bær den i håndkleet inn på badet. Båtte med zalovann eller i badevasken, du finner ut av det. Skal katten ikke forsvinne så lett, tar du katt og bøtte med i dusjen. Husk hansker og klær katten vil nok klore og hate deg, men elske deg når jobben er gjort, selv om hun neppe vil vise det. Lykke til. Anonymkode: 17a45...147 1
ajarRun Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det rådet er ikke å anbefale, der er og olje på huden under pelsen. Zalorådet var det jeg ville anbefale. Få fanget katten, og ta henne med i dusjen. Finn et håndkle og få kastet dette over katten slik at du klarer å fangen den, og bær den i håndkleet inn på badet. Båtte med zalovann eller i badevasken, du finner ut av det. Skal katten ikke forsvinne så lett, tar du katt og bøtte med i dusjen. Husk hansker og klær katten vil nok klore og hate deg, men elske deg når jobben er gjort, selv om hun neppe vil vise det. Lykke til. Anonymkode: 17a45...147 Ser for meg at TS står i dusjen med en spinnvill katt. Kan umulig være en behagelig situasjon... 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Prøv å vask katten med Zalo som de sier over her. Det jeg bruker å gjøre for å få dusja en katt som absolutt ikke vil er å legge et håndkle på gulvet i dusjen ha passe på at vannet som kommer er lunket. Jeg lager meg også en bolle med litt kraftig såpevann og setter klart i eller rett ved dusjen. Så tar jeg katten og holder den med en hånd under brystet og fremlabbene sånn at katten bare har bakbeina i gulvet. Da når ikke katten så godt å klore og jeg har en hånd fri til å vaske og skylle med. Lykke til Anonymkode: 13c61...34b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Takk for mange råd! Da tar jeg i bruk zaloflaska. Var veldig usikker på det, men det er nå i hvertfall bedre enn olje! Tror badet kommer til å se ut som et basseng etterpå, men det blir verdt det. Ringte krisetelefon til veterinær og fikk beskjed om å prøve med zalo også komme ned på time om vi ikke fikk det av. Venter bare på at samboeren skal komme hjem, han skal nemlig få æren med å holde katten! Hilsen TS Anonymkode: 8da70...900 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 19 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Ser for meg at TS står i dusjen med en spinnvill katt. Kan umulig være en behagelig situasjon... Katt full av gammel olje er ikke bra. Noen ganger må vi som foreldre og eller dyreeiere gjøre ting for å dyr og barns beste, selv om det ikke er populært. Det vet og forstår du nk selv, og. Anonymkode: 17a45...147 3
Gjest Raindrops Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 Uff, håper det går bra med pus, lykke til!
Kristanna Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Zalo funker ja Gjerne i flere omganger. Vil anbefale og vaske katten i vasken og ta det litt rolig. En dusjstråle skremmer de ofte mer enn rennende vann fra kranen. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Kan meddele at badet er fullt av små dråper med vann og olje etter at pus har ristet seg. Ble ikke en godt gjennomført vask da katten rett og slett tørna. Vi skal se henne an i morgen når hu har tørka litt også eventuelt ta henne med til dyrlegen. Puh! Litt sliten! Anonymkode: 8da70...900 1
ablaze Skrevet 1. april 2016 #14 Skrevet 1. april 2016 Hvis katten har vasket seg hele natten så er det meget mulig den er kjempesyk. Du burde kontaktet dyrlegen i går. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #15 Skrevet 1. april 2016 Katten er levert til dyrlegen. Må dopes ned for å få vasket henne skikkelig. Katten virket i god form. Var også engstelig for at hun skulle vaske seg, men det kan virke som at det har gått fint. Så veldig glad for det! TS Anonymkode: 8da70...900 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå