Gå til innhold

Uteblitt mens?

Fremhevede innlegg

Gjest Miranda12
Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-piller i 2 år ettersom jeg er i et fast forhold. Har prøvd litt forskjellige typer og endte med å prøve å ha en måned stopp fra p-piller ettersom jeg begynte å få plager i kroppen, som kunne være relevante bivirkninger. Dette stemte og nå skal jeg begynne på en bra type jeg har brukt før.

Hadde tenkt til å starte igjen når jeg fikk mens neste gang, men jeg får ikke mens?! Leste at det kan ta fler måneder etter p-pille slutt å få mens igjen, men kan jeg da begynne på p-piller igjen etter denne 1 måneds pausen og være beskyttet etter 1 uke? Eller er det noe annerledes når jeg har tatt en pause og ikke fått mens?

Leste at dette er normalt så er ikke redd for å være gravid.

Beklager for å plage dere med dumme spørsmål, men vil ikke ringe legen da de har mye å gjøre om dagen. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min lege ville faktisk at jeg skulle få "normal menstruasjon" før jeg begynte på p-piller igjen, det vil si to menstruasjoner med en måneds mellomrom slik jeg hadde før jeg startet på p-piller. Vet ikke helt hvorfor han ville det da, jeg skulle trodd at man bare kunne byttet etter en måned slik du sier? ettersom man kan bytte fra en type p-piller til en annen med en gang (med annen prevensjon i startfasen)

Anonymkode: 5d0ff...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...