elathea Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Var litt usikker på hvor dette emnet skulle plasseres, så beklager hvis det er feil. I år har jeg lyst til å feire 17. Mai på et større sted, hovedsakelig fordi jeg synes det er mer koselig og sosialt enn å være her jeg bor (lite folk på min alder), og har da lurt litt på om jeg skal dra inn til Oslo å feire i steden, men så kommer spørsmålet; Er det noe vits å dra dit eller er det bare plagsomt mye folk og egentlig bare masete å være der? At det er mye folk må man jo regne med, men hvor mye mennesker snakker vi om her? Kan legge til at jeg ikke har barn så det blir bare meg og evt. venner, ingen store barnevogner osv.
Gjest Linaria Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Om det er fint vær kan det være helt stapp fullt. Husker vi brukte en halvtime på å komme oss ut av Nationaltheatret stasjon en gang. Om det er dårlig vær, er det gjerne litt færre mennesker.
Arawis Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Sentrum er helt kaos. Nærmer meg ikke engang. Bydelene øvrig er travle de og - men går ant å få seg et bord i allefall.
elathea Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2016 Når lønner det seg å være utpå hvis man skal ha sjans til å få et bord på f.eks Løkka? Spisested, ikke kafé.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 7 timer siden, elathea skrev: Når lønner det seg å være utpå hvis man skal ha sjans til å få et bord på f.eks Løkka? Spisested, ikke kafé. Vanskelig å gi noe konkret svar, men jeg ville beregnet meg flere timer før dere faktisk ønsker å spise om dere ikke får bestilt på forhånd da (kan dere det så gjør det). Husker jeg var på Fridays en gang for 5-6 år siden, da måtte vi bare vente en time-halvannen for bord, men det var stappfullt. Ellers ville jeg som en annen skriver holdt meg til en av bydelene om du trives med litt mer albuerom. Det er mange der og, men gjerne ikke så stappet. Anonymkode: fb018...f04
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 Nå er ikke jeg særlig glad i 17 mai i utgangspunktet. Synes 17 mai i Oslo er alt for stress. Man kommer seg såvidt ut av tbane stasjonen uten å bli klemt flat, det er umulig å finne et sted å spise/drikke med mindre man har bestilt bord måneder i forveien. Men altså, er du glad i 17 mai feiring, og er tidlig ute med planleggingen og ikke har noe imot store folkemengder, er det vel kanskje gøy. Anonymkode: 40381...9d0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 aldri i LIVET skal jeg til Oslo på 17 mai igjen. Det var bare kaos og stress kombinert med litt klaustrofobi gjøre dagen et helvete. Anonymkode: d5568...066
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Hva med terrorfare? Anonymkode: 7b31b...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 For å si det sånn så kommer det turister til Oslo KUN for å få med seg 17 mai feiring i Oslo sentrum. Beveger du deg ned til sentrum mens barnetogene foregår så er det som sild i tønne. Og det å finne et bord for å spise kan være en sant mareritt hvis du ikker faktisk er Oslo by. Vi som er derfra vet jo om alle mulige krker og kroker,men tilreisende som ikke er kjent kan fort møte på mange utfordringer i Oslo på nasjonaldagen. Anonymkode: 71bd5...f3c
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Den 28.3.2016 at 14.07, elathea skrev: Var litt usikker på hvor dette emnet skulle plasseres, så beklager hvis det er feil. I år har jeg lyst til å feire 17. Mai på et større sted, hovedsakelig fordi jeg synes det er mer koselig og sosialt enn å være her jeg bor (lite folk på min alder), og har da lurt litt på om jeg skal dra inn til Oslo å feire i steden, men så kommer spørsmålet; Er det noe vits å dra dit eller er det bare plagsomt mye folk og egentlig bare masete å være der? At det er mye folk må man jo regne med, men hvor mye mennesker snakker vi om her? Kan legge til at jeg ikke har barn så det blir bare meg og evt. venner, ingen store barnevogner osv. Plagsomt mye folk i sentrum. Det er kø, stillestående kø er det også noen steder. Jeg syns det er masete å være der, virkelig masete. (Skal dere spise der så bestill bord på forhånd)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå