Gå til innhold

Har senket kravene, men ingenting skjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært singel en stund, er i andre halvdel av tyveårene, og har etterhvert innsett at jeg kanskje har hatt høye krav til en potensiell partner.
Jeg har derfor senket kravene mine. Før var jeg ute etter en med utdannelse (3år+) innenfor samme fagfelt eller andre høye utdannelser. Har selv mastergrad. Han måtte være aktiv og gjerne trent. Jeg selv er aktiv, men noe overvektig. vi måtte ha matchende interesser, han måtte være intelektuell og bereist, like å lese og diskutere livet, universet og alt mulig.
Det har nok være høye krav, jeg har bare trodd at jo likere meg han var, jo større sjans for suksess.

Nå i det siste har jeg datet ymse. Jeg har vært ute med en som legger betong, dog bereist og noe like interesser. En søppelkjører, og total motsetning. En lærerstudent, men trent. En uutdannet IT-fyr, og overvektig. Flere har også hatt barn fra før av, noe som før var en dealbreaker.
Jeg er vel den personen som faller fort for mange. Men til og med når mine krav er senket så er jeg ikke interessant nok for disse menneskene.

Ikke at jeg tror at alle disse hadde vært noe langvarig, men jeg er åpen for å prøve iallefall. Men det fungerer jo ikke.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lengre....

Anonymkode: a2c74...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cheshirecat

Herregud, høres ut som om du skal ansette noen og sjekker referansene og tidligere arbeidserfaring.. Hva med å heller fokusere på kjemi og personlighet ? Om man blir forrelsket i noen handler det vel til syvende og sist mye mer om disse tingene enn hvor lang utdanning de har og hvilke land de har reist til.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille krav til en partner er bra vis kravene er gode. Å ønske å kunne diskutere med en partner er en kvalitet som jeg selv liker, og ofte kommer slike prater med mennesker som har tatt høyere utdannelse, MEN IKKE ALLTID! :P 

Hva med å være åpen for å bli overasket?

Se etter partnere på andre arenaer enn du har gjort nå? Mange finner sin partner på sin arbeidsplass / skolen. 
Turistforeningen har turer for single. En fjelltur må da være et godt sted for å finne noen som er interessert i å holde seg litt i form, om ikke super fit. 
Meld deg på klatre kurs, turer innlands, utlands for single. Dra på messer arrangsjert av turoperatører og snakk med menneskene du møter der. Tenk over kravene dine og finn ut hvor slike mennesker vil oppholde seg. En person som er glad i å gå tur på søndagene er gjerne ikke på byn natt til søndag :P

Anonymkode: 19b1e...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange "evig single" liker å tro at de er single fordi de har hatt "for høye krav". Realiteten er vel ofte at det er de selv som er lite attraktive. Ikke se ned på andre pga. vekt, utdannelse og interesser. Det er svært lite attraktiv egenskap.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cheshirecat skrev:

Herregud, høres ut som om du skal ansette noen og sjekker referansene og tidligere arbeidserfaring.. Hva med å heller fokusere på kjemi og personlighet ? Om man blir forrelsket i noen handler det vel til syvende og sist mye mer om disse tingene enn hvor lang utdanning de har og hvilke land de har reist til.... 

Enig! Slutt å tenke så mye, ts! Hvis de føler at du er så nøye på sånne ting, så skjønner jeg godt at ingen vil gå videre med deg. Dessuten synes jeg de er litt rart å kreve at de er trent når du selv er overvektig. Når du treffer en du får kjemi med er det ingen av dere som bryr dere om den andre har litt mage!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cheshirecat skrev:

Herregud, høres ut som om du skal ansette noen og sjekker referansene og tidligere arbeidserfaring.. Hva med å heller fokusere på kjemi og personlighet ? Om man blir forrelsket i noen handler det vel til syvende og sist mye mer om disse tingene enn hvor lang utdanning de har og hvilke land de har reist til.... 

Viktig å date noen med like mange studiepoeng som seg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FurteKurt skrev:

Jeg tror mange "evig single" liker å tro at de er single fordi de har hatt "for høye krav". Realiteten er vel ofte at det er de selv som er lite attraktive. Ikke se ned på andre pga. vekt, utdannelse og interesser. Det er svært lite attraktiv egenskap.

Dette er jeg enig i. Har mastergrad, hus og bil. Har alt på stell, men jeg finner aldri noen. Jeg har lest selvutviklingsbøker for å bli en bedre person men nada. Langtidssingel og jeg er sikker på at det har med det attraktive å gjøre, ikke at jeg har for høye krav.

 

jeg tror det beste er å lære å trives som singel TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cheshirecat skrev:

Herregud, høres ut som om du skal ansette noen og sjekker referansene og tidligere arbeidserfaring.. Hva med å heller fokusere på kjemi og personlighet ? Om man blir forrelsket i noen handler det vel til syvende og sist mye mer om disse tingene enn hvor lang utdanning de har og hvilke land de har reist til.... 

haha. kjæreste? nei ts skal ha en ny ansatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva TS mener.Dere andre her bør skjerpe dere.Dette er et ganske vanlig problem,men det er tydeligvis greit å gjøre narr av TS fordi hun er jente.

Anonymkode: 6d2f8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt hva TS mener.Dere andre her bør skjerpe dere.Dette er et ganske vanlig problem,men det er tydeligvis greit å gjøre narr av TS fordi hun er jente.

Anonymkode: 6d2f8...1b3

Hva har kjønn med saken å gjøre?

Anonymkode: abf10...9d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har kjønn med saken å gjøre?

Anonymkode: abf10...9d6

Fordi det sitter mange bitre menn her som sikkert mener ts lider av prinsessesyndromet og fortjener den ulykken hun får.  Hadde ts vært mann hadde han fått høre at feilen ligger hos kvinnene.

Anonymkode: 6d2f8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sitter mange bitre menn her som sikkert mener ts lider av prinsessesyndromet og fortjener den ulykken hun får.  Hadde ts vært mann hadde han fått høre at feilen ligger hos kvinnene.

Anonymkode: 6d2f8...1b3

Slutt med deg. Ikke alt må gjøres om til en kjønnskamp.

Til TS. Høres ut som du må fokusere mer på kjemi og personlighet. Bare fortsett å prøv. Du er en enda ung, så du har god tid :) 

Anonymkode: d2b1a...2e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med deg. Ikke alt må gjøres om til en kjønnskamp.

Til TS. Høres ut som du må fokusere mer på kjemi og personlighet. Bare fortsett å prøv. Du er en enda ung, så du har god tid :) 

Anonymkode: d2b1a...2e0

Er ikke snakk om noe kjønnskamp.

TS:

Du har bare ikke hatt hellet med deg,tror jeg.Forstsett å prøv,og oppretthold de kravene du føler er viktige for deg.Det høres uansett ut som du er fornuftig nok til å skille de viktige kravene fra de mindre viktige.De gangene jeg har senket kravene på ting jeg egentlig ser på som veldig viktige har jeg møtt på menn som jeg absolutt ikke passer sammen med: Evige Navere,halv-narkiser,de som har 3 unger med tre ulike mødre,hverdagsrasister og menn som er slemme mot dyr.Helt uaktuelt å date slike folk.

Anonymkode: 6d2f8...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sitter mange bitre menn her som sikkert mener ts lider av prinsessesyndromet og fortjener den ulykken hun får.  Hadde ts vært mann hadde han fått høre at feilen ligger hos kvinnene.

Anonymkode: 6d2f8...1b3

Hæ? Har vært utallige menn som har laget lignende tråder her. De har stort sett får beskjed om at feilen ligger hos dem, og så er det selvsagt en og annen som har sagt "du er bitter!", som om det skulle være et verdifullt bidrag.

Anonymkode: abf10...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært singel en stund, er i andre halvdel av tyveårene, og har etterhvert innsett at jeg kanskje har hatt høye krav til en potensiell partner.
Jeg har derfor senket kravene mine. Før var jeg ute etter en med utdannelse (3år+) innenfor samme fagfelt eller andre høye utdannelser. Har selv mastergrad. Han måtte være aktiv og gjerne trent. Jeg selv er aktiv, men noe overvektig. vi måtte ha matchende interesser, han måtte være intelektuell og bereist, like å lese og diskutere livet, universet og alt mulig.
Det har nok være høye krav, jeg har bare trodd at jo likere meg han var, jo større sjans for suksess.

Nå i det siste har jeg datet ymse. Jeg har vært ute med en som legger betong, dog bereist og noe like interesser. En søppelkjører, og total motsetning. En lærerstudent, men trent. En uutdannet IT-fyr, og overvektig. Flere har også hatt barn fra før av, noe som før var en dealbreaker.
Jeg er vel den personen som faller fort for mange. Men til og med når mine krav er senket så er jeg ikke interessant nok for disse menneskene.

Ikke at jeg tror at alle disse hadde vært noe langvarig, men jeg er åpen for å prøve iallefall. Men det fungerer jo ikke.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lengre....

Anonymkode: a2c74...aca

Det jeg reagerer på er at du er opptatt av at mennene burde være aktive og trente, mens du selv sier du er noe overvektig. Det er et ordtak som sier: "Du tiltrekker deg ikke hva du vil ha, men hva du er". Er du overvektig vil du ha problemer med å tiltrekke deg menn generelt, sorry, men slik er det bare. Vet om vakre kvinner som hadde hatt 100x menn etter seg om de bare ikke hadde vært overvektig. De tror de selv er stygge fordi ingen menn er interessert i dem, men flere av dem er faktisk ansiktspene. De hadde hatt drøssevis av tilbud dersom de bare hadde giddet å ta vare på utseende sitt. Det er faktisk ikke værre enn å lage noen profiler på noen nettdatingsider, og de hadde vært rent ned av tilbud. Gitt at de ikke var overvektige.

Hvis du vil kapre deg en attraktiv mann burde du endre livsstil. Vet også om kvinner som har vært noe overvektig og som gjorde noe med det. Plutselig ble de super populære. Utseende er liksom ikke noe man ikke skal snakke høyt om i dagens samfunn, men jeg synes faen med det er bedre å si ting som det er. Det har mye å si, og overvekt er noe man kan gjøre noe med. 

 

 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært singel en stund, er i andre halvdel av tyveårene, og har etterhvert innsett at jeg kanskje har hatt høye krav til en potensiell partner.
Jeg har derfor senket kravene mine. Før var jeg ute etter en med utdannelse (3år+) innenfor samme fagfelt eller andre høye utdannelser. Har selv mastergrad. Han måtte være aktiv og gjerne trent. Jeg selv er aktiv, men noe overvektig. vi måtte ha matchende interesser, han måtte være intelektuell og bereist, like å lese og diskutere livet, universet og alt mulig.
Det har nok være høye krav, jeg har bare trodd at jo likere meg han var, jo større sjans for suksess.

Nå i det siste har jeg datet ymse. Jeg har vært ute med en som legger betong, dog bereist og noe like interesser. En søppelkjører, og total motsetning. En lærerstudent, men trent. En uutdannet IT-fyr, og overvektig. Flere har også hatt barn fra før av, noe som før var en dealbreaker.
Jeg er vel den personen som faller fort for mange. Men til og med når mine krav er senket så er jeg ikke interessant nok for disse menneskene.

Ikke at jeg tror at alle disse hadde vært noe langvarig, men jeg er åpen for å prøve iallefall. Men det fungerer jo ikke.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lengre....

Anonymkode: a2c74...aca

Jeg ønsker ikke å være kvass, men jeg reagerte veldig på den setningen. Det å ha en yrkesutdanning vil ikke si at man har mindre å tilføre et forhold enn folk med Batchelor/master/doktorgrad. Selvfølgelig skal man finne en man har det bra sammen med, men hvis du senker kravene dine, men samtidig ser ned på de menneskene du da dater, så skjønner jeg godt hvorfor de ikke innleder et forhold med deg. 

Jeg håper virkelig at du finner en du ønsker å dele livet med, og jeg har ikke så mange råd å komme med, men det er en grunn til at det sies at "motsetninger tiltrekker hverandre". Jeg har vært sammen med samboeren min i 6 år, og utenom å være glad i mat og interesse for å spille ballspill, så er det faktisk ikke så mye vi hadde til felles da vi møttes. Det som er så fint er at opp igjennom årene har vi begynt å interessere oss for hverandres interesser og hobbyer, og jeg føler jeg har utvidet horisonten min betraktelig. 

Som sagt, er ikke meningen hvis jeg virker kvass, og jeg håper virkelig at du finner noen. :)

 

Anonymkode: cb124...a5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært singel en stund, er i andre halvdel av tyveårene, og har etterhvert innsett at jeg kanskje har hatt høye krav til en potensiell partner.
Jeg har derfor senket kravene mine. Før var jeg ute etter en med utdannelse (3år+) innenfor samme fagfelt eller andre høye utdannelser. Har selv mastergrad. Han måtte være aktiv og gjerne trent. Jeg selv er aktiv, men noe overvektig. vi måtte ha matchende interesser, han måtte være intelektuell og bereist, like å lese og diskutere livet, universet og alt mulig.
Det har nok være høye krav, jeg har bare trodd at jo likere meg han var, jo større sjans for suksess.

Nå i det siste har jeg datet ymse. Jeg har vært ute med en som legger betong, dog bereist og noe like interesser. En søppelkjører, og total motsetning. En lærerstudent, men trent. En uutdannet IT-fyr, og overvektig. Flere har også hatt barn fra før av, noe som før var en dealbreaker.
Jeg er vel den personen som faller fort for mange. Men til og med når mine krav er senket så er jeg ikke interessant nok for disse menneskene.

Ikke at jeg tror at alle disse hadde vært noe langvarig, men jeg er åpen for å prøve iallefall. Men det fungerer jo ikke.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lengre....

Anonymkode: a2c74...aca

Du må gjøre noe med deg selv da det er hos deg problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men til og med når mine krav er senket så er jeg ikke interessant nok for disse menneskene.

Anonymkode: a2c74...aca

Er det det som vanligvis skjer? (uansett om kriteriene dine blir møtt eller ikke) At det er mennene som ikke finner deg interessant nok, og ikke omvendt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FurteKurt skrev:

Jeg tror mange "evig single" liker å tro at de er single fordi de har hatt "for høye krav". Realiteten er vel ofte at det er de selv som er lite attraktive. Ikke se ned på andre pga. vekt, utdannelse og interesser. Det er svært lite attraktiv egenskap.

Tja. Det ene utelukker vel ikke det andre? Man kan kanskje være ansett som lite attraktiv, men da hjelper det jo som regel ikke å være veldig kresen i tillegg. Jeg tror uansett mange kan ha nytte av å utvide horisonten litt for å øke sjansene sine. 

Dessuten er det gjerne slik at man ubevisst ser etter de samme tingene selv om man sier man skal være mindre kresen. Det tar tid å bli kvitt godt innarbeidede vaner/preferanser og å bli mer åpen. 

Anonymkode: 2907b...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de fleste her. Kunne ikke brydd meg mindre om jeg hadde hatt en mann med fagbrev, bachelor, master eller doktorgrad. Who cares? Har selv bachelor, men dater gjerne en snekker for å si det sånn. Du vet at man kan ha dype samtaler med snekkere og rørleggere også, sant? Har en venninne som stadig snakker nedlatende om de som har lite eller ingen utdanning. Hun er i utgangspunktet veldig attraktiv, men holdningene hennes er til å spy av. Hun er singel, for å si det sånn.

Endret av Purple Diamond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...