diddi Skrevet 21. oktober 2004 #1 Skrevet 21. oktober 2004 Mannen min blir 30. Vi lurte på om vi skal samle gode venner her hjemme, dekke langbord, god mat og drikke, men mangler litt ideer. Kanskje tapas er tingen? Ting som kan lages dagen i forveien/tidligere på dagen. Samt kanskje noe som lett kan varmes opp. (Og bestille varme kyllingvinger på Ultra, som kan hentes lørdags før stengetid? Er det mulig?) Og hva med velkomstdrink??? I gjengen er det litt "sport" i å servere spennende nye matvarianter. Hadde vært gøy å kunne imponere litt.
Gjest Ethereal Skrevet 21. oktober 2004 #2 Skrevet 21. oktober 2004 Jeg skal i 30-årsdag neste helg, og der er alle inviterte blitt bedt om å ta med seg en rett, så det blir tapas. Jeg har tenkt å lage middelshavspai med tunfisk, oliven og soltørkede tomater.
diddi Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2004 Ja det var jo også en god ide. Men her kommer det muligens en del utebys fra. Ikke så enkelt å ta med seg mat da. (Vi gjorde det slik på en nyttårsaften. Et par tok forretten, vi hovedretten (siden det var hos oss var det enklest slik), og et par desserten. Det siste tok med snacks.) Men å lage en pai kan jo være greit. (Kan vel lages kvelden før?) Må kanskje lage to siden det muligens blir litt fler enn 20 gjester?
diddi Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2004 Fant en link her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...highlight=tapas Kan disse butterdeig-halvsirklene lages dagen før? Kan de f.eks. fryses. Bør de serveres varme/lunkne er er de greie i romtemperatur?
Lillesøster Skrevet 21. oktober 2004 #5 Skrevet 21. oktober 2004 Reinsdyrgryte med viltsaus er nydelig. Server velkomstdrikken Caipirinha, da får du fart på festen. 1 Ingredienser: ca. 1 lime i biter ca. 3 ts lyst brunt sukker knust is Cachaca (hvitt brasiliansk brennevin, laget av sukker roer) Fremgangsmåte: 1 vanlig kjøkkenglass (lavt). Skvis lime bitene sammen med sukkeret oppi glasset. Bruk et treredskap. (Den knuste lime'n og sukkeret skal fylle glasset 1/3-1/2 opp). Pakk glasset med knust is. Fyll opp med Cashasha. Rør godt! Serveres med rørepinne og sugerør.
Calla Skrevet 22. oktober 2004 #6 Skrevet 22. oktober 2004 velkomstdrink: 1: 1cl gin 1cl vodka 1cl cognac 1cl blue corasou(hvordan skrives det igjen da...?) ca. 3 fjerdedels glass appelsinjuice shakes med is! En frisk og fruktig drink som de fleste liker..min favoritt da jeg jobbet i baren... Og når det gjelder navn så kalte jeg den Shrek, siden den blir grønn...(fin farge altså!)
Calla Skrevet 22. oktober 2004 #7 Skrevet 22. oktober 2004 Kjeder meg litt, så jeg kommer med enda et drink-forslag... Denne blir baby-rosa når den shakes.... kanskje en drink til jentene, så kunne du servert den grønne jeg skrev om ovenfor til guttene? kunne vært litt morsomt da...? Denne er jo en typisk litt søt jentedrikk... 1: 2cl vodka 2cl fersken likør ca. 1 dl sour mix (tror du får kjøpt pulverblanding i butikker som ultra, et godt innkjøp, perfekt til drinker!) 1 til 2 dl tranbærjuice
diddi Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2004 Hvor i butikken ligger denne sour-mix'en? Er det blandt drinkeessensen? (Eller er jeg helt på jordet?) Jeg tror vi går for tapas. Og etter å ha søkt rundt på tidligere innlegg så har jeg funnet masse gode forslag til tapasretter. Nå er vel heller problemet å begrense dette. Og hvor mye må man lage for 20 personer? Noen tips til god vin til tapas? Bør kanskje kjøpe 3-l kartonger? Eller kanskje gå for flasker (er vel egentlig ingen prisforskjell?).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå