Gå til innhold

Skal vi si halvbror eller bror?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bonusbarnet mitt er hos oss annenhver uke. Samboeren og jeg venter barn om fire mnd.. Vi tenker å kalle barnet for bror og ikke halvbror til bonusbarnet. Hva tenker dere om det? Det føles mest rett for familiefølelsen:) 

Anonymkode: 0fbdd...9d3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv aldri vært i denne situasjonen, men jeg er enig med deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

SELFØLGELIG BROR.

ER DET NOE TENKE OVER!!

Anonymkode: d67b3...511

• Liker 14
Skrevet

Tror aldri jeg har hørt at noen har brukt begrepet "halvbror" eller "halvsøster",  så jeg tar det som en selfølgelighet at man omtaler sine søsken som bror og søster.

• Liker 2
Skrevet

Åpenbart at "bror" er best for familiefølelsen. Og en halvbror er jo en bror, ingen poeng i bruke "halv" sånn i det daglige.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bror er nok det mest vanlige ja

Anonymkode: 45dd4...3ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, skyflakes skrev:

Tror aldri jeg har hørt at noen har brukt begrepet "halvbror" eller "halvsøster",  så jeg tar det som en selfølgelighet at man omtaler sine søsken som bror og søster.

Enig, den ene broren min er teknisk sett en halvbror-vi kaller og tenker på han som bror.

Og han kaller stefar for Pappa.

Anonymkode: d67b3...511

Skrevet

Egentlig skjønner jeg ikke at du spør. Du svarer jo selv at det er best for familiefølelsen. Og du ønsker at den skal være sterk og god, ikke dårlig.

• Liker 8
Gjest HappyWaffle
Skrevet

er det i det hele tatt noen som sier til ungen sin "gå å lek med halvbroren din"? det er bare sært og merkelig. som om den broren ikke er et fullstendig familiemedlem. 

Skrevet

Det er vel ingen som bruker halvbror/søster i det daglige? Håper i alle fall ikke det!!! Det må føles skikkelig kjipt for vedkommende.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke har kontakt med halvsøsken så kan jeg forstå at man velger å kalle de for halvsøster eller halvbror. Jeg har en av hver og kaller min bror som jeg har bodd med i all år og har kontakt med for bror. Men halvsøster for halvsøster da vi aldri har hatt kontakt. Men nå er det nå ganske fucka familieforhold i den slekta.

Anonymkode: c3f7d...369

Skrevet (endret)

Jeg kommer fra skilsmissehjem og stusset mye over at folk kalte søsknene mine "halve". De var jo ikke i stykker...  Kall de nye søsknene for bror og søster. Noe annet er helt teit.

Endret av atropos
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har to (halv)brødre, men de har alltid vært brødre for meg. 
Jeg sier at jeg skal en tur til broren min, ikke at jeg skal en tur til halvbroren min. Jeg er heller ikke halvtante til deres barn, jeg er tante.

AnonymBruker
Skrevet

Halvbror- eller søster ved null kontakt eller kjennskap, ellers bror (søster).

Anonymkode: d8e87...8d5

Skrevet

Bror føler jeg er mest naturlig i din situasjon ja.

• Liker 1
Skrevet

Barnet er ikke i to deler og dermed sier man bror. Halvbror er noe man sier når man kommer til særs intresserte personer som ønsker lange detaljer om familieforholdene og slektskap.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leste ikke alle svar - men, det er jo ingenting å tenke på! Selvfølelig bror!

Kaller ikke broren til min sønn for "halvbroren din", kaller han broren din eller lillebror. Vil jo at de skal føle seg så nær hverandre som er mulig.  

Anonymkode: 66c18...618

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Halvbror/søster er stort sett bare brukt når ungene skal være stygge mot hverandre. 

Anonymkode: 5b2a6...f56

Skrevet

Såklart bror ,han er ikke noe mindre bror uansett . Har halvsøsken selv og jeg ser de som de beste ,vi har aldri sett dem som halvsøsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...