AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Jeg er sterkt deprimert og har angst i tillegg, og klarer virkelig ikke gå på skolen for tiden. Alt jeg vil er å være hjemme og ligge i senga. Jeg takler ikke å være sosial, og på enkelte dager svarer jeg ikke venninnene mine når de sender melding/ringer heller. Hva kan jeg gjøre? Jeg har allerede 23% fravær i et fag på skolen, og i de andre fagene er ikke %tallet så lavt der heller.. Anonymkode: 2a0c4...b48
exictence Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Du må rett og slett bare gå på skolen for det. Faktisk blir det bare verre hvis du isolerer deg og heller ikke går på skolen. Kan anbefale deg å begynne på yoga. Trening for helse, kropp og sinn. 2
sweety pie Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sterkt deprimert og har angst i tillegg, og klarer virkelig ikke gå på skolen for tiden. Alt jeg vil er å være hjemme og ligge i senga. Jeg takler ikke å være sosial, og på enkelte dager svarer jeg ikke venninnene mine når de sender melding/ringer heller. Hva kan jeg gjøre? Jeg har allerede 23% fravær i et fag på skolen, og i de andre fagene er ikke %tallet så lavt der heller.. Anonymkode: 2a0c4...b48 Hva er grunnen til at du er deprimert? Kanskje du burde snakke med psykolog?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, exictence skrev: Du må rett og slett bare gå på skolen for det. Faktisk blir det bare verre hvis du isolerer deg og heller ikke går på skolen. Kan anbefale deg å begynne på yoga. Trening for helse, kropp og sinn. Det er ikke nødvendigvis sant. Selv tok jeg et år fri fra skolen, og ble frisk. Slet med det samme som TS. Anonymkode: 314c1...97b 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, sweety pie skrev: Hva er grunnen til at du er deprimert? Kanskje du burde snakke med psykolog? Mye traumer og slikt. Jeg går hos psykolog 3 minutter siden, exictence skrev: Du må rett og slett bare gå på skolen for det. Faktisk blir det bare verre hvis du isolerer deg og heller ikke går på skolen. Kan anbefale deg å begynne på yoga. Trening for helse, kropp og sinn. Jeg synes det er for vanskelig å være sosial, iallefall med så mange. Anonymkode: 2a0c4...b48
Zidji Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Jeg antar at det vgs det er snakk om, i såfall vil jeg også anbefale at du ikke gir opp I verste fall skal det vel kunne gå an å få noe tilrettelagt undervisning, eventuelt at du begynner å studere på nett?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, Zidji skrev: Jeg antar at det vgs det er snakk om, i såfall vil jeg også anbefale at du ikke gir opp I verste fall skal det vel kunne gå an å få noe tilrettelagt undervisning, eventuelt at du begynner å studere på nett? Jeg går på vgs ja, i vg1. Jeg har allerede fått en del tilrettelagt, men som nevnt tidligere blir fraværet bare høyere og høyere. Har sett på nettstudier, men har ikke råd til det dessverre... Anonymkode: 2a0c4...b48
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke nødvendigvis sant. Selv tok jeg et år fri fra skolen, og ble frisk. Slet med det samme som TS. Anonymkode: 314c1...97b Jeg vurderer å ta et år fri, men redd jeg vil dra meg selv lenger ned da ettersom jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg vil føle meg svak og ubrukelig... Anonymkode: 2a0c4...b48
Zidji Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på vgs ja, i vg1. Jeg har allerede fått en del tilrettelagt, men som nevnt tidligere blir fraværet bare høyere og høyere. Har sett på nettstudier, men har ikke råd til det dessverre... Anonymkode: 2a0c4...b48 Jeg skjønner. Det er skremmende å oppleve hverdagen sin slik. En mister helt gnisten til alt. Har du undersøkt om du kan få støtte til studiene? Viss det er vanlig studiekompetanse kan du hvertfall få støtte hos lånekassen hos nki.no sine studier
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 5 minutter siden, Zidji skrev: Jeg skjønner. Det er skremmende å oppleve hverdagen sin slik. En mister helt gnisten til alt. Har du undersøkt om du kan få støtte til studiene? Viss det er vanlig studiekompetanse kan du hvertfall få støtte hos lånekassen hos nki.no sine studier Ja, er veldig skremmende og utrolig slitsomt. Vet man kan få dekket en del, men har ikke sjekket ut hvor mye man får dekket.. Er vanlig studiespesialisering, ja! Anonymkode: 2a0c4...b48
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Kjenner meg igjen i det du sier her. Sluttet skolen fordi jeg hadde mye fravær og fikk varsler i samtlige fag... I tillegg til at jeg ikke klarte å forholde meg til mange av vennene mine som har såret meg, følte at det var for tungt å fortsette med for mange nederlag. av flere grunner har ting bare gått nedover siden.. Jeg har jobbet på sykehjem siden jeg var 16 år og får mye skryt, det er definitivt noe som hjelper på tross veldig lav selvtillit. Har vært sykemeldt i fler måneder nå fordi jeg har vært mye deprimert og hatt angst for å gå på jobb, vært skikkelig langt nede. Det er veldig godt å vite at man har en jobb og flotte kollegaer som setter pris på arbeidet ditt. Samtidig så har man en grei inntekt som også hjelper på. Når man er skolelei å føler man ikke mestrer det, kan det være utrolig godt å vite at det er noe annet du duger til, uansett kva det måtte være! og nå som jeg har fått veldig god hjelp og veiledning gleder jeg meg til å komme tilbake til jobben min Rådfør deg med lege vil jeg anbefale på det sterkeste! Det er alltid godt å ha noen å prate med, en psykolog vil være det riktige for deg. Husk at skolen går ingen steder, spesielt ikke når man er så ung! Mange som sikkert mener noe annet, men jeg har virkelig fått erfart dette. Når du er langt nede, gjør ting som får opp mestringsfølelsen! ikke gå rundt med dårlig samvittighet fordi du har det tøft. Og husk, det blir bedre! Anonymkode: 2ae1c...0a7
Nowayback Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Skole er ikke så viktig, det er mye viktigere å ha det bra. Samfunnet forventer umenneskelig mye av folk, og dagens verden finnes ikke naturlig. Man får nesten ikke lov til å slappe av og kose seg lenger; man går fra det ene "viktige" gjøremålet til det andre. Ta deg et friår, og få hjelp med plagene dine. Det syke samfunnet kan man alltids vende tilbake til!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 Om du blir hjemme vil du bare grave deg lenger ned. Anonymkode: 45dff...30f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 1 time siden, gutt_86 skrev: Skole er ikke så viktig, det er mye viktigere å ha det bra. Samfunnet forventer umenneskelig mye av folk, og dagens verden finnes ikke naturlig. Man får nesten ikke lov til å slappe av og kose seg lenger; man går fra det ene "viktige" gjøremålet til det andre. Ta deg et friår, og få hjelp med plagene dine. Det syke samfunnet kan man alltids vende tilbake til! For noe forbanna tull. Anonymkode: 45dff...30f 2
Nowayback Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: For noe forbanna tull. Anonymkode: 45dff...30f Utdyp.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 2 timer siden, exictence skrev: Du må rett og slett bare gå på skolen for det. Faktisk blir det bare verre hvis du isolerer deg og heller ikke går på skolen. Kan anbefale deg å begynne på yoga. Trening for helse, kropp og sinn. Det gjelder ikke alltid. Jeg avr konstant stresset med angst og depresjoner, men gikk på skole + jobb. Knakk til slutt sammen og ble syk lenge. Begynte å holde meg hjemme, innendørs- og det hjalp. Jeg begynte å slappe av og ble gradvis lettere til sinns. Når man blir konstant stresset, så hjelper det ikke å utsette seg selv for mer konstant stress så lenge man ikke har noen ny måte å møte problemene på. Blir som å prøve stanse et blødende sår med plaster, det blir ikke bedre før du begynner med bandasje. Men noen ganger har du ikke bandasje selv og trenger hjelp fra andre Anonymkode: 1a06e...ded
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 Takk for gode svar og deling av erfaringer! Anonymkode: 23c23...4f0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 Jeg tror det er lurt at du går på skolen hvis bare for det sosiale. For meg når jeg var deprimert hjalp det å være med andre mennesker, men jeg var alene i et fremmed land. Jeg ble mye bedre når jeg flyttet tilbake til Norge. I tillegg så må du huske på at du har muligheten til å endre karakterer etter du er ferdig meg vgs. Du kan ta privatisteksamen. Ikke gi opp, det går nok bra. Vi nordmenn har kjempe mange muligheter i livet, og jeg vet at når man er ung så virker det som et hvert steg feil kan ødelegge livet, men det skal faktisk ganske mye til å fucke opp livet sitt her i Norge. Bare chill og ta det med ro, alt ordner seg. Anonymkode: f2705...0de 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er lurt at du går på skolen hvis bare for det sosiale. For meg når jeg var deprimert hjalp det å være med andre mennesker, men jeg var alene i et fremmed land. Jeg ble mye bedre når jeg flyttet tilbake til Norge. I tillegg så må du huske på at du har muligheten til å endre karakterer etter du er ferdig meg vgs. Du kan ta privatisteksamen. Ikke gi opp, det går nok bra. Vi nordmenn har kjempe mange muligheter i livet, og jeg vet at når man er ung så virker det som et hvert steg feil kan ødelegge livet, men det skal faktisk ganske mye til å fucke opp livet sitt her i Norge. Bare chill og ta det med ro, alt ordner seg. Anonymkode: f2705...0de Jeg takler ikke å være sosial, for tiden. Blir bare ekstremt sliten, amper og til tider veldig sinna. Lar det ikke gå utover noen selvfølgelig, men sitter kun for meg selv med øreproppene i øra fordi det blir altfor mye. Anonymkode: 2a0c4...b48
ambre Skrevet 30. mars 2016 #20 Skrevet 30. mars 2016 Hei! Jeg ville bare si at du ikke bør legge for mye vekt på dette skoleåret. Jeg droppet ut mange år på rad av nettopp samme årsak som deg. Fikk med andre ord aldri fullført videregående - men hei, det var ikke krise. Jeg er 25 nå og har det mye bedre med meg selv, nå fullfører jeg videregående! Selv om det er surt å henge etter så kan man ikke noe for at man blir syk. Håper du kan klare å fullføre dette året, men vit at det finnes alternativer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå