AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #1 Skrevet 27. mars 2016 Har kjøpt ny seng/nye madrasser. Har gått fra veldig myk til medium hardhet på madrassene, da "alle" anbefalte det i diverse butikker. har nå brukt ny seng i en uke, og føler meg totalt ødelagt -som en utrent skiløper har gjennomført birken. Er støl, har vondt i ryggen (ved skuldrene og nakken). Vet det skal ta litt tid å vende kroppen til ny madrass, men dette er jo helt jævlig.. Hvor lang tid tar det å "ligge inn" en ny madrass?? Anonymkode: 92931...3a9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #2 Skrevet 27. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjøpt ny seng/nye madrasser. Har gått fra veldig myk til medium hardhet på madrassene, da "alle" anbefalte det i diverse butikker. har nå brukt ny seng i en uke, og føler meg totalt ødelagt -som en utrent skiløper har gjennomført birken. Er støl, har vondt i ryggen (ved skuldrene og nakken). Vet det skal ta litt tid å vende kroppen til ny madrass, men dette er jo helt jævlig.. Hvor lang tid tar det å "ligge inn" en ny madrass?? Anonymkode: 92931...3a9 Tror ikke man venner seg til en madrass som ikke er god, jeg har også alltid foretrukket myke madrasser og får veldig vondt av medium og harde madrasser, men så er jeg liten og ganske lett, så tror det med medium gjelder for dem som er litt tyngre. Anonymkode: e18ce...3c8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #3 Skrevet 27. mars 2016 Dette har ryggen din bare godt av. Myke madrasser gir ryggplager. Anonymkode: 128a7...20c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #4 Skrevet 27. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: så tror det med medium gjelder for dem som er litt tyngre. Beste rådet for en vond rygg er en natt på gulvet, så nei. Anonymkode: 128a7...20c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beste rådet for en vond rygg er en natt på gulvet, så nei. Anonymkode: 128a7...20c Da vet ikke du hvordan det er å ha vondt (Får som TS også vondt i skuldre + nakke - ikke korsrygg eller annet) ;-) Når det gjør så vondt å ligge på en "hard" madrass at det er umulig å sove, så tror jeg du også hadde revurdert. Syden-senger er for meg en tortur.... Klarer forøvrig heller ikke å ligge på siden og sove, pga skuldrene, klarer kun å sove på rygg, og da må jeg ha en myk madrass, så jeg får sveve-følelsen. Men medium og hard fungerer for noen (de anbefales til menn fordi de er tyngre enn kvinner), men slettes ikke for alle. Anonymkode: e18ce...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet ikke du hvordan det er å ha vondt (Får som TS også vondt i skuldre + nakke - ikke korsrygg eller annet) ;-) Når det gjør så vondt å ligge på en "hard" madrass at det er umulig å sove, så tror jeg du også hadde revurdert. Syden-senger er for meg en tortur.... Det er fordi musklene dine er utrente. Hadde du fortsatt med normale madrasser ville det selvsagt gått over. Anonymkode: 128a7...20c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: de anbefales til menn fordi de er tyngre enn kvinner Det er ikke tyngden som avgjør dette. Anonymkode: 128a7...20c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tyngden som avgjør dette. Anonymkode: 128a7...20c Jo det er faktisk det :-) Tyngre mennesker synker mer ned i madrassene om de er myke, og dette kan gi feilstilling i ryggen. Lette mennesker synker ikke ned på samme måte. Anonymkode: e18ce...3c8 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #10 Skrevet 27. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi musklene dine er utrente. Hadde du fortsatt med normale madrasser ville det selvsagt gått over. Anonymkode: 128a7...20c Jeg har da hatt alle mulige typer madrasser gjennom livet, men det som fungerer er myk madrass. Som forøvrig også er en normal madrass :D De selger dem tross alt ;-) Har for øyeblikket en stor seng med myk madrass på min side og normal på andre siden, til en evt mann ;-) Beste sengen jeg har hatt ..... Anonymkode: e18ce...3c8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #11 Skrevet 27. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da hatt alle mulige typer madrasser gjennom livet, men det som fungerer er myk madrass. Som forøvrig også er en normal madrass :D De selger dem tross alt ;-) Har for øyeblikket en stor seng med myk madrass på min side og normal på andre siden, til en evt mann ;-) Beste sengen jeg har hatt ..... Anonymkode: e18ce...3c8 Mente medium på andre siden, til en evt mann ;-) Anonymkode: e18ce...3c8
Gjest Nori Skrevet 27. mars 2016 #12 Skrevet 27. mars 2016 (endret) Dette lurer jeg også på. Vi kjøpte nye madrasser for en drøy måned siden og den er grusom. Har egentlig gitt opp at venne oss til den, så vi kommer til å bytte til en mykere madrass. Orker ikke grue meg til å legge meg. Endret 27. mars 2016 av Nori
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #13 Skrevet 27. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er faktisk det :-) Tyngre mennesker synker mer ned i madrassene om de er myke, og dette kan gi feilstilling i ryggen. Du har misforstått. Alle kan få problemer med ryggen av mye madrasser, både lette barn og tunge voksne. Anonymkode: 128a7...20c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #14 Skrevet 27. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da hatt alle mulige typer madrasser gjennom livet, men det som fungerer er myk madrass. Er du lut i ryggen? Anonymkode: 128a7...20c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #15 Skrevet 27. mars 2016 TS her. det jeg har hørt er at man uansett ikke skal "bedømme" om madrassen er rett eller feil før det har gått en viss tid -at man må vende kroppen til ny madrass. Noen som vet hvor lang tid? Føler jeg bare blir mer og mer mørbanka for hver natt - nå etter en uke er jeg helt ødelagt. Men den var dyr -så har jo lyst å gi den en sjangse. Selgeren kunne ikke få skrytt nok av den, den var bestselgeren av alle madasser osv.. Anonymkode: 92931...3a9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #16 Skrevet 19. april 2016 Uffda er det slik det skal være. Jeg er så glad jeg har aldri hatt noe som helst problem med mine nye madrasser. Ser noen nevner vekt i forhold til myk/hard madrass. Jeg vil mene at det har ingenting å si, jeg er 50 kg og har alltid hatt hard madrass, mye madrasser er helt fryktelige synes jeg. Håper det ordner seg for deg TS. Anonymkode: 4e2f5...708
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #17 Skrevet 19. april 2016 Den Saturday, March 26, 2016 at 15.18, AnonymBruker skrev: Har kjøpt ny seng/nye madrasser. Har gått fra veldig myk til medium hardhet på madrassene, da "alle" anbefalte det i diverse butikker. har nå brukt ny seng i en uke, og føler meg totalt ødelagt -som en utrent skiløper har gjennomført birken. Er støl, har vondt i ryggen (ved skuldrene og nakken). Vet det skal ta litt tid å vende kroppen til ny madrass, men dette er jo helt jævlig.. Hvor lang tid tar det å "ligge inn" en ny madrass?? Anonymkode: 92931...3a9 Hvilken størrelse er du? Har du selv lite naturlig "polstring" vil det ta lengre tid å venne seg til senga. Men er den kjøpt et sted med muligheter for retur om senga ikke passer? Har du my overmadrass? Anonymkode: 9703b...34d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #18 Skrevet 26. april 2016 Den 19.4.2016 at 15.59, AnonymBruker skrev: Uffda er det slik det skal være. Jeg er så glad jeg har aldri hatt noe som helst problem med mine nye madrasser. Ser noen nevner vekt i forhold til myk/hard madrass. Jeg vil mene at det har ingenting å si, jeg er 50 kg og har alltid hatt hard madrass, mye madrasser er helt fryktelige synes jeg. Håper det ordner seg for deg TS. Anonymkode: 4e2f5...708 Alle har personlige preferanser, uansett er ikke problemet at lette mennesker ligger i for harde madrasser. Poenget er at om man er en tyngre person, så anbefales det en hardere madrass for å ikke få feilstilling. Dette er jo ganske logisk, om man klarer å tenke litt. Selv liker jeg myke madrasser, men etter jeg har gått opp i vekt er det døden for ryggen min. Nå synker jeg mer ned i senga enn jeg gjorde da jeg veide 20 kg mindre, og det er klart det påvirker hvordan ryggraden blir liggende. Generelt, er du lett kan du forsåvidt velge akkurat hva du vil, og ryggen vil ikke bli vondere av å ligge i myk. Foretrekker du hard så velger du det. Er du litt tyngre bør du ikke velge myk, da ryggen kan få feilstilling. Selv om du liker myk madrass kan det løses ved litt hardere madrass, og en myk og fluffy overmadrass. Hvordan ryggen påvirkes av madrasser er ikke bare en grunnløs påstand som er kastet ut, alle med normal intelligens klarer å skjønne at tyngre personer vil synke mer ned i en madrass. Anonymkode: 37f85...ff0 1
Million Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 (endret) Til trådstarter: Kjøpte du overmadrass da du byttet madrass? Hvis selve hovedmadrassen føles for hard for deg, kan man investere i en tykk og myk overmadrass til å legge oppå. Dette hjelper mye. Disse overmadrassene koster litt om man skal ha en tykk og god en, men de er likevel mange tusen kr billigere enn selve hovedmadrassen. Mange steder selger overmadrasser. Ikea (men de har egne mål), Jysk, alle møbelforretninger, sengeforretninger. Endret 27. april 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå