Annie Skrevet 21. oktober 2004 #1 Skrevet 21. oktober 2004 POKKER! Ikke at jeg trivdes så veldig bra der, men det var en jobb... Mandag fikk jeg beskjed om at firmaet var konkurs. Vi har ingen arb.plass lengre. Dvs, Sjefen har vurdert å starte opp igjen selv. Men siden jeg har vært sykemeldt siden mars, er det liten sjanse at jeg får jobben min tilbake. Hvordan griper jeg så dette ann? Aner ikke hvor lenge jeg kommer til å gå sykemeldt og i mellomtiden er det ikke s lett å søke på jobber. Dette kan ta tid nemlig. Ser ut som huspåbygginga må vente. ÆSJ!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2004 #2 Skrevet 22. oktober 2004 Du har krav på feriepenger for lønna du har fått i år. Du har vel også krav på lønn i oppsigelsestida, har du f.eks tre mndrs oppsigelse så skal du ha tre mndrs lønn. Ved konkurs får de ansatte pengene fra Lønnsgarantifondet, men noen må melde inn kravet der på vegne av dere. Og så går det som regel lang tid før de kommer til utbetaling. Jeg jobbet en gang i et firma som gikk konken, der var det bobestyrer som la innkravet for oss ansatte.
L@dy Skrevet 22. oktober 2004 #3 Skrevet 22. oktober 2004 Hei! Kanskje jeg ender opp i samme situasjon som deg.. Her er vertfall en link der det står om lønns garanti fondet. http://www.arbeidstilsynet.no/info/tema/lg...lgaranti.html#1 Ellers kan du og`ta en telefon til arbeidstilsynet, de kan sånne ting. Telefon nummeret skal stå et eller annet sted på siden der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå