Gå til innhold

Går ikke ned med kaloriunderskudd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykemeldt og hjemmeværende så trening er utelukket. Men jeg prøver likevel å gå ned med kaloriunderskudd, 500 pr dag. Likevel går jeg ikke ned. Hva er galt?

Anonymkode: 34a4a...b0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du er ikke 500 kcal i underskudd.

Anonymkode: 021f0...2e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er ikke 500 kcal i underskudd.

Anonymkode: 021f0...2e4

Jeg spiser 500 mindre enn det jeg skal ha pr dag. 

Skrevet

Hvis du ikke går ned, er du ikke i underskudd, enkelt og greit. Kroppen din kan ikke lage masse, om den ikke har noe å lage av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, og jeg som teller så nøye.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje tabell som viser hvor mye kalorier en forbrenner er feil. Hvor finner jeg en riktig tabell. 

Skrevet

Hmm, og jeg som teller så nøye.

Hvordan har du regnet ut hvor mange kalorier du skal forbrenne? Hvor høy er du? Hvor gammel er du? Og hva veier du?

Hvordan teller du kalorier? Bruker du en app? Er det noe du ikke teller?

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Som de andre sier ovenfor. Går du ikke ned i vekt så betyr det bare at du ikke er i underskudd. Reduser mengden med kalorier med ytterligere 200-300 for en uke og se om det påvirker vekten.

AnonymBruker
Skrevet

Eller er disse beregningene feil?

Skrevet

Hvis du skal telle kalorier, kan du ikke gå utifra at en appelsin har ca 100 kalorier, og en kyllingfilet har ca 150. For det første varierer kalorinivået fra appelsin til appelsin, ut ifra hvor søt den er, og for det andre veier ikke alle appelsiner det samme. Dette gjelder all mat.

Du må veie maten din på matvekt, men til og med da blir det unøyaktig. Oppå dette igjen, er det sånn at ingen kan regne ut hvor mye kalorier de trenger på en dag uansett, fordi man ikke har nøyaktig samme kaloribruk. Til og med noe så lite som hvor mang ganger du blunker, spiller inn på kaloribruket ditt,

Vei med matvekt. Juster ned med 100 kalorier, om du i ser resultat, så fortsetter du sånn til du treffer et kalorinivå som fungerer for din unike kropp. Lag små justeringer, annenhver uke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere med innspill?

AnonymBruker
Skrevet

Flere med innspill?

Hvor mange kalorier ligger du på da? Og alder, høyde og vekt?

Anonymkode: 8ec14...6ac

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt denne siden for å finne ut hvor mange kalorier jeg forbrenner:

http://aktivtrening.com/slankning/test-hvor-mange-kalorier-trenger-jeg

Så har jeg funnet ut hvor mye det jeg spiser har i kalori-innhold via matvaretabellen. F.eks et kyllingfilet har ca 150 kalorier. En appelsin ca 100. Kokt egg 150. 

Hvis du skriver hvor mye du veier, hvor høy du er og hvor gammel du er samt kjønn og hvor mange kalorier du skal spise.

Den kalkulatoren der er helt på jordet for meg. Jeg valgte at jeg var uten aktivitet, med riktige tall, og den sa 2322, det er 4-500 mer enn BMRen min. Ikke rart du ikke går ned i vekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvis du skriver hvor mye du veier, hvor høy du er og hvor gammel du er samt kjønn og hvor mange kalorier du skal spise.

Den kalkulatoren der er helt på jordet for meg. Jeg valgte at jeg var uten aktivitet, med riktige tall, og den sa 2322, det er 4-500 mer enn BMRen min. Ikke rart du ikke går ned i vekt.

52. 162 høy. 38 år. Kvinne. 

Vil bare ned et par kilo som fremdeles er normalvekt og min trivselvekt. 

Skrevet

52. 162 høy. 38 år. Kvinne. 

Vil bare ned et par kilo som fremdeles er normalvekt og min trivselvekt. 

BMRen din er 1267, men det er farlig å spise så lite. Tror du må spise 1300 og begynne å trene.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

BMRen din er 1267, men det er farlig å spise så lite. Tror du må spise 1300 og begynne å trene.

Ok, takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...