Emit Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Har billetter til konsert i munchen i uken som kommer. Hun jeg skal reise med vil ikke dra likevel i frykt for terror. Er det noe i dette, eller hysteri? Kan ikke så mye politikk, er dette et mål for terrorister? Saklige svar, takk
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 Det kan man rett og slett aldri vite. Terrorceller er det i store deler av Europa nå, også i Norge. Men sjansen er større for å bli utsatt for helt andre ting enn terror, og det gjelder for så vidt overalt i verden. Anonymkode: 5fb42...f46 1
ajarRun Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Nei, terrorfaren er tilnærmet ikke-eksisterende i hele Europa. Meningsløst hysteri. Alkohol, trafikk og antibiotikaresistente bakterier er langt mer sannsynlig til å skade eller drepe dere. Det samme er ran og voldtekter. Så jeg ville ikke bekymret meg over terrorismen.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 Du trenger ikke kunne noe politikk for å forstå at alle store folkesamlinger i urbane områder i Europa er terrormål. Men sikkerheten vil være høy. Det er mer sannsynlig å få se angrep på lettere mål. Anonymkode: 619e5...68a 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Jeg bor i Munchen, og føler meg trygg. Det er ikke noe vits i å gå rundt og være redd terror, det er ikke noe større sjanse for at det skjer her enn mange andre steder. Anonymkode: 17968...40e 1
ajarRun Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke kunne noe politikk for å forstå at alle store folkesamlinger i urbane områder i Europa er terrormål. Men sikkerheten vil være høy. Det er mer sannsynlig å få se angrep på lettere mål. Anonymkode: 619e5...68a "Sikkerhet" finnes ikke. Det finnes ikke et eneste effektivt juridisk virkemiddel mot terror. Mer politi og mer overvåkning har ingen effekt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 "Terror og terrororisme" begrepet begynner å bli så oppbrukt. Mener man en gruppe som har koblinger til en enda større gruppe som for eksempel IS skal sprenge seg selv i luften? Eller hvis en fyr som er på utkanten og mest sannsynlig mentalt syk angriper noen mens han roper "allahu akbar", går det også under "terror og terrorisme"? Noen rusmisbrukere som også er muslim går løs på noen i en undergang, er det også terror? Hadde ikke forundret meg om det hadde blitt portrettert slik. Som hun tydelig sinnsforvirrete kvinnen i Russland som kuttet av hodet til et barn hun passet, og gikk rundt med det i gatene og ropte. Hun var muslim, og det ble portrettert som "terror og terrorisme". Alt virker å gå under "terror- terrorisme" begrepet om det er muslimer involvert. Og nei, du har ikke noe større grunn til å bekymre deg om "terror" i munchen enn noe annet sted i verden. Anonymkode: a7b75...07b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Tyskland er ikke forskånet for terrorfare, og München er en stor og kjent by som har fungert mer eller mindre som en transittstasjon for flyktningstrømmen. München er jo ikke unntatt all risiko for terror, det er vel ingen europeiske byer av en viss størrelse. Men det er ikke slik at München er i en egen kategori som eksepsjonelt terrorutsatt, akkurat. Terror er en konstant, men statistisk helt uvesentlig, fare. Det smeller vel antagelig i Oslo (igjen, forsåvidt) også en eller annen gang, det være seg til uka eller om mange år, og jeg bor nå her og spaserer bekymringsfritt i sentrum hver dag likevel likevel. Jeg reiser til europeiske storbyer støtt uten å gå rundt og frykte noe terrorangrep. Sjansen er uendelig mye større for at vi blir påkjørt enn at vi blir drept av noen terrorist. Det døde omlag tre ganger så mange EU-borgere i trafikken på tirsdag som i terrorangrepet i Belgia. Statistisk bør jeg vel være mer redd for badekaret mitt enn for IS og deres meningsfeller. Å avlyse en München-tur på grunn av terrorfare er etter mitt skjønn fullstendig hysterisk. Det er hundrevis av millioner av europeere ute på diverse kulturtilbud hver eneste uke. Det er absolutt ingenting som tilsier at München bør unngås i frykt for terror. Jeg forstår at det hjelper lite å vite at dette er hysteri hvis man først har blitt redd, det er jo ikke noe man velger, men jeg ser ingen verdens grunn til at man skulle la være å dra på en konsert i München. Anonymkode: a732e...38b 3
Gjest Cartman Skrevet 28. mars 2016 #9 Skrevet 28. mars 2016 Den 26.03.2016 at 20.43, ambivalentReaction skrev: "Sikkerhet" finnes ikke. Det finnes ikke et eneste effektivt juridisk virkemiddel mot terror. Mer politi og mer overvåkning har ingen effekt. Stalin hadde tatt knekken på alle islamister
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå