AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Jeg fikk plutselig en vond utvendig hemorroide i går, og den gjør så vondt at jeg ikke klarte å sove pga den konstante smerten og i dag måtte jeg ringe inn syk på jobb. Jeg fikk time hos lege og begynte å grine på legekontoret av hvor vondt det var. Legen sa det er ufarlig,men at den hemorroiden var ganske svær...Jeg fikk gel og stikkpille som jeg nå skal bruke,og krysser fingrene for at det gir seg! Legen forsto ikke helt årsaken, da jeg: 1. ikke er gravid, og er ung (20-årene) 2. har en jobb hvor jeg beveger meg mye (sitter aldri stille) 3. ikke har hatt hard avføring eller unormal avføring i det siste 4. går ikke på noen medisiner 5.spiser veldig variert og spiser nok fiber, men kan gå i mye chips og sjokolade til tider (men jeg har som sagt ikke hard avføring). Jeg klarer ikke å forstå hvorfor jeg fikk hemorroider av så og si INGENTING. Jeg har lest at når man først har fått det så er det kronisk, dvs, at det vil alltid komme tilbake en gang. Noen av dere som har hatt sånn plutselig symptomer, og gikk det over fort? Trenger noen trøstende ord for dette her er helvete...unner ikke dette min verste fiende! Anonymkode: 43964...111
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Sitter du lenge på do? Anonymkode: 781b8...885
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk plutselig en vond utvendig hemorroide i går, og den gjør så vondt at jeg ikke klarte å sove pga den konstante smerten og i dag måtte jeg ringe inn syk på jobb. Jeg fikk time hos lege og begynte å grine på legekontoret av hvor vondt det var. Legen sa det er ufarlig,men at den hemorroiden var ganske svær...Jeg fikk gel og stikkpille som jeg nå skal bruke,og krysser fingrene for at det gir seg! Legen forsto ikke helt årsaken, da jeg: 1. ikke er gravid, og er ung (20-årene) 2. har en jobb hvor jeg beveger meg mye (sitter aldri stille) 3. ikke har hatt hard avføring eller unormal avføring i det siste 4. går ikke på noen medisiner 5.spiser veldig variert og spiser nok fiber, men kan gå i mye chips og sjokolade til tider (men jeg har som sagt ikke hard avføring). Jeg klarer ikke å forstå hvorfor jeg fikk hemorroider av så og si INGENTING. Jeg har lest at når man først har fått det så er det kronisk, dvs, at det vil alltid komme tilbake en gang. Noen av dere som har hatt sånn plutselig symptomer, og gikk det over fort? Trenger noen trøstende ord for dette her er helvete...unner ikke dette min verste fiende! Anonymkode: 43964...111 Hvis du har fått de stikkpillene på resept så skal de hjelpe rimelig raskt. Du må nok være litt tålmodig. Det trenger ikke bli kronisk. De fleste får i løpet av livet dette. Kan være lurt og drikke vann og ikke brus/lettbrus noen dager sånn at kroppen får skylt ut avfallstoffer. Ikke alltid det trengs en grunn for å på hemoroider. Du har nok fått instrukser av legen. Men hvis den er stor så vil det nok ta noen dager før den går ned i størrelse. Anonymkode: 99150...41a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter du lenge på do? Anonymkode: 781b8...885 Nei... Alt jeg har lest av årsaker passer ikke meg i det hele tatt, derfor jeg er ganske oppgitt nå over dette... har hatt hemorroider tidligere etter hard avføring,men aldri utvendig og aldri så stort og vondt som dette. Er redd for at jeg kommer til å få det igjen flere ganger!! Det er så vondt og ekkelt Anonymkode: 43964...111
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå