Gå til innhold

Menn: hva tenker du om en kvinne sier dette...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere single menn.

Tenk at dere har en god venninne som er i et langvarig forhold. Hun deler med deg at forholdet ikke går så bra og hun vurderer å avslutte det. 

Hvordan tolker du dette? Tolker du at hun kun er en venn som deler en vanskelig sak? Eller lurer du på om hun forteller deg dette som et signal om at hun vil at du skal vente på henne? Altså at hun forteller deg indirekte at hun snart er ledig på markedet, og at hun ønsker å på sikt bli sammen med deg?

Hvordan reagerer du på det kvinnen forteller?

1. Hvis du faktisk er interessert?

2. Hvis du skjønner at hun hinter, men ikke er interessert?

3. Hvis du regner med at hun kun ønsker din støtte som venn.

 

 

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det avhenger jo selvsagt av vårt forhold og vår fortid, hennes personlighet og kroppsspråket i situasjonen. Uten noe mer kontekst ville jeg antatt at hun bare ønske støtte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Okapi skrev:

Det avhenger jo selvsagt av vårt forhold og vår fortid, hennes personlighet og kroppsspråket i situasjonen. Uten noe mer kontekst ville jeg antatt at hun bare ønske støtte.

Hva slags støtte hadde du gitt? Ville du oppfordret henne til å jobbe for forholdet, eller til å avslutte?

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg faktisk er interesert, så vet du det, så da vil de fleste ta det som ett hint om at hun er interesert tilbake.

Det er ofte slike friendzone begrepet kommer fra : Kvinner som har guttevenner de burde forstå hadde følelser for dem gjennom mottak av gaver, gjennom at de gjør typiske date-ting eller intime ting som er forbeholdt partner eller venniner, og som likevel deler  kjærlighetslivets konflikter. (hvilket du aldri aldri aldri skal gjøre med noen som er forelsket med deg; det er bare ondskapsfullt)

Hvis jeg ikke er interesert, så vet du det, og da vil jeg regne det som normalt støtte av en venn. Jeg ville ikke sett på det som hint.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt på forholdet. Hvem er hun, hvem er fyren? Hva er årsaken til at hun vurderer å avslutte det? Det er altfor mange variabler her til å kunne gi generelle svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Druid skrev:

Hvis jeg faktisk er interesert, så vet du det, så da vil de fleste ta det som ett hint om at hun er interesert tilbake.

Det er ofte slike friendzone begrepet kommer fra : Kvinner som har guttevenner de burde forstå hadde følelser for dem gjennom mottak av gaver, gjennom at de gjør typiske date-ting eller intime ting som er forbeholdt partner eller venniner, og som likevel deler  kjærlighetslivets konflikter. (hvilket du aldri aldri aldri skal gjøre med noen som er forelsket med deg; det er bare ondskapsfullt)

Hvis jeg ikke er interesert, så vet du det, og da vil jeg regne det som normalt støtte av en venn. Jeg ville ikke sett på det som hint.  

Går menn ikke på kino eller middag med kvinner de ikke er interessert i?

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Går menn ikke på kino eller middag med kvinner de ikke er interessert i?

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Joda, men det er stort sett enkelt å oppdage om man går på kino for å kline og "forsøke" være par, eller for å se film. Samme med middagsinvitasjoner. Hvis du plutselig blir invitert til dyr middag, og det ikke ligger noen andre klare bevegrunner ("Jeg har så lyst å prøve den restauranten med michelin stjerner, men jeg føler meg så teit når jeg går alene"), så er målet å imponere deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går menn ikke på kino eller middag med kvinner de ikke er interessert i?

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Jo, men det er nære vinniner jeg ikke har romantiske følelser for. Jeg orker ikke å være venner med en jeg liker, jeg har prøvd og det blir rett og slett for tungt. 

Dersom en jeg har hatt en flørt med sier hun har tenkt å bli singel ser jeg på det som et hint ja, men det trenger ikke nødvendigvis å bety så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jo, men det er nære vinniner jeg ikke har romantiske følelser for. Jeg orker ikke å være venner med en jeg liker, jeg har prøvd og det blir rett og slett for tungt. 

Dersom en jeg har hatt en flørt med sier hun har tenkt å bli singel ser jeg på det som et hint ja, men det trenger ikke nødvendigvis å bety så mye. 

Har du i de tilfellene du har avsluttet vennskapet, fått bekreftet at hun ikke var interessert? Eller var det bare noe du trodde?

Jeg vil gjerne at min venn skal skjønne at jeg liker ham. Men jeg vil ikke si det direkte. Jeg tror at han liker meg men dessverre har han begynt å trekke seg unna. Jeg er fremdeles i et forhold som ikke bare kan avsluttes på et blunk.

 

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne at min venn skal skjønne at jeg liker ham. Men jeg vil ikke si det direkte. Jeg tror at han liker meg men dessverre har han begynt å trekke seg unna. Jeg er fremdeles i et forhold som ikke bare kan avsluttes på et blunk.

 

Så du vil sikre deg på alle bauger og kanter og takler ikke å være singel?

Utiltrekkende.

Anonymkode: d2356...99f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du i de tilfellene du har avsluttet vennskapet, fått bekreftet at hun ikke var interessert? Eller var det bare noe du trodde?

Jeg vil gjerne at min venn skal skjønne at jeg liker ham. Men jeg vil ikke si det direkte. Jeg tror at han liker meg men dessverre har han begynt å trekke seg unna. Jeg er fremdeles i et forhold som ikke bare kan avsluttes på et blunk.

 

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Kan bare snakke for meg selv her, men den typen hinting, selv om jeg skjønner det, er ganske turn off. Ærlig og oppriktig er uendelig mye mer tiltrekkende enn grøtgang og unnvikelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du i de tilfellene du har avsluttet vennskapet, fått bekreftet at hun ikke var interessert? Eller var det bare noe du trodde?

Jeg vil gjerne at min venn skal skjønne at jeg liker ham. Men jeg vil ikke si det direkte. Jeg tror at han liker meg men dessverre har han begynt å trekke seg unna. Jeg er fremdeles i et forhold som ikke bare kan avsluttes på et blunk.

 

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Det hjelper ikke at du er interessert i han når du er sammen med en annen mann. Det er bare mennene som er ute etter sex som driter i det. Når du i tillegg er kryptisk rundt det hele så har han nok gitt deg opp. Du må forsikre han om at innsatsen og tiden han legger ned i deg faktisk kan føre til noe (At dere blir sammen). Selv om du sier at du skal gjøre det slutt er ikke det sikkert at han tror deg. Jeg møtte en gang en dame som skulle gjøre det slutt med kjæresten, og hun brukte mange måneder før hun klarte å gjør det slutt. Hun hadde dårlig samvitighet ovenfor kjæresten sin og brukte derfor lang tid. 

Jeg har en nå som jeg vet er interessert i meg selv om hun sier at hun ser på meg som en god venn og selv om hun er sammen med en annen. Jeg ser det på måten hun oppfører seg og hvordan hun reagerer på ulike ting jeg gjør. Vi hadde en flørt for en stund tilbake, men vi klarte bare ikke å kommunisere skikkelig sammen. Hun vet at jeg er lei meg for at hun er med en annen, og har tatt mye hensyn til meg, men det hjelper meg ikke. Jeg har det fremdeles ganske kjipt selv om hun bryr seg.  Som mann har man et behov for å "bli valgt". Noe av det værste en opplever er at kvinnen du liker velger en annen fremfor deg. Jeg gidder ikke å være en hun kan ha på siden, så jeg går heller videre enn å ha kontakt.   

 

 

 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil sikre deg på alle bauger og kanter og takler ikke å være singel?

Utiltrekkende.

Anonymkode: d2356...99f

Hvor skriver jeg at jeg ikke takler å være singel? Jeg har funnet en mann jeg vil ha. Trolig mannen i mitt liv. Men jeg har allerede sambo og barn og hus og hjem. Jeg vil ikke rive opp barnas hjem for ingenting.

TS

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvordan reagerer du på det kvinnen forteller?

1. Hvis du faktisk er interessert?

2. Hvis du skjønner at hun hinter, men ikke er interessert?

3. Hvis du regner med at hun kun ønsker din støtte som venn.

 

 

Anonymkode: 3bef6...d87

Det kommer helt an på sammenhengen, hennes livssituasjon (bor hun sammen med typen, har de barn sammen, rett og slett i hvilken grad de er etablert) osv. 

1) Fint, men hun er fremdeles i forhold og jeg gidder ikke å legge meg etter andres partnere. Blir hun singel hvis jeg er interessert er det flott, da blir det jo kanskje en mulighet senere. Det betyr likevel ikke at jeg setter livet mitt på vent og venter flere år på at hun slår opp.

2) Om jeg ikke er interessert, så er det jo kun hennes sak om hun vil bli i sitt forhold eller ikke. Blander meg ikke bort i det.

3) Er støttende hvis det er en av de nære venninnene, men mer tilfeldige bekjentskaper har jeg ikke kapasitet til å være gråtende skulder for.

Og som sagt, dette med hvor seriøst hennes forhold er vil jo være meget viktig. Man har jo lavere terskel for å være forhåpningsfull ovenfor ei som har vært i et forhold i kort tid med en kjæreste hun ikke bor samme med, enn ei som har vært samboer/gift i 5-10 år og har barn sammen (stort sett dead end). 

Anonymkode: c3c3f...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel vennine, avklart vennskapsforhold = Støtte.

Ny vennine hvor det er "noe" = Fisketur.

Anonymkode: cf304...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Okapi skrev:

Det avhenger jo selvsagt av vårt forhold og vår fortid, hennes personlighet og kroppsspråket i situasjonen. Uten noe mer kontekst ville jeg antatt at hun bare ønske støtte.

Signerer dette. Gode venninder er som søsken så det hadde ikke falt meg inn at hun hintet om noe seksuelt. Er hun seksuelt interessert hadde vi ikke blitt nære venner i utgangspunktet men heller bekjentflørt. 

Anonymkode: 186a9...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Det hjelper ikke at du er interessert i han når du er sammen med en annen mann. Det er bare mennene som er ute etter sex som driter i det. Når du i tillegg er kryptisk rundt det hele så har han nok gitt deg opp. Du må forsikre han om at innsatsen og tiden han legger ned i deg faktisk kan føre til noe (At dere blir sammen). Selv om du sier at du skal gjøre det slutt er ikke det sikkert at han tror deg. Jeg møtte en gang en dame som skulle gjøre det slutt med kjæresten, og hun brukte mange måneder før hun klarte å gjør det slutt. Hun hadde dårlig samvitighet ovenfor kjæresten sin og brukte derfor lang tid. 

Jeg har en nå som jeg vet er interessert i meg selv om hun sier at hun ser på meg som en god venn og selv om hun er sammen med en annen. Jeg ser det på måten hun oppfører seg og hvordan hun reagerer på ulike ting jeg gjør. Vi hadde en flørt for en stund tilbake, men vi klarte bare ikke å kommunisere skikkelig sammen. Hun vet at jeg er lei meg for at hun er med en annen, og har tatt mye hensyn til meg, men det hjelper meg ikke. Jeg har det fremdeles ganske kjipt selv om hun bryr seg.  Som mann har man et behov for å "bli valgt". Noe av det værste en opplever er at kvinnen du liker velger en annen fremfor deg. Jeg gidder ikke å være en hun kan ha på siden, så jeg går heller videre enn å ha kontakt.   

 

 

 

Takk, Minesveiper. Ser ikke bort i fra at jeg er en slik som de kvinnene du beskriver. Det jeg driver med er på mange måter å holde en mann på gress. Jeg vil jo ha ham. Men det kan jeg ikke si. Så jeg gjør mitt beste for å holde ham på gress. Men jeg begynner å innse at han ikke går med på dette i lengden.

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, Minesveiper. Ser ikke bort i fra at jeg er en slik som de kvinnene du beskriver. Det jeg driver med er på mange måter å holde en mann på gress. Jeg vil jo ha ham. Men det kan jeg ikke si. Så jeg gjør mitt beste for å holde ham på gress. Men jeg begynner å innse at han ikke går med på dette i lengden.

Anonymkode: 3bef6...d87

Og dersom du fikk vite at han ikke har noen romantiske følelser for deg, - hva gjør du da med det forholdet du er i i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Og dersom du fikk vite at han ikke har noen romantiske følelser for deg, - hva gjør du da med det forholdet du er i i dag?

Det er et godt spørsmål. Forholdet jeg er i nå er dødt. Holder sammen for barna. Tanken på han andre er min lille flukt fra virkeligheten. Om jeg fikk vite at følelsene ikke er gjengjeldt tror jeg faktisk mitt nåværende forhold ville blitt ennå dårligere.

 

Ts

Anonymkode: 3bef6...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...