Adara Skrevet 29. mars 2016 #1 Del Skrevet 29. mars 2016 Ja, jeg mangler ordet. Jeg syntes også det er vanskelig å beskrive ordet, men jeg prøver likevel. For en stund tilbake spurte jeg hva stor/liten etc var, og jeg fikk svaret, antonymer. Det jeg lurer på nå er en mer generell beskrivelse av ord som ikke er gjenstander eller noe spesifikt. Altså den kan være stor, men stor kan jo være så mangt. Håper noen skjønner hva jeg mener ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 29. mars 2016 #2 Del Skrevet 29. mars 2016 relativt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, Rainstorm skrev: relativt? uff nei, hehe. Det var vel ganske langt unna det ordet jeg er på jakt etter Jeg er visst veldig dårlig på å forklare meg. Mer som at noe er løst, lucid, varierende, uvisst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sylphrena Skrevet 29. mars 2016 #4 Del Skrevet 29. mars 2016 Tror jeg vet hva du mener, men selve ordet er helt borte for meg. Arrgh... blir liggende å tenke på det i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 29. mars 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, Nyneave skrev: Tror jeg vet hva du mener, men selve ordet er helt borte for meg. Arrgh... blir liggende å tenke på det i natt Uff, nei unnskyld Hvis du kommer på det så får du rope ut, så skal jeg gjøre det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Del Skrevet 29. mars 2016 Jeg skjønner ikke hva du mener, men er nysgjerrig. Forklar mer? Anonymkode: a4cd4...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 29. mars 2016 #7 Del Skrevet 29. mars 2016 57 minutter siden, Adara skrev: Ja, jeg mangler ordet. Jeg syntes også det er vanskelig å beskrive ordet, men jeg prøver likevel. For en stund tilbake spurte jeg hva stor/liten etc var, og jeg fikk svaret, antonymer. Det jeg lurer på nå er en mer generell beskrivelse av ord som ikke er gjenstander eller noe spesifikt. Altså den kan være stor, men stor kan jo være så mangt. Håper noen skjønner hva jeg mener ^^ Er litt trøtt nå men mener du størrelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Del Skrevet 29. mars 2016 Er det et substantiv eller et adjektiv du er ute etter forresten? Anonymkode: a4cd4...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 30. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva du mener, men er nysgjerrig. Forklar mer? Anonymkode: a4cd4...01a Flytende, noe som forandrer seg. Man bruker det for å beskrive noe som både er og ikke er.. Tror jeg. Hehe. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det et substantiv eller et adjektiv du er ute etter forresten? Anonymkode: a4cd4...01a Vanskelig å svare på. Men det blir isåfall et substantiv! 1 time siden, visp skrev: Er litt trøtt nå men mener du størrelser? Om du spør om det er ordet størrelser jeg leter etter så er svaret nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 30. mars 2016 #10 Del Skrevet 30. mars 2016 Adverb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Del Skrevet 30. mars 2016 9 timer siden, Adara skrev: Vanskelig å svare på. Men det blir isåfall et substantiv! Det bør aldri være vanskelig å svare på om et ord er adjektiv eller substantiv! Er du sikker på at du er ute etter et substantiv? Anonymkode: a4cd4...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #12 Del Skrevet 30. mars 2016 Proposjonert? Anonymkode: 38979...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 30. mars 2016 #13 Del Skrevet 30. mars 2016 Kan du komme med flere eksempler. Basert på "stor" og "liten" vill jeg bare si adjektiv. Men det er jo ikke det du leter etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #14 Del Skrevet 30. mars 2016 Konsept/idé/tanke/tilnærming/bilde? Anonymkode: 189c2...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det bør aldri være vanskelig å svare på om et ord er adjektiv eller substantiv! Er du sikker på at du er ute etter et substantiv? Anonymkode: a4cd4...01a Jo, fordi det er et sånt ord som ikke er noe. Det er ikke et adjektiv, det finnes ikke flere former av ordet. Men hvis man skal si det så kan man si at ordet er .... Så det blir vel ett substantiv da? 3 timer siden, Herr Heftig skrev: Kan du komme med flere eksempler. Basert på "stor" og "liten" vill jeg bare si adjektiv. Men det er jo ikke det du leter etter. Jeg tror jeg har sagt alt jeg kommer på med ordet dessverre :/ Utrolig irriterende å ikke komme på det. Kanskje jeg husker det selv i løpet av dagen Det er noe som ikke er konstant. Noe som forandrer seg. Jeg vil si lucid som jeg sa over her, men vet ikke om det er helt rett det heller. Endret 30. mars 2016 av Adara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. mars 2016 #16 Del Skrevet 30. mars 2016 Abstrakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #17 Del Skrevet 30. mars 2016 Ubestandig? Anonymkode: f4e1a...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #18 Del Skrevet 30. mars 2016 2 timer siden, Adara skrev: Jo, fordi det er et sånt ord som ikke er noe. Det er ikke et adjektiv, det finnes ikke flere former av ordet. Men hvis man skal si det så kan man si at ordet er .... Så det blir vel ett substantiv da? Har du ikke helt kontroll på grammatikk? Alle ord tilhører en ordklasse. Anonymkode: a4cd4...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #19 Del Skrevet 30. mars 2016 2 timer siden, Adara skrev: Det er noe som ikke er konstant. Noe som forandrer seg. Jeg vil si lucid som jeg sa over her, men vet ikke om det er helt rett det heller. Jeg er så nysgjerrig!! Men jeg er ikke sikker på om lucid betyr det du tror heller? lucid adj. /ˈluːsɪd/, /ˈljuːsɪd/ 1 klar, tydelig, oversiktlig, lett forståelig EKSEMPEL ● a lucid explanation 2 (psykologi) klar, lys EKSEMPEL ● the patient has the occasional lucid moment pasienten har et og annet klart øyeblikk 3 (poetisk) klar, strålende, gjennomskinnelig, gjennomsiktig 4 (botanikk) glinsende, skinnende (overflate) Anonymkode: a4cd4...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #20 Del Skrevet 30. mars 2016 Flyktig? Uhåndgripelig? Skiftende? Variabel? Anonymkode: a4cd4...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå