Gå til innhold

Endelig truffet en jeg liker, MEN....!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før påske gikk jeg tur med en jeg traff gjennom Tinder. Det var veldig hyggelig og jeg tenkte at endelig er det en som jeg kanskje kunne like. Han skulle hjem hele påsken (han er fra et annet sted i landet), men han synes det var veldig hyggelig også og ville gjerne gå flere turer når han kom tilbake. Jeg har ikke hørt noe fra han hele påsken og ser at han fremdeles er langt unna på profilen hans på Tinder. Jeg har veldig lyst å treffe han igjen, men vil liksom ikke mase med en gang påsken er ferdig. Og så er det litt frykt for at han ikke har lyst å treffe meg igjen siden jeg ikke har hørt fra han. Ellers så er han typisk mann som  tenker at han tar kontakt når han kommer tilbake, at det ikke er vits å sende masse meldinger frem og tilbake i mellomtiden. Hva bør jeg gjøre? Vente til jeg hører fra han eller sende han en melding? Sukk...dating altså

Anonymkode: acc4f...d81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stresse så mye? Vær ditt sanne jeg. Vil du sende en melding, så gjør du det. Vil du vente, så venter du. Hvis dette er en som skal like deg for den du er, må du slutte å overanalysere og heller bare følge magefølelsen, og vise ditt sanne jeg:)

Anonymkode: 310cf...0c6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stresse så mye? Vær ditt sanne jeg. Vil du sende en melding, så gjør du det. Vil du vente, så venter du. Hvis dette er en som skal like deg for den du er, må du slutte å overanalysere og heller bare følge magefølelsen, og vise ditt sanne jeg:)

Tror ikke han skal få se mitt sanne jeg helt enda😝 men ja, du har et poeng. Jeg har jo lyst å sende han en melding så tror jeg bare gjør det i kveld. Ferdig arbeid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han skal få se mitt sanne jeg helt enda😝 men ja, du har et poeng. Jeg har jo lyst å sende han en melding så tror jeg bare gjør det i kveld. Ferdig arbeid.

Ja, det syns jeg du skal gjøre hvis du har lyst å ha kontakt med han. Kanskje han blir smigret over at du tar kontakt istedenfor å bare vente på at han gjør det? Jeg liker (som den håpløse romantikeren jeg er:fnise:) å tro at det finnes en for oss hver der ute, og at det som er ment å være, vil skje på en eller annen måte. Så med mitt glorete syn på kjærlighetsverden, vil han enten bli positivt overrasket og det vil lede dere nærmere, eller så er han ikke den rette for deg:)

Skrevet

Han har nok bladd videre i bunken, desverre. Men du har ingenting å tape på å sende en melding, så gjør det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det syns jeg du skal gjøre hvis du har lyst å ha kontakt med han. Kanskje han blir smigret over at du tar kontakt istedenfor å bare vente på at han gjør det? Jeg liker (som den håpløse romantikeren jeg er:fnise:) å tro at det finnes en for oss hver der ute, og at det som er ment å være, vil skje på en eller annen måte. Så med mitt glorete syn på kjærlighetsverden, vil han enten bli positivt overrasket og det vil lede dere nærmere, eller så er han ikke den rette for deg:)

Hehe, da er du hakket mer romantisk enn det jeg er. Jeg tror at det finnes flere rette for oss der ute. Eller kanskje det er det jeg trøster meg med😁

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Knirke skrev:

Han har nok bladd videre i bunken, desverre. Men du har ingenting å tape på å sende en melding, så gjør det :)

Hvorfor tror du det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det? 

Fordi han tydeligvis har vært inne på Tinder når han var hjemme. Siden du fikk opp avstand der, så har han nok godt inn på profilen.

Men det kan være fordi han ikke har hørt noe fra deg og tenkt at du har gått videre.

Anonymkode: acbe0...a94

Skrevet

Møtte også en fyr før påske, ikke en date, men vi var ute med hans kompiser. Ikke møtt han gjennom tinder, men på byen en gang jeg var alt for full så jeg ikke husker mye av det (ga heldigvis fra meg snapen min da). Han er også fra et annet sted og skulle hjem hele påsken. Ikke hørt mye fra han, bare fått en snap i ny og ne som helt tydelig ikke bare er til meg. Men i går spurte han hvordan det gikk og vi hadde en liten samtale, viser ser at han var opptatt med familien og fylla med venner. Helt naturlig at da en dame han har møtt en (eller to da) ganger faller litt i bakgrunn. La han kose seg, send gjerne en melding og se hva som skjer når han kommer hjem. Han har jo sagt han vil møtes igjen (slik som min) så da får du stole på det, det kommer jeg til å gjøre :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skulle hjem hele påsken (han er fra et annet sted i landet), men han synes det var veldig hyggelig også og ville gjerne gå flere turer når han kom tilbake. Jeg har ikke hørt noe fra han hele påsken

Selvfølgelig har du ikke hørt noe fra han i påska, avtalen var jo at dere skulle gå flere turer når han kom tilbake. 
Det burde vel ikke være mulig å misforstå? Motstå din trang til å være masete, slike damer er det verste som fins. 
Rådet du fikk om å vise ditt sanne jeg er et dårlig råd – som regel lønner det seg å framstå mer attraktiv enn man i realiteten er.

Anonymkode: f711c...b20

Skrevet

Det er fortsatt påske, så gi det noen dager. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rådet du fikk om å vise ditt sanne jeg er et dårlig råd – som regel lønner det seg å framstå mer attraktiv enn man i realiteten er.

Og hvordan blir det hvis det blir seriøst og hun har latt som om hun er annerledes enn hun egentlig er? Hvis han er en sånn type som aldri sender meldinger, tar lite initiativ til kontakt osv, mens ts er motsatt og ønsker å kommunisere litt på sms av og til. Er det ikke bedre da at begge finner ut av dette på starten? Enn at de innleder forhold, og han tror hun er like laid back som han selv? Så blir det bare problemer senere i forholdet (hvis man skal tenke så langt, da).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han tydeligvis har vært inne på Tinder når han var hjemme. Siden du fikk opp avstand der, så har han nok godt inn på profilen.

Men det kan være fordi han ikke har hørt noe fra deg og tenkt at du har gått videre.

Anonymkode: acbe0...a94

Det har jo TS også gjort. Det trenger ikke å bety noe særlig annet enn at han er nysgjerrig eller bare kjeder seg. Det kan hende at han fikk opp en match han swipet høyre til for lenge siden. Det er mange årsaker. De har jo også bare vært på en date. Selv om de begge ønsker mer sletter man vel ikke datingsider etter så kort tid. 

Enkelte er bare veldig avslappet når det gjelder meldinger. Det skriver jo TS selv. Jeg synes at mannen har uttrykt ganske tydelig at han synes daten var hyggelig og ønsker flere slike turer.  

Jeg synes ikke det er noe galt i å sende melding i kveld, TS, så lenge den ikke er anklagende eller krevende (ala hvorfor har du ikke tatt kontakt). Det tviler jeg på at du gjør uansett. :) 

Anonymkode: 9f772...2a9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan blir det hvis det blir seriøst og hun har latt som om hun er annerledes enn hun egentlig er? Hvis han er en sånn type som aldri sender meldinger, tar lite initiativ til kontakt osv, mens ts er motsatt og ønsker å kommunisere litt på sms av og til. Er det ikke bedre da at begge finner ut av dette på starten? Enn at de innleder forhold, og han tror hun er like laid back som han selv? Så blir det bare problemer senere i forholdet (hvis man skal tenke så langt, da).

Fordi de fleste oppegående mennesker forstår at dette ikke er noe å lage et problem ut av. Da får de heller tilpasse seg hverandre. 

Jeg mener uansett bestemt at det er en betydelig forskjell på meldinger tidlig i datingfasen og i et forhold. Selv har jeg lav terskel for mange meldinger i datingfasen. Det blir intenst, masete, spenningen og nysgjerrigheten minker og jeg trekker meg unna. I et forhold har jeg høyere terskel for meldinger. Det kan vel også komme av at meldingene da blir litt mer praktiske enn mange av de intetsigende meldingene i datingfasen. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de fleste oppegående mennesker forstår at dette ikke er noe å lage et problem ut av. Da får de heller tilpasse seg hverandre. 

Jeg mener uansett bestemt at det er en betydelig forskjell på meldinger tidlig i datingfasen og i et forhold. Selv har jeg lav terskel for mange meldinger i datingfasen. Det blir intenst, masete, spenningen og nysgjerrigheten minker og jeg trekker meg unna. I et forhold har jeg høyere terskel for meldinger. Det kan vel også komme av at meldingene da blir litt mer praktiske enn mange av de intetsigende meldingene i datingfasen. 

Vel, om man syntes en melding i løpet av hele påsken er for mye, så er man rett og slett ikke interessert nok. Det aller verste er kvinner som har en slags kvote på hvor mange meldinger som er greit (så lenge man ikke snakker stalker tendenser med 10 meldinger i timen). 

Kvinner som gir uttrykk for å kun være laidback og ikke ta initiativ er turnoff og går raskt i glemmeboken for min del. Men du er vel en av disse.

Anonymkode: b1045...398

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan blir det hvis det blir seriøst og hun har latt som om hun er annerledes enn hun egentlig er?

Det blir feil å framstille det slik. En lærer og en utvikler seg, og det gjelder begge. Forhåpentlig ender det med at begge strekker seg og kommer fram til et kompromiss de begge kan leve med.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, om man syntes en melding i løpet av hele påsken er for mye, så er man rett og slett ikke interessert nok. Det aller verste er kvinner som har en slags kvote på hvor mange meldinger som er greit (så lenge man ikke snakker stalker tendenser med 10 meldinger i timen). 

Kvinner som gir uttrykk for å kun være laidback og ikke ta initiativ er turnoff og går raskt i glemmeboken for min del. Men du er vel en av disse.

Anonymkode: b1045...398

DETTE. :) Jeg skjønner ikke hvorfor man alltid skal gå rundt grøten, late som om man ikke vil ta kontakt eller vente på den andre parten? Hvis jeg er interessert i en fyr, så trenger ikke det bety to meldinger i timen, men jeg vil heller sende den ene meldinga i uka som viser at jeg er interessert, enn å la det gå fordi samfunnet mener kvinner ikke kan ta initiativ uten å være masete. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi samfunnet mener kvinner ikke kan ta initiativ uten å være masete. 

Hva samfunnet måtte mene, er ikke så interessant, for disse meldingene er ikke noe som samfunnet får kjennskap til.
Men hva synes den aktuelle mannen? De har jo så halvveis en avtale om å treffes etter påske. Synd om han skulle synes at det var masete å få melding uten konkret innhold, før tiden var inne til å avtale noe nærmere. Det er slett ikke sikkert, men risikoen er der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er positivt at du sender han melding! Hvis han ikke var så interessert i utgangspunktet kan det hende han likevel syns det er hyggelig å høre fra deg. Hvis han var interessert, så blir han nå veldig glad. 

Du ødelegger i alle fall ingenting ved å ta det initativet.

Anonymkode: ce721...7db

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte han en melding og spurte om han hadde hatt en fin påske hjemme. Venter i spenning på svar:PJeg føler ikke det var mas. Tenker også det er greit å sende melding i dag når påsken er nesten over og det er nesten to uker siden vi traff hverandre sist. Hvis han ikke svarer så slipper jeg iallfall å lure mer på det.

TS

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...