Gå til innhold

Sofie Elise varsler foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎26‎.‎03‎.‎2016 at 1.29, jabx skrev:

Jepp. Det er greit å si ifra, men å slenge dritt på denne måten selv? Jævla patetisk.

På samme måten? Hun sier ifra til foreldrene til "drittungen"..

Anonymkode: a2d29...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har jo stjålet idéen fra hun gamer-dama fra Australia for noen år siden. Eneste forskjellen er at det var en av mødrene som fikk beskjed som kalte sitt eget barn en drittunge dengang. Dette er ihvertfall ikke SEs original idé, men lånt fra andre som det meste annet hun foretar seg.

Anonymkode: 2cf99...bc8

Hvilken rolle spiler det?

Anonymkode: 2dec5...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. mars 2016 at 12.55, AnonymBruker skrev:

I situasjonen du beskriver her,  var det skolens ansvar. ... 

Anonymkode: 5f4c2...f0d

Fikk det ikke helt tydelig fram, det som skulle være poenget😳

Nesten samtlige her skylder på foreldrene og dårlig oppdragelse, men slike ting skjer på skoler rundt omkring, hjemme hos venner osv. Jeg mener det blir feil å si at alle barn/ungdommer som skriver stygge kommentarer, hat det hjemmefra pga dårlige foreldre. De kan ha plukket det opp fra eldre søsken, som de ser opp til, og da er det jo "tøft" å være den lillebroren som turte å sende meldinga. 

Det er så mange steder, både på nett/media og i det virkelige liv som man blir påvirket av. Ikke alle "drittunger" har oppførselen fra foreldre.

Når man leser kommentarfeltet til f.eks VG på facebook, om en eller annen agurknyhet, er det MANGE voksne som kommenterer mye stygt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra. Jeg leser ikke bloggen hennes, kom bare over dette fordi noen venner hadde likt det på Facebook. 

Hadde det vært meg som skrev bloggen (lite sannsynlig for så vidt..) og som fikk kommentarene kunne jeg gjerne gjort det samme, men jeg ville benyttet anledningen til å skrive noe litt mer gjennomtenkt til foreldrene. Hvis man virkelig tenker over hva man skriver er det større sjanse for at man når frem. Dersom jeg hadde barn og fikk melding om noe slikt og meldingen var av en tone der du virkelig hadde følelsen av at du snakket med et intelligent menneske, så hadde jeg blitt skikkelig flau. Det er helt legitimt å kalle barna for "drittunger" her, men jeg hadde nok ikke gjort det - rett og slett fordi det lønner seg å posisjonere seg som den mer dannede part. 

At noen foreldre blir sure overrasker meg ikke. Barn nettmobber på samme måte som de mobber i det virkelige liv fordi de er fra familier der det er greit å behandle andre mennesker på en viss måte. Det finnes selvsagt unntak, og i de tilfellene er det nok noen som får seg en vekker. Jeg gjorde aldri såpass ille ting som barn, men det var selvsagt tilfeller der jeg oppførte meg dårlig, og det fikk tydelige konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme måten? Hun sier ifra til foreldrene til "drittungen"..

Anonymkode: a2d29...eb4

Hun slenger dritt. På samme måte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.3.2016 at 21.46, AnonymBruker skrev:

Dere har sikkert lest dette, men jeg ville gjerne vite hva foreldre syns om dette. Jeg beklager om denne tråden finnes fra før, jeg letet etter en tråd om dette først.  

Hun varsler altså foreldre på Facebook hvis de har unge barn som har trakassert henne på nett. Noen foreldre takker for at hun sier ifra og andre blir skikkelig sur. Hva hadde du blitt?

Jeg har mine egne tanker om henne som blogger og hvordan hun påvirker unge jenter, men det skal jeg ikke snakke om her da det egentlig ikke er relevant. Saken her handler om unge gutter helt ned i 8-9 års alderen som trakasserer henne på nett og skriver nedverdigende ting til henne. Uansett hva jeg hadde synes om henne som blogger så tror jeg at jeg hadde blitt takknemlig for at hun sa ifra om mitt barns oppførsel på nett. Når de kaller henne ting som "hore", mobber og skriver støtende ting av "seksuell karakter". Det er ganske alvorlig.

Hva sier det om foreldre som blir sur av å få en slik beskjed? 

 

http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-varslet-foreldre-om-unggutters-trakassering-paa-facebook/a/23646544/?google_editors_picks=true

Anonymkode: 8a891...645

Hun er en person som jeg ikke ønsker noen form for kommunikasjon med, så om jeg hadde fått en sånn beskjed av henne så hadde jeg ikke svart, men tatt en alvorsprat med guttungen om at selv om hun oppfører seg som en drittunge på nettet så får ikke han gjøre det. 

Anonymkode: 88662...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke til bloggere og da heller ikke hun. Har sett at hun er endel i media. Men jeg hadde selvsagt satt pris på å blitt fortalt hvis barnet mitt drev med mobbing, for da hadde jeg tatt tak i det med engang. Om denne bloggeren er et godt forbilde, det orker jeg ikke finne ut av, men håper jo det ellers blir det litt selvmotsigende.

Anonymkode: f3302...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Den røde fare skrev:

Fikk det ikke helt tydelig fram, det som skulle være poenget😳

Nesten samtlige her skylder på foreldrene og dårlig oppdragelse, men slike ting skjer på skoler rundt omkring, hjemme hos venner osv. Jeg mener det blir feil å si at alle barn/ungdommer som skriver stygge kommentarer, hat det hjemmefra pga dårlige foreldre. De kan ha plukket det opp fra eldre søsken, som de ser opp til, og da er det jo "tøft" å være den lillebroren som turte å sende meldinga. 

Det er så mange steder, både på nett/media og i det virkelige liv som man blir påvirket av. Ikke alle "drittunger" har oppførselen fra foreldre.

Når man leser kommentarfeltet til f.eks VG på facebook, om en eller annen agurknyhet, er det MANGE voksne som kommenterer mye stygt.

Helt enig. Man kan ikke skylde på foreldrene, det er mulig at barn som gjør slik har en dårlig oppdragelse, men de trenger aldeles ikke å ha det. Jeg arbeider som lærer og barn GJØR dumme ting, som de ikke alltid helt forstår verken meningen eller konsekvensene av. Barn aser hverandre opp, og kaller hverandre ord som de har snappet opp fra eldre barn, eller ofte voksne på tv. Det kan være mange grunner, de tøffer seg, de har det vanskelig osv. 

Jeg unnskylder ikke handlingen, og synes det er bra at hun ga beskjed til foreldrene. Men jeg synes det er latterlig å se kommentarer som "lurer på hva slags foreldre han har" og "denne gutten har fått en dårlig oppdragelse". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amanda28 skrev:

Helt enig. Man kan ikke skylde på foreldrene, det er mulig at barn som gjør slik har en dårlig oppdragelse, men de trenger aldeles ikke å ha det. Jeg arbeider som lærer og barn GJØR dumme ting, som de ikke alltid helt forstår verken meningen eller konsekvensene av. Barn aser hverandre opp, og kaller hverandre ord som de har snappet opp fra eldre barn, eller ofte voksne på tv. Det kan være mange grunner, de tøffer seg, de har det vanskelig osv. 

Jeg unnskylder ikke handlingen, og synes det er bra at hun ga beskjed til foreldrene. Men jeg synes det er latterlig å se kommentarer som "lurer på hva slags foreldre han har" og "denne gutten har fått en dårlig oppdragelse". 

Der sa du det!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...