Gå til innhold

Har dere giftet dere for penger eller kunne dere ha gjort det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen gang giftet dere for penger, kjenner dere noen eller kunne dere ha gjort det? Jeg synes det er ganske kvalmende at noen gjør det siden det er lurere å være ærlig, enn å si at du elsker noen, når du kun elsker pengene. Du lyver jo ganske resten av livet ditt til noen. Mannen min er en godt betalt overlege og jeg falt for han med første øyekontakt og han likte meg utrolig godt, men jeg hører ofte noen tror jeg er ute etter pengene hans og har hørt at flere skulle gjerne ha hatt en "rik mann" og det lurer jeg på noen har gjort eller kjenner til noen, kan dere skrive og reflektere rundt det? Hvorfor gjorde du det osv. Synes det er ekkelt at damer ofte sier de vil ha en rik mann, skaff dere egne penger, tenker jeg da. Bare litt rundt mine tanker og erfaringer rundt dette. Håper på svar :)

Anonymkode: eba42...0ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke vært sammen med kjæresten om han ikke var såpass generøs som han er.

Anonymkode: 97712...3c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giftet meg bare for pengenes skyld, og jeg kjenner ingen som har gjort det, så vidt jeg vet.

Men så vet jeg også at det er fullt mulig å elske en person som er rik uten at det betyr at man elsker dem fordi vedkommende er rik.

Jeg vet også at ingen egentlig vet hva som foregår innad et forhold eller hva slags følelser de har for hverandre. De som slenger dritt om at andre har "giftet seg for pengene" er som regel litt bitre mennesker som vil nedgradere andre. Vi vet vitterlig ikke hvordan folk har det i forholdet sitt eller hva slags tiltrekningsmønster de har. 

Anonymkode: e781a...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle kanskje hatt millioner for å gifte meg. Selv om det er med min vakre samboer. 
Det skjønner jeg ikke vitsen med. Da jeg ikke er religiøs. 

Anonymkode: 2f2c2...95b

Skrevet

Helt enkelt: Nei

AnonymBruker
Skrevet

Kunne nok ikke gjort det kun for pengene nei, men helt ærlig så tror jeg at hvis jeg hadde møtt to menn som var helt like på alle måter, bare at den ene var rik og den andre ikke, så hadde jeg jo valgt han med penger. Jeg tror de som sier noe annet lyver :tongue:

Anonymkode: 19f2f...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! 

Jeg vil uansett ha separat økonomi. Og de jeg har vært sammen har alle hatt gjennomsnittlig/lav økonomi. Jeg har droppa menn som har skrytt av pengene sine. 

Anonymkode: 85173...332

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor mye penger det er snakk. Er det snakk om flere hundre tusen, så er det absolutt et ja. Å slippe å bekymre seg for penger er såpass viktig for meg at det har definert hvordan jeg ser på kjærlighet.

Anonymkode: 2083a...208

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne nok ikke gjort det kun for pengene nei, men helt ærlig så tror jeg at hvis jeg hadde møtt to menn som var helt like på alle måter, bare at den ene var rik og den andre ikke, så hadde jeg jo valgt han med penger. Jeg tror de som sier noe annet lyver :tongue:

Om jeg hadde hatt dette valget hadde jeg valgt han som er mest ryddig ;) det kan like godt være han med minst penger. 

Skrevet

Nei. Min eks var trygdet, men jeg hadde jo mine egne penger. Jeg er av typen som liker meg ekstremt godt alene da, det skal litt til før jeg gidder en mann, så ville mye heller vært singel med min egen økonomi, enn gift med en rik mann jeg ikke elsket. 

Skjønner imidlertid godt de som gifter seg for penger, men da bør de være ærlig om det. Feks "du får meg som er ung og pen, jeg får dine penger "

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Jeg tror de som sier noe annet lyver :tongue:

Hvorfor skulle noen løyet om dette? Dersom mennene er kloner til hverandre er det jo et greit valg - men det er det jo ingen som er, så det er et helt fiktivt scenario. 

Det er få som går så langt i sin politiske korrekthet at de hevder at det å ha penger er negativt. Spørsmålet er like fullt ikke om det er en faktor, men om det er nok alene. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er vel ikke egentlig ekteskap helt min ting, men svaret er nei. Håper og tror heller ikke at jeg kjenner verken kvinner eller menn som er så opptatt av det materielle at de hadde vurdert å gifte seg med det som sin hovedbegrunnelse. Skattemessige fordeler er det naturligvis for begge når man er gift kontra samboer, men dette bør være underordnet i forhold til kjærligheten og ønsket om å dele livet sammen.

Edit: Jeg har egentlig aldri skjønt logikken ved å "gifte seg til rikdom".... Ingen blir da selv rike av gifte seg med noen som er rike. Og de fleste som er rike, er vel det nettopp fordi de ofte er sparsommelige og investerer det de har, så sjansen for å leve et luksusliv på sin kones eller manns regning (for dem som skulle drømme om det), er nok en utopi ;).

Endret av Betty Blue
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ung og dum og giftet meg med min første kjæreste for å få fordelene fra militærtjenesten. Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen, neste gang jeg evt gifter meg skal det være romantisk, og ikke av praktiske årsaker. 

Anonymkode: c81dc...00c

Skrevet

Nei, måtte jo likt han for den han er. :) Ingen penger i verden hadde fått meg til å holdt ut med en som gikk meg på nervene, om ikke huset var så stort at jeg kun møtte på han et par ganger i året. :laugh:

Skrevet

Nei, penger betyr ikke mer enn det å gifte meg med en mann jeg elsker og som elsker meg tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Aldri!

Jeg er altfor opptatt av lidenskap og sex! Penger kan ikke måle seg med følelser!

Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, jeg er pragmatisk på mange områder, men jeg er fullstendig ute av stand til å forfalske følelser.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor mye penger det er snakk. Er det snakk om flere hundre tusen, så er det absolutt et ja. Å slippe å bekymre seg for penger er såpass viktig for meg at det har definert hvordan jeg ser på kjærlighet.

Anonymkode: 2083a...208

Herregud, selv Kiwi-Bob kan kjøpe deg for "flere hundre tusen". Snakk om legge seg ut på billigsalg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen løyet om dette? Dersom mennene er kloner til hverandre er det jo et greit valg - men det er det jo ingen som er, så det er et helt fiktivt scenario. 

Det er få som går så langt i sin politiske korrekthet at de hevder at det å ha penger er negativt. Spørsmålet er like fullt ikke om det er en faktor, men om det er nok alene. 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde hatt dette valget hadde jeg valgt han som er mest ryddig ;) det kan like godt være han med minst penger. 

Nå var det jo et fiktivt scenario jeg mente å skissere, hvor de er like ryddige og kloner av hverandre. 

Poenget var at jeg mener penger er utslagsgivende for de fleste, man skal være ekstremt PK for å velge han uten penger hvis ALT annet hadde vært likt ;)

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det jo et fiktivt scenario jeg mente å skissere, hvor de er like ryddige og kloner av hverandre. 

Poenget var at jeg mener penger er utslagsgivende for de fleste, man skal være ekstremt PK for å velge han uten penger hvis ALT annet hadde vært likt ;)

Alt annet er aldri likt.

Man kan ha to menn foran seg, hvor den ene objektivt sett er en langt bedre "catch", men likevel er det for eksempel merkelig nok den kronisk forsinkede mannen med ustabil inntekt eller lignende, som du føler deg hjemme i armene til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...