Gå til innhold

Hvordan er mensen for deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mensen er veldig mild, har kun smerter i ryggen i 3-4 timer. 2 timer, hvis jeg tar Naproxen. 

Og resten er av uken er jeg smertefri. :hjerter_rundt:

Anonymkode: 37807...abe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

menskopp - fantastisk oppfinnelse...

Skrevet

For å si det slik; den uken er jeg glad for at jeg er uføretrygdet (pga andre ting)

Da ligger jeg rett ut. Eller rettere sagt i fosterstilling. 

Kraftig hodepine i 2 dager før mensen (av typen jeg takler ikke noe lyd eller sterke synsinntrykk), og når den kommer så er det som at noen kjører en haug med brødkniven inn i magen min, smerter i rygg, kramper osv. Dette varer i ca 2-3 dager med kraftige blødninger. Så slipper det taket og jeg har det greit i en ukes tid før eggløsningen kommer :roll:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den kommer alltid når det skal,så den er til å stole på ;) Har kanskje litt ømme pupper og uren hud dagene før,ellers ingen forvarsler.Før hadde jeg anemi fordi jeg blør ganske mye og jeg hadde menssmerter i magen,slike kramper.Måtte alltid ta smertestillende og hadde løs mage.Nå har jeg behandlet anemien,og da forsvant menssmertene også.

Blør alltid mest de to første dagene.På dag 3 blør det nesten ingenting,det stopper alltid opp på en måte.Noen andre som har det sånn?

Dag 4 litt mer før det stopper på dag 5.For å ikke få anemi igjen bruker jeg Cyklocapron tabletter de to første dagne.Da blør det mye mindre.Kan anbefale det til de som ikke vil eller kan bruke p-piller og minipiller.

Anonymkode: 0bc91...e69

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke på noe prevensjon. Blør i ca 7 dager, en eller to dager med smerte nederst i magen og lårene. Får noen kviser på hals og hake og er ekstremt oppblåst den uka. 

Anonymkode: 57aaf...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare si en ting, og det er at jeg HATER mensen.

Blør ikke veldig mye eller lenge, men for et styr. Det fucker opp hele hverdagen. Føler meg skikkelig hemma, får ikke gjort et kvekk de to første dagene. Hver gang jeg reiser meg, så kjenner jeg blodet renner. Æsj!! Nei, akkurat den uken i måneden skulle jeg ønske jeg var mann.

Anonymkode: 51137...e0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mensen i 4-5 dager. Kommer alltid samme dag, og ingen nevneverdige smerter. Får litt ømme bryster og blir litt mer følsom uken før, men det er vel alt. Har skjedd en gang som jeg kan huske at det har gjort så vondt at jeg måtte ta smertestillende. Så føler meg ganske heldig :) 

Anonymkode: ad62a...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Smerter, ubehag i hele kroppen, kraftige blødninger og kan vare opp til 12 dager. Yay! Det er MED p-piller, var verre uten.

Anonymkode: 0fc95...553

AnonymBruker
Skrevet

Ubehag i kroppen flere dager i forveien,  smerter i magen og i ledd.  Helt mentalt forstyrra er jeg og 😂 når mensen endelig kommer er jeg utslått de første dagene,  så kommer det seg. Blør ekstremt mye da,  så da jeg endelig oppdaga fordelen med tampong, var jeg glad ja! 

Anonymkode: 36274...a29

Skrevet (endret)

HATER min mensen! Eneste positive er at den er alltid regelmessig, så jeg vet når den kommer. Nå har jeg ikke hatt mensen på snart ett år pga graviditet, og jeg håper at mensen holder seg unna en stund til...

Første forvarselet på mensen er ett ømt høyre bryst og litt murringer 1-2 dager før. Så bryter helvete løs. Sterke menssmerter som gjør at jeg ligger å vrir meg. Varer gjerne noen timer og kommer tilbake igjen. Smertestillendd hjelper litt noen ganger, men ikke alltid. Får også ofte sterk hodepine samtidig som smertene. Dette varer et par dager samtidig som at jeg blør og blør og blør og det er grisete og ekkelt med blod og klumper. Blør masse i 3-4 dager før det blir mindre og mindre for hver dag og går over til brun spotting. Hvia jeg er heldig så varer mensen i "bare" 7 dager, men kan vare i opptil 10 dager. Også det søtsuget da. Og føler meg ofte sliten de dagene jeg blør mest.

HATER mensen ja.

Endret av Shinigami

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...