Gå til innhold

Mødre som favoritiserer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei! Mamma favoritiserer sånn, hun synes at søstrene mine er de vakkreste, smarteste, mest inteligente, snilleste osv. Jeg føler meg så utrolig stygg og ubrukelig vedsiden av dem.

De får kanskje bedre karakterer enn meg, har bedre og flere venner av meg og har finere ansiktstrekk osv.

Hun kommenterer utseendet mitt negativt hele tiden, og jeg begynner faktisk å bli fornærmet. Jeg vet jo at jeg ikke er den peneste i verden, men jeg er langt fra stygg.

Hun har aldri kalt meg stygg, men hun kommenterer negativt hele tiden... Ååå er så lei av hun

Anonymkode: bc981...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier hun nøyaktig da?

Anonymkode: bdc4c...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tenåringssønner, og utifra det du skriver , lurer jeg på om du er tenåring ? Ihvertfall - mine to virker til å ha litt selektiv hørsel og hukommelse : hører det positive jeg sier til broren, og det mindre positive jeg sier om han selv : "Du kjefter alltid på meg, og aldri på......" "Han får alltid lov til....... , det gjør aldri jeg". 

Selv opplever jeg at jeg behandler ulikt ja, men ulikt fordi de er ulike. Og med hånden på hjerte - jeg favoriserer ingen av dem, men korrigerer der det trengs, og gir ros der det trengs. Og i perioder har kanskje den ene mer behov for litt støtte og hjelp enn den andre, men det utjevner seg over tid.

Men noen ganger må jeg gå litt i meg selv og tenker etter om valgene mine er riktige, og til det trenger jeg innspill fra ungene mine. Så snakk med moren din. Vi voksne gjør stort sett så godt vi kan, men vi kan ikke vite hva ungene våre føler hvis de ikke sier ifra. Og et godt tips : si ifra på en skikkelig måte, gjerne når det er bare dere to og dere har tid til en prat.

 

 

Anonymkode: 11f82...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...