AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Hei Jeg har blitt smittet av min kjæreste. Han har herpes genitalis. Vi har forsøkt å unngå dette men siden det er såpass smittsomt, skjedde det. Jeg fikk utbruddet i påsken forrige uke. Tok noen dager før jeg forstod hva det egentlig var. Leste så at det ikke var noen vits i å kontakte lege hvis man ikke har fått medisiner innen de første 2-3 dagene så jeg gjorde det ikke. Hadde ingen andre plager enn kun lokalt (selve utbruddet altså) Mandag kveld fikk jeg influensaliknende symptomer og har gått med det siden. Altså kroppen verker og jeg er i generelt dårlig form. Ikke feber tror jeg. Har ikke så lett for å få det. Men jeg kaldsvetter innimellom. Er det noen her som har hatt dette og hvor lenge varte det i så fall? Jeg har lest at influensaliknende symptomer kunne komme ca 1 uke etter utbrudd så dette stemmer jo... Siden det er for sent å begynne med medisiner nå, skal jeg bare ri det av? Setter stor pris på hjelp. Takk Anonymkode: 3336a...9e0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Tror nok det varierer litt. Selv fikk jeg nemlig influensalignende symptomer (kvalme, kaldsvetting og slapphet) kun 2-3 dager etter jeg hadde hatt sex med fyren som smittet meg, men før selve utbruddet dukket opp. Den verste Sykhetsfølelsen varte ikke så veldig lenge. Kanskje bare et par dager eller noe. Rett etter begynte blemmene å dukke frem. Det jeg fikk høre var at om man begynner med behandling/piller så fort utbruddet dukker opp, så har de effekt. Jeg fikk i hvert fall resept på noen piller (husker ikke helt navnet) som ville forkorte utbruddet og holde det i sjakk. De fjerner dessverre ikke blemmene helt, men jeg vil tro det er bedre enn ingenting. Hvordan er det nå? Har influensasymptomene gitt seg? Hvis blemmene svir veldig anbefaler jeg å prøve en salve som heter Zovirax. For meg gjorde salven en utrolig forskjell. Bare spør hvis du lurer på mer! Hjelper hjerne så godt jeg kan Anonymkode: db4e2...a7c
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 Jeg ble også snittet av min (daværende) kjæreste. Jeg fikk kun ett lite sår (aldri noen blemmer) og aldri noen andre symptomer. Det ene såret ble skrekkelig vondt på dag to og dette varte noen dager. Fikk tabletter samme dag som utbruddet begynte så det kan jo ha hjulpet meg veldig. Har vel hatt fire bittesmå utbrudd til siden. Bare ett vondt sår, men ikke like vondt som første gang. Anonymkode: 5eb92...04a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #4 Skrevet 1. april 2016 Tabletter kan forkorte et ubrudd med 3-4 dager, eller til og med hindre at utbruddet skjer dersom du tar tablettene tidlig nok. Mitt første utbrudd varte i nesten to uker før jeg fikk kommet meg til lege og fått tabletter. Så kom deg til lege så raskt som mulig! Da kan du også få en ekstra resept så du kan hente ut tabletter med en gang du kjenner at det stikker eller svir i huden så du kanskje unngår et nytt utbrudd. Bare husk å ta hele tablettkuren selv om du ikke får utbrudd. Om du får vondt når du for eksempel må tisse kan du smøre på xylocain-salve (reseptfritt på apoteket). Kremer man spører på forkjølelsessår ved munnen hjelper ikke å smøre i underlivet. Anonymkode: 79f45...4ad
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Den 1.4.2016 at 16.55, AnonymBruker skrev: Hvis blemmene svir veldig anbefaler jeg å prøve en salve som heter Zovirax. For meg gjorde salven en utrolig forskjell. Anonymkode: db4e2...a7c Her har jeg surret ja. Salven jeg snakket om heter selvfølgelig Xylocain. Det er pillekuren jeg gikk på som heter Zovirax. Anonymkode: db4e2...a7c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Jeg bare lurer, jeg ble smittet for 6 år siden aldri hatt sviende blemme utbrudd siden da men i det siste registrert en slags innvendig tilbakevendende sår ert på innsiden av ytre kjønnsleppe som ser ut som en rar talgkjertel eller slags rød sprekk i huden og kjennes ut som en ert som ligger betent under huden. Kan det være herpesen? Anonymkode: 71140...43a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Hørtes ikke veldig ut som et herpesutbrudd, men jeg er jo ikke ekspert. Kanskje det bare er en ekstra vond, kvise som ligger under huden? Er det veldig vondt og ikke forsvinner med det første hadde jeg faktisk vurdert en sjekk. Anonymkode: db4e2...a7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå