Gå til innhold

En liten utblåsning!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Argh, nå har det skjedd igjen!

For ørtende gang, og jeg begynner å bli så lei. 

Bonusbarn er her 50/50, og skulle egentlig til moren sin igjen på mandag. Dette ble først utsatt til igår, og så ble det gjort om til idag, onsdag. Da trodde jeg hun skulle til mammaen sin etter skolen,  så jeg planla dagen min deretter og hadde tenkt å reise bort på besøk. Så kommer samboer idag og sier "Ja,  men hva med barnet da?" Hun skal vel til moren sin igjen idag, sa jeg. "Ja, men ikke før senere I kveld". 

Og jeg kjenner jeg blir så irritert, da de har planlagt på min tid, uten at jeg har fått hørt noe, som gjør at jeg må gjøre om mine planer, igjen! Jeg sendte han en melding om planene mine igår, men han har vel ikke sett den da. For et opplegg😬  unnskyldningen hans var at jeg var jo på jobb igår, så han kunne ikke sende melding å si fra?! 

Hadde det Vært første gang han ikke hadde sagt noe, bare glemt det I farta, hadde det Vært en ting, men det er virkelig sånn hver gang det blir endringer, noe det er veldig ofte.

Huff, blir helt matt😒

Måtte bare få tømt meg litt..

Anonymkode: f4f12...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du endre dine planer? Gjør det du skal og la mannen være med barnet..?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Eh? Kan ikke mannen passe sin egen unge, da? Hvorfor kan ikke du reise vekk bare fordi ungen er hos dere? Reis i vei, og si at han får avlyse sine planer, eller moren får avlyse sine. Det er ikke din unge, og ikke ditt problem, når de holder på slik. 

Anonymkode: c1c11...22f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Veldig kjekt for mor og far når du er gratis barnevakt. Hadde blitt sinna selv! Om det skal fungere med et samvær som skifter så mye, så må de inkludere deg på en ordentlig måte!

Anonymkode: 18ad2...90e

• Liker 6
Skrevet

Her tror jeg du må sette deg ned å snakke med mannfolket ditt. Du skal ikke måtte avlyse dine planer alltid, på grunn av barnet hans? Joda, man kan fint dele på ansvaret når man går inn i et sånt forhold. Samtidig så er det barnet hans, ergo burde han som far ta hovedansvaret, og dere må ha bedre kommunikasjon. Barnet er ikke problemet her, men foreldrenes samvær og du og ditt mannfolks kommunikasjon er.

Hadde blitt sint selv.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

føler meg deg! Vi har det akkurat på samme vis.. bortsett fra at jeg aldri tar hensyn til barna hans når det gjelder mine planer når de egentlig skal være hos moren sin..

Jeg gjør akkurat det jeg har planlagt, så får far ta seg av barna sine. At de alltid er hos oss ekstra er bare en bonus for meg, da han ikke kan dra på kveldsarbeid uansett - så da har jeg "barnevakt" og kan legge eeenda flere planer. Det eneste det går utover er vår "voksentid".. Men den har vi jo mye av uansett i helgene når de ikke er hos oss.

Anonymkode: 7fde5...570

• Liker 2
Skrevet

Du blåser ut på feil sted! Denne såkalte utblåsingen din skulle du hatt fremfor han du bor sammen med. Her inne får den nemlig ingen effekt og problemet ditt vil vedvare.  

• Liker 2
Skrevet

eeeh..what they said.

Svaret ditt her burde vært....barnet ja...det blir vel tatt vare på av deg:)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Pappa er på jobb til 4, så derfor må jeg visst være hjemme da barnet kommer fra skolen 3. Altså det hadde vært en liten time alene, men dette er visst uaktuelt for dem. Barnet er 9, så burde gå fint en liten time alene.

Og ja, jeg hadde en utblåsning til samboer idag og. Men han ser ikke sitt ansvar oppi dette, og sier bare at jeg må ta ansvar!😬 

Har sagt det til han utallige ganger at han må inkludere meg og, snakke med meg når det gjelder sånne ting, men til ingen nytte. Det frister å bare reise, men med felles barn blir det litt vanskeligere.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Argh, nå har det skjedd igjen!

For ørtende gang, og jeg begynner å bli så lei. 

Bonusbarn er her 50/50, og skulle egentlig til moren sin igjen på mandag. Dette ble først utsatt til igår, og så ble det gjort om til idag, onsdag. Da trodde jeg hun skulle til mammaen sin etter skolen,  så jeg planla dagen min deretter og hadde tenkt å reise bort på besøk. Så kommer samboer idag og sier "Ja,  men hva med barnet da?" Hun skal vel til moren sin igjen idag, sa jeg. "Ja, men ikke før senere I kveld". 

Og jeg kjenner jeg blir så irritert, da de har planlagt på min tid, uten at jeg har fått hørt noe, som gjør at jeg må gjøre om mine planer, igjen! Jeg sendte han en melding om planene mine igår, men han har vel ikke sett den da. For et opplegg😬  unnskyldningen hans var at jeg var jo på jobb igår, så han kunne ikke sende melding å si fra?! 

Hadde det Vært første gang han ikke hadde sagt noe, bare glemt det I farta, hadde det Vært en ting, men det er virkelig sånn hver gang det blir endringer, noe det er veldig ofte.

Huff, blir helt matt😒

Måtte bare få tømt meg litt..

Hvorfor må du endre planene dine? 

"Ja, men ikke før senere i kveld."

"Ok, hvordan skal du løse det? Jeg har planer."

Mannen din høres ut som tar deg for gitt. Han er nødt til å diskutere dette med deg. Han kan ikke bare avtale på dine veier. 

Anonymkode: 33998...232

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du må overhodet ikke ta ansvar for et barn som ikke er ditt. Reis, og la ham sitte igjen med problemet. Da får HAN skaffe barnevakt, eller avspasere fra jobb, eller hva som helst. Det er helt og holdent hans problem å finne en løsning på dette. 

I og med at du hadde tenkt å reise om stebarnet ikke var der, er vel ikke felles barn noen hindring? De hadde du jo tenkt på fra før? 

Om han har fått beskjed før, men latt være å ta den til seg, reis. Rett og slett. Så lenge du gir etter, kommer han aldri til å endre noe. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Pappa er på jobb til 4, så derfor må jeg visst være hjemme da barnet kommer fra skolen 3. Altså det hadde vært en liten time alene, men dette er visst uaktuelt for dem. Barnet er 9, så burde gå fint en liten time alene.

Og ja, jeg hadde en utblåsning til samboer idag og. Men han ser ikke sitt ansvar oppi dette, og sier bare at jeg må ta ansvar!😬 

Har sagt det til han utallige ganger at han må inkludere meg og, snakke med meg når det gjelder sånne ting, men til ingen nytte. Det frister å bare reise, men med felles barn blir det litt vanskeligere.

Samboers barn er ikke ditt ansvar og jeg hadde holdt på de planene jeg hadde i utgangspunktet. Hvis ikke så viser du jo bare at det er greit, slik han holder på. 

Og en ni-åring kan være alene en times tid også. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Da hadde jeg sagt det du skriver her; "Barnet er 9 år og klarer å være alene hjemme i 1 time. Dersom du mener det ikke går, må du finne en løsning. Jeg er lei av at du aldri tar hensyn til meg om mine planer og tar meg for gitt. Jeg drar klokken YY.YY og er hjemme igjen i XX-tiden".

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Hans problem. Han visste du hadde planer. Han diskuterte det ikke med deg, men bare forventer at du skal slippe alt du har i hendene. Dra på besøk. Det er jo bare en time da. En 9-åring burde klare seg fint en time. 

Hvis du vil reise så er det opp til deg. Hvis du har tatt det opp med han mange ganger og du fortsatt står igjen der det ikke er noe bedring så må du spørre deg selv om du kan leve med dette, om det er verdt det. Et samlivsbrudd er aldri enkelt, verken for voksne eller for barn. 

Anonymkode: 33998...232

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Her er det faktisk du som er problemet, du evner ikke å snakke for deg selv og følge opp handlingene dine.

Overlat barnet til sin far og gi F... i følgene. Det hadde enhver annen oppegående person gjort!

Anonymkode: 10fa1...576

• Liker 5
Skrevet

Alikevel så mener jeg at du må passe på at barnet ikke lider oppi dette kaoset av foreldre (helvis og delvis)! 

Du er stemor/bonusmamma, så jeg vil tro du sliter med å si at barnet ikke er ditt (slik som noen her over sier). Jeg forstår hvis du føler at du ikke kan si at barnet får klare seg selv for du skal ut.. Be foreldrene ordne opp slik at mamma henter på skolen og du kan gjøre det du hadde planlagt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Da må du bare si svart på hvitt at hvis han krever du skal ta ansvar så får han oppføre seg som en voksen og drøfte det med deg først. Han har null rett til å diktere ditt liv.

Anonymkode: 0c0dc...76b

• Liker 2
Gjest Marillia
Skrevet

Jeg er av de få som mener at stebarn er en del av stemors ansvar, men ikke på denne måten! Om ikke far klarer å inkludere deg i sin avtale med barnets mor, får han ta følgende av det. Jeg tror pinadø jeg hadde fulgt min opprinnelige avtale. 

Forøvrig kan en niåring fint være hjemme alene såfremt han/hun ikke er veldig husredd.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Marillia skrev:

Jeg er av de få som mener at stebarn er en del av stemors ansvar, men ikke på denne måten! Om ikke far klarer å inkludere deg i sin avtale med barnets mor, får han ta følgende av det. Jeg tror pinadø jeg hadde fulgt min opprinnelige avtale. 

Forøvrig kan en niåring fint være hjemme alene såfremt han/hun ikke er veldig husredd.

Om det er stemors ansvar kommer helt an på om stemor også får rettigheter som går med det ansvaret. Har man ansvar for å passe et barn, har man også rett til å være med å bestemme når dette skal foregå, og bli tatt med på avgjørelser om når barnet skal være der og ikke. Her mener far tydeligvis at stemor bare skal ha ansvar, men ingen rettigheter. Det blir helt feil. 

• Liker 6
Gjest Marillia
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er stemors ansvar kommer helt an på om stemor også får rettigheter som går med det ansvaret. Har man ansvar for å passe et barn, har man også rett til å være med å bestemme når dette skal foregå, og bli tatt med på avgjørelser om når barnet skal være der og ikke. Her mener far tydeligvis at stemor bare skal ha ansvar, men ingen rettigheter. Det blir helt feil. 

Akkurat det jeg mener.... Er man steMOR og skal bidra med alt fra leksehjelp, kakebaking til bursdag, barnepass, kjøring til trening osv, bør man så absolutt bli tatt med på avgjørelser. Mye er det far og mor som skal bestemme, men så lenge dette inkluderer stemor og eventuelle søskens liv, bør stemor også få både informasjon og ha en del å si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...