Gå til innhold

Rytmiske lyder fra vaskemaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en drøy måned siden fikk jeg ny vaskemaskin. Gjennom hele vaskingen lager den rytmiske lyder som gjør at det slår bittelitt i veggen. Den gamle maskinen sto på samme sted, men lagde ingen slike lyder, jeg hørte bare during/summing fra motoren. Det er ganske irriterende lyder for jeg hører det godt selv med døren lukket og TV-en på. I tilegg kommer det luftlyder opp fra sluket i vasken, det gjorde det ikke med den gamle maskinen. Er dette vanlige lyder? 

Anonymkode: 7dd0f...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, globalagogo skrev:

Står litt skjevt kanskje :) ?

 

De som leverte den styrte fært med å få den til å stå riktig, men jeg vet ikke hvor lite som skal til før den står skjeivt. 

Anonymkode: 7dd0f...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som leverte den styrte fært med å få den til å stå riktig, men jeg vet ikke hvor lite som skal til før den står skjeivt. 

Anonymkode: 7dd0f...e84

Har du et vater i hus, og har du vatret opp maskinen (ved å justere beina samtidig som du har sjekket at maskina blir stående i vater) slik at den står i vater?

Er transportsikringene fjernet?

 

Anonymkode: 20edf...7a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mangel på vater, kan du bruke en klinkekule el.l. og se om kula ruller i en/ flere retninger (forutsetning som må være til stede da, er at vaskemaskintoppen er helt flat og jevn), og deretter justere beina

Anonymkode: 20edf...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som leverte den styrte fært med å få den til å stå riktig, men jeg vet ikke hvor lite som skal til før den står skjeivt. 

Anonymkode: 7dd0f...e84

Er tøyel lagt ujevnt i maskinen og/ eller vasker du tunge ting som matter, dyner etc, vil du kunne oppleve at maskina hopper

Og dette er selvfølgelig ikke bra for vaskemaskinen

Anonymkode: 20edf...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er tøyel tøyet lagt ujevnt i maskinen og/ eller vasker du tunge ting som matter, dyner etc, vil du kunne oppleve at maskina hopper

Og dette er selvfølgelig ikke bra for vaskemaskinen

Anonymkode: 20edf...7a1 Rettet

 

Anonymkode: 20edf...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyet hopper ikke. Vasker heller litt for lite om gangen, typisk fire t-skjorter og to bukser. 

De som leverte den sa de ikke fikk den til å stå rett og i vater samtidig, men at det ikke er nødvendig så lenge den ikke vipper. 

Transportboltene er fjernet. 

Anonymkode: 7dd0f...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...