Gå til innhold

brystreduksjon hjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei.

jeg er en 18 år gammel jente som endelig har fått time til å utføre min brystreduskjon. Har ventet i 14 mnd pga alder ( måtte fylle 18 år først) og er veldig klar, samtidig er jeg livredd. Kjenner ingen som har gjort dette før, så har ingen å spørre håper det er noen her som kan svare på noen spørsmål. Skal ha et telefon-møte med kirurgen min på tirsdag for å spørre han ut litt om diverse ,men det er det også å høre det fra noen som faktisk har gjennomført det. 

- får man ta så mye man selv vill , eller bestemmer legen hva som passer deg best? Jeg vil ta ut en del, mine er veldig tunge og henger en del.

- hvordan er det med infeksjoner, type Gule stafylokokker eller andre farlige infeksjonssykdommer. Har noen opplevd dette?

- føler du deg helt overkjørt når du våkner? (dette kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person) 

- legen sa noe om en ny metode å operere på, nemlig å bare skjære rund nippelen og flytte denne , uten å skjære under og langs brysten, har noen andre tatt denne nye metoden ? hvordan er arrene ? Alle bildene på nettet er kun den gamle metoden.:/

fortell gjerne om deres historie, setter pris på alle hjelp og tips også:) 

Anonymkode: 5c0a0...b28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt brystreduksjon, men på gamlemåten. Jeg kunne ikke bestemme størrelse selv siden de ikke kunne vite hvor mye de kunne fjerne før de hadde startet operasjonen. Men, de lovte å de skulle prøve å gi meg en størrelse som passet til kroppstypen min, er 161 cm og slank. Heldigvis fikk de fjernet 600gr på hvert bryst, så jeg endte opp med en B-cup.

Infeksjon har jeg ingen erfaring med.

Jeg skal ikke lyve å si at det var veldig behagelig å våkne etter over 4 timer operasjon. Husker jeg skalv veldig når jeg våknet og hadde veldig vondt, men heldigvis ga de meg noe å sove på rimelig kjapt. Mulig det ikke gjør like vondt med den nye metoden, blir jo evt. mange færre sting.

Den første uken etter operasjonen må du holde deg i ro og helst ha noen i rundt deg som kan hjelpe deg litt.

Jeg angrer ikke i det hele tatt på denne operasjonen, synes til og med arrene er verdt det ;)

Lykke til :blomst:

Anonymkode: 001f6...49f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også fått redusert 800+700, er svært fornøyd. Skalv også kraftig da jeg våknet. Var klar for å ta mye den gangen, men kirurgen avgjorde heldigvis. Ikke noe problemer av noe slag.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt brystreduksjon, men på gamlemåten. Jeg kunne ikke bestemme størrelse selv siden de ikke kunne vite hvor mye de kunne fjerne før de hadde startet operasjonen. Men, de lovte å de skulle prøve å gi meg en størrelse som passet til kroppstypen min, er 161 cm og slank. Heldigvis fikk de fjernet 600gr på hvert bryst, så jeg endte opp med en B-cup.

Infeksjon har jeg ingen erfaring med.

Jeg skal ikke lyve å si at det var veldig behagelig å våkne etter over 4 timer operasjon. Husker jeg skalv veldig når jeg våknet og hadde veldig vondt, men heldigvis ga de meg noe å sove på rimelig kjapt. Mulig det ikke gjør like vondt med den nye metoden, blir jo evt. mange færre sting.

Den første uken etter operasjonen må du holde deg i ro og helst ha noen i rundt deg som kan hjelpe deg litt.

Jeg angrer ikke i det hele tatt på denne operasjonen, synes til og med arrene er verdt det ;)

Lykke til :blomst:

Anonymkode: 001f6...49f

tusen takk for svar:) 

en b-cup eller stor a-cup er vel noen av det jeg er for meg jeg også, er 170 og og slank så vil ta en del. ivertfall så det synes at ting er borte. 

det er bra at du ikke fikk infeksjoner , er litt redd for det selv, får krysse fingrene for at det går bra. tok det lang tid får du kunne trene (jogge , sykle osv.) igjen? hørt at man ikke skal trene så mye med armene, stemmer det?

hvor tok du det forresten? 

tusen takk :) 

Skrevet (endret)
20 minutter siden, slik.er.jeg skrev:

Jeg har også fått redusert 800+700, er svært fornøyd. Skalv også kraftig da jeg våknet. Var klar for å ta mye den gangen, men kirurgen avgjorde heldigvis. Ikke noe problemer av noe slag.

Endret av caradelevingne
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, caradelevingne skrev:

20 minutter siden, slik.er.jeg skrev:

hvor tok du det?

Skrevet (endret)

Jeg dro til Bergen, en privatklinikk (Aleris tror jeg) som har samarbeid med offentlig helse. Ingen ventetid. Akkurat der vil jeg kanskje ikke anbefale, de hadde det svært travelt med å få meg ut etterpå. Skulle gjerne hatt noen timer ekstra til å komme meg. Lå på et sykehushotell på natten og var tilbake neste dag for kontroll. Har noe arr, men lite synlig. Det er nå ca 6 år siden og fasongen holder seg også ganske bra.

Endret av slik.er.jeg
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei.

jeg er en 18 år gammel jente som endelig har fått time til å utføre min brystreduskjon. Har ventet i 14 mnd pga alder ( måtte fylle 18 år først) og er veldig klar, samtidig er jeg livredd. Kjenner ingen som har gjort dette før, så har ingen å spørre håper det er noen her som kan svare på noen spørsmål. Skal ha et telefon-møte med kirurgen min på tirsdag for å spørre han ut litt om diverse ,men det er det også å høre det fra noen som faktisk har gjennomført det. 

- får man ta så mye man selv vill , eller bestemmer legen hva som passer deg best? Jeg vil ta ut en del, mine er veldig tunge og henger en del.

- hvordan er det med infeksjoner, type Gule stafylokokker eller andre farlige infeksjonssykdommer. Har noen opplevd dette?

- føler du deg helt overkjørt når du våkner? (dette kan selvfølgelig være forskjellig fra person til person) 

- legen sa noe om en ny metode å operere på, nemlig å bare skjære rund nippelen og flytte denne , uten å skjære under og langs brysten, har noen andre tatt denne nye metoden ? hvordan er arrene ? Alle bildene på nettet er kun den gamle metoden.:/

fortell gjerne om deres historie, setter pris på alle hjelp og tips også:) 

Her ligger mange gode og informative tråder på dette, bare å lete dem frem. Du får ikke ta hvor mye du selv vil, det må være teknisk mulig å fjerne og å kunne lage nytt bryst av det som blir igjen. 

Anonymkode: 3dfa0...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...