AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Har vært syk i en uke. Fikk vond hals forrige helg med påfølgende feber og slapphet i to dager. Så en dag med kun lett vond hals, etterfulgt av de fire siste dagene med vond hals, lett tungpusthet, gult slim, tett nese og feber innimellom. Er dette en vanlig forkjølelse eller noe som bør kikkes på av lege? Anonymkode: 529d8...c3c
Poserose Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Så vidt jeg har skjønt er det vanlig å være syk i over en uke. Hvis feberen er over 40 over flere dager kan det nok være en ide å dra til legen, hvis ikke ville jeg ventet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Jeg ville tatt en tur hos fastlegen! Anonymkode: c6c68...24e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Influensa. Se til å drikk mye, slapp av, ta febernedsettende og ta tiden til hjelp. Kan fort ta 1-3 uker før du er tilbake i fin form. Anonymkode: 4f5d8...039
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 OK. Jobb eller ikke jobb? Jeg er vel smittsom kanskje? Anonymkode: 529d8...c3c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært syk i en uke. Fikk vond hals forrige helg med påfølgende feber og slapphet i to dager. Så en dag med kun lett vond hals, etterfulgt av de fire siste dagene med vond hals, lett tungpusthet, gult slim, tett nese og feber innimellom. Er dette en vanlig forkjølelse eller noe som bør kikkes på av lege? Anonymkode: 529d8...c3c Kan vi få tatt en CRP og lyttet på deg, før vi konkluderer? Anonymkode: 8a7d5...332 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan vi få tatt en CRP og lyttet på deg, før vi konkluderer? Anonymkode: 8a7d5...332 Det er bare å sette i gang det. Må vel godta slike kommentarer på et forum. Anonymkode: 529d8...c3c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å sette i gang det. Må vel godta slike kommentarer på et forum. Anonymkode: 529d8...c3c Herregud, var vel greit svar det-er noen av dere brukere som tror vi har krystall kule eller noe. Anonymkode: 94c58...8c8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Når du har hatt slike symptomer en uke, så synes jeg i grunnen at du har sett det an lenge nok selv. Det du kan gjøre, er rett og slett å ringe legekontoret, forklare symptomene og hvor lenge du har hatt dem, og spørre om de ser noen grunn til at du skal ta en time nå eller om du skal se det an litt til. De vet jo litt mer hva som går for tiden, og hvor lang varighet det gjerne har. Anonymkode: 43bc4...112 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, var vel greit svar det-er noen av dere brukere som tror vi har krystall kule eller noe. Anonymkode: 94c58...8c8 Jeg tror ikke det. Jeg stiller et nokså generelt spørsmål. De som vil svare gjør det, de som er irriterte burde gjøre noe annet enn å lese slike tråder. Ditt valg. Anonymkode: 529d8...c3c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det. Jeg stiller et nokså generelt spørsmål. De som vil svare gjør det, de som er irriterte burde gjøre noe annet enn å lese slike tråder. Ditt valg. Anonymkode: 529d8...c3c Nå var det vel DU som ble irritert da Anonymkode: 94c58...8c8
drikkerbrushverdag Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 Ring til legekontoret og hør. Hvis de ikke mener at det er nødvendig sier de bare fra.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan vi få tatt en CRP og lyttet på deg, før vi konkluderer? Anonymkode: 8a7d5...332 Ettersom slike ting faktisk gjøres hos legen trenger man da ikke gjøre dette før man gir råd om noen skal gå til lege eller ei. Du er nok bare spydig, men du fremstår som inkompetent. Anonymkode: d0dd0...02b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #14 Skrevet 28. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå var det vel DU som ble irritert da Anonymkode: 94c58...8c8 Jeg er ikke irritert. Bare overrasket over at man bruker tid på å svare på tråder man kanskje synes er unødvendige. Anonymkode: 529d8...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #15 Skrevet 28. mars 2016 Gult slim tyder på en bakterieinfeksjon, kanskje streptokokker. Pga det ville jeg vurdert legebesøk om du føler deg dårlig og har litt høy feber. en vanlig forkjølelse er gjerne en virusinfeksjon, og da ville slimet vært blankt. Anonymkode: 584af...93c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #16 Skrevet 28. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gult slim tyder på en bakterieinfeksjon, kanskje streptokokker. Pga det ville jeg vurdert legebesøk om du føler deg dårlig og har litt høy feber. en vanlig forkjølelse er gjerne en virusinfeksjon, og da ville slimet vært blankt. Anonymkode: 584af...93c Da er det nok lurt med et legebesøk. Anonymkode: 529d8...c3c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #17 Skrevet 28. mars 2016 Neida, viss ikke du har unormal høy feber, er gravid, eller har kroniske sykdommer,/er på medikamenter som tilsier at lege skulle være nødvendig så ville jeg holdt sengen. Sikkert influensa, det er høysesong for det nå. Hold deg hjemme, drikk mye, hold deg varm (spesielt føttene) og prøv å spis. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gult slim tyder på en bakterieinfeksjon, kanskje streptokokker. Pga det ville jeg vurdert legebesøk om du føler deg dårlig og har litt høy feber. en vanlig forkjølelse er gjerne en virusinfeksjon, og da ville slimet vært blankt. Anonymkode: 584af...93c Gult slim kan være så mangt. Og slim er ikke alltid blankt for virusinf,heller TS- ring legen og spør hva de synes om du er urolig. Viss ikke slapp av og drikk te Anonymkode: bc1a3...856
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #18 Skrevet 28. mars 2016 Anbefaler deg å ta en tur til lege. Jeg hadde noe lignende en gang, når jeg dro til legen ville jeg egentlig bare be om litt hostesaft, men det viste seg at jeg hadde både halsbetennelse, lungebetennelse, bihulebetennelse og ørebetennelse Anonymkode: bf877...a4e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #19 Skrevet 28. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke irritert. Bare overrasket over at man bruker tid på å svare på tråder man kanskje synes er unødvendige. Anonymkode: 529d8...c3c ok, er derfor du fortsetter å gnåle om det..? Hva med å overse, istendefor å kommentere det.. Anonymkode: 94c58...8c8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #20 Skrevet 28. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neida, viss ikke du har unormal høy feber, er gravid, eller har kroniske sykdommer,/er på medikamenter som tilsier at lege skulle være nødvendig så ville jeg holdt sengen. Sikkert influensa, det er høysesong for det nå. Hold deg hjemme, drikk mye, hold deg varm (spesielt føttene) og prøv å spis. Gult slim kan være så mangt. Og slim er ikke alltid blankt for virusinf,heller TS- ring legen og spør hva de synes om du er urolig. Viss ikke slapp av og drikk te Anonymkode: bc1a3...856 Jeg forholder meg til det jeg lærte på sykepleierstudiet, men du må gjerne påstå hva du vil Anonymkode: 584af...93c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå