Gå til innhold

Nysingel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger råd.

Jeg er snart 27 år gammel jente og ble singel for ett par mnd siden etter et lengre forhold. Jeg har aldri gått på p-piller og jeg og eksen brukte kondom eller hoppet av i svingen. De siste årene brukte vi ingenting og ønsket om å få barn var der. Men det siste tiden ble det mindre og mindre sex.

Det jeg vil frem til er om jeg burde begynne på p-piller nå som jeg er singel? Jeg er ikke fan av ONS men kan jo skje eller at jeg finner en ny kjæreste etterhvert. Men siden jeg er 27 år og kun har en eggstokk er jeg redd dette skal redusere sjansene for å få barn senere. Hva er mest fornuftig? Er litt redd for bivirkninger av p-piller. Hva er deres erfaringer?

Ønsker seriøse svar. :)

Anonymkode: ce2e4...ba0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke spiral? Den varer i fem år, men du kan jo ta den ut før om du har lyst på barn innen den tiden. 

Anonymkode: c7e7a...fa8

Skrevet

P. stav eller P.sprøyte? Har brukt sistnevnte og fra jeg sluttet med den til jeg ble gravid tok det bare 2 mndr den gangen. :)

Skrevet (endret)

"Alle" jeg spør bruker kondom ved tilfeldig sex. Sier de.....

"Ingen" bruker kondom dersom de bruker p-piller, ihvertfall ikke i fylla (ONS)

Dermed blir svaret nei, ingen p-piller. Så blir du minnet om kondomen og slipper du trøbbel med sykdom.

Endret av Tiuren
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Så det beste er enten p-sprøyte/p-stav eller kun kondomer?? Har inntrykk av at gutter ikke liker å ha kondomer på.

Anonymkode: ce2e4...ba0

Skrevet

Jeg hadde satt inn spiral. Og selvfølgelig bruker du kondom med ny partner uansett hva slags annen prevensjon du bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...