Gå til innhold

Sykepleier versus hjelpepleier

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 31.3.2016 at 16.30, AnonymBruker skrev:

Vi som er hjelpepleiere / helsefagarbeidere føler ofte at sykepleiere og vernepleiere ser ned på oss. At vår utdanning ikke er verdt noen ting. Flere og flere oppgaver blir tatt fra oss, fordi det plutselig er sykepleier oppgaver. Men ikke når sykepleierne har dårlig tid, DA er vi "god" nok:dry:  Har vi ikke ett felles mål? samarbeid for pasientens beste burde være det viktigste. Utvikling av oss selv og vedlikehold av våres kompetanse burde også være viktig. Hvorfor er det blitt slik ?? Skal det fortsette sånn kan, man like gjerne avskaffe hele helsefagarbeider utdanningen:icon_frown: Hilsen en godt erfaren hjelpepleier:dry:

Anonymkode: 4fd2a...fbc

Har jobbet som omsorgsarbeider i 12 år og har aldri følt at jeg ha blitt sett ned på.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleiestudenter er så opptatt av de akademiske fagene at de glemmer de praktiske fagene. De vil jo ikke få møkk under neglene så de anser hjelpepleier-oppgaver som mindreverdige og ser derfor ned på hjelpepleierene.

Anonymkode: 199a8...87d

Det er akkurat den nedlatende holdningen jeg ble møtt med av hjelpepleiere i praksis på sykehjem. Enda sykepleien både er pratisk og teoretisk, og det ikke handler om å se ned på noe som helst. Jeg tror det er du som ser ned på arbeidsoppgavene, om du oppfatter noen av dem som mindreverdige. Det e rakkurat det jeg mener med mindreverdighetskomplekser. Om du føler det slik, kanskje du skulle tilegne deg litt mer teoretisk kunnskap - for det kan hjelpe deg i praksis.

Anonymkode: ab3d8...1dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv fått kommentaren .Du kan ikke ha en mening om dette, du er for langt ned på rangstigen. 

Dette var sagt ironisk, men det viser jo bare at holdingene er der! 

Anonymkode: b2abc...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...