Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bør man vente med å introdusere en ny partner for barna? Jeg mener man bør vente en stund og ta ting rolig. Men exen min er helt uenig. Jeg fikk vite at han allerede før han var blitt sammen med den nye dama si hadde han latt henne møte ungene og sovet hos henne med ungene bare 14 dager etter de ble sammen. 

Kjente jeg ble kjempe fortvilet og oppgitt.  Syns det var hakket litt for raskt å involvere ungene i og jeg gav grei beskjed om hva jeg syns om det. Han tok ikke det så bra at jeg "blandet" meg, men etter mye om og men forstod han hva jeg mente. 

Nå har jeg sagt at han ikke får sove der med ungene mer før det er blitt mer seriøst og de har vært sammen lengre. Noe som var greit. Sa han. Men jeg vet at han skjuler det at de tilbringer tid der og at hun er hos han/dem. Ungene forteller det jo når de kommer hjem og vil ikke være hos pappa når hun er der. Hva skal jeg si og gjøre? 

Er jeg urimelig som syns det er for tidlig? De har vært sammen i kun 1 mnd nå.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit at du syns det er for tidlig.

Men du har ingenting å bestemme hva han skal gjøre, det er hans unger også. Han bestemmer like mye.

Anonymkode: 3c2e5...98f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Barna dine merker at du ikke liker situasjonen. Så det at de ikke vil være der når pappas venn er der er kanskje ikke så rart. 

Jeg skjønner at du synes det hele er problematisk, men du kan ikke diktere hva han skal gjøre i sitt eget hus. Jeg har ingen løsning til deg, men på en måte vil jeg si at du overreagerer. Og at du gjør situasjonen verre ved å smitte dine holdninger over på barna...

Anonymkode: 54482...a44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du har ingenting å bestemme hva han skal gjøre, det er hans unger også. Han bestemmer like mye.

Jeg synes de fleste tar altfor lett på dette og kun tenker på egne behov.

Selv ventet jeg 1,5 år før jeg traff sønnen til han jeg er sammen med og jeg kunne godt ventet lengre. Jeg så ikke behovet for å bli introdusert til sønnen før jeg visste at vi hadde et varig forhold som jeg ville satse på.

Jeg blir helt sjokkert over menn som lar barna treffe den nye kjæresten etter bare noen uker eller måneder. Jeg mistenker at det er litt fordi det er mer lettvint for dem, de fleste kvinner er jo dumme nok til å gå inn som kokk og vaskehjelp når de er i et nytt forhold og da kan far slappe mer av når han har barna på samvær.

Ekkelt er det.

Anonymkode: a9f39...542

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Helene90 skrev:

Er jeg urimelig som syns det er for tidlig? De har vært sammen i kun 1 mnd nå.

Nei, jeg synes det er altfor tidlig, men her på KG mener flertallet at slikt er helt ok. Dessverre. Du vil få utrolig mange svar som kritiserer deg for å ha den meningen du har. Det er halt absurd og gjenspeiler ikke holdningene til voksne jeg omgås IRL.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan umulig uttale oss om situajonen bare på bakgrunn av hva du skriver. Vi kjenner ikke eksmannen din sin vurdering, situasjonen som gjorde dette aktuelt eller hans vurderinger. Barnas alder og forståelse av situasjonen spiller og en rolle. 

Aksepter at andre, her din eks, har vurdert dette som ok. Du lever ikke sammen med han lengre, fordi dere ikke kunne leve sammen av en eller flere grunner. At dere da fortsetter å være uenig om ulike saker og ting er vel bare en fortsettelse av at dere var for uenige til å kunne bo sammen? 

Anonymkode: 215d7...d57

• Liker 1
Skrevet

Synes absolutt ikke du er urimelig. Jo lenger man venter, jo bedre synes jeg. Man bør være innmari sikker på at det er et forhold å satse på før barna involveres. Alt for mange barn må forholde seg til den ene kjæresten etter den andre når foreldrene er single. Vanskelig for barna å få det trygt og stabilt under slike forhold, og det kan skade deres evne til å knytte seg til andre på sikt. Og dermed er det også din sak hva far gjør med sine forhold.

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit at du syns det er for tidlig.

Anonymkode: 3c2e5...98f

Jeg har ingen ønsker om å bestemme hva han gjør. Min reaksjon er når dette blir fortalt meg av barna at de har møtt henne og når jeg spør han så lyger han på det. En liten heads up hadde hjulpet veldig.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna dine merker at du ikke liker situasjonen. Så det at de ikke vil være der når pappas venn er der er kanskje ikke så rart. 

Jeg skjønner at du synes det hele er problematisk, men du kan ikke diktere hva han skal gjøre i sitt eget hus. Jeg har ingen løsning til deg, men på en måte vil jeg si at du overreagerer. Og at du gjør situasjonen verre ved å smitte dine holdninger over på barna...

Anonymkode: 54482...a44

Vil ikke diktere livet hans. Samarbeidet vårt er egentlig ganske bra. Vi har ikke noe kommunikasjons problemer og ting er bra mellom oss. Barna har ikke vært tilstede når vi har snakket om dette og jeg har svart på en nøytral måte på det ungene har spurt og sagt. Hun eldste likte ikke at hun alltid var rundt for hun fikk ikke tid med pappa mer sa hun selv. Og hun er 6. Yngstemann er bare 1.5 så kan ikke si så mye til det akkurat. Mellomste er veldig skeptisk til alle nye mennesker og det bør jo tas hensyn til. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan umulig uttale oss om situajonen bare på bakgrunn av hva du skriver. Vi kjenner ikke eksmannen din sin vurdering, situasjonen som gjorde dette aktuelt eller hans vurderinger. Barnas alder og forståelse av situasjonen spiller og en rolle. 

Aksepter at andre, her din eks, har vurdert dette som ok. Du lever ikke sammen med han lengre, fordi dere ikke kunne leve sammen av en eller flere grunner. At dere da fortsetter å være uenig om ulike saker og ting er vel bare en fortsettelse av at dere var for uenige til å kunne bo sammen? 

Anonymkode: 215d7...d57

Samarbeidet vårt ellers er helt supert. Vi samarbeider bra. Har 3 barn sammen. Årsaken til at vi ikke er sammen er ikke uenighet og krangling. Vi vokste fra hverandre og vi såg begge vi ville ha det bedre hver for oss. Vi bor nært, er venner og omgås som en familie. 

• Liker 1
Skrevet

Det er dame nr 2 de introduseres til på under 1 år.. Vi holder våre diskusjoner til når barna ikke er tilstede.. Jegg snakker ikke negativt om verken far eller damene til barna. Han er mine barns far og min bestevenn igjennom 12 år. Vi var sammen i 8. Det er ingen såre følelser etter bruddet. Det var det beste for oss og det fungerer bra med ungene. Vi bor nært hverandre og omgås i hverdagen. Men ja jeg syns at når dame nr 2 på under et år møter barna mine og tilbringer like mye tid med dem som faren syns jeg ikke det er greit så tidlig. Jeg sitter ikke å tror det er noe galt eller negativt med henne, men jeg syns de kunne ventet med å involvere barna. Barna viste ikke at det var pappas nye kjæreste før de såg dem kysse når de var på lekeland sammen med ungene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Helene90 skrev:

Hun eldste likte ikke at hun alltid var rundt for hun fikk ikke tid med pappa mer sa hun selv.

Bare dette får alle mulige varselsbjeller til å ringe.

Eksen din er tydeligvis egoistisk og barna får lide under det. Veldig vanlig og du kan ikke gjøre mye.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Helene90 skrev:

jeg syns at når dame nr 2 på under et år møter barna mine og tilbringer like mye tid med dem som faren syns jeg ikke det er greit så tidlig.

Helt enig med deg her.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig at de voksne kjenner hverandre bra før man drar barn inn i en relasjon. Det går ikke fram av HI her om eksmannen hadde kjent den nye kjæresten like kort tid som de hadde vært sammen. Det kan jo hende han hadde kjent den nye kjæresten i lengre tid før de ble i lag og at de har datet/hatt et forhold før de har bestemt seg for å satse på et forhold. I et slikt tilfelle synes jeg ikke det er galt om man hilser på barnet, men overnatting med en gang er litt vel mye da. Om både bekjentskap og forhold er under en måned ferskt så bør man vente med å introdusere barn, synes jeg. Det er uansett vanskelig å være kategorisk her, det kommer an på mange faktorer. Det som er riktig hos noen, blir feil hos andre.

Jeg møtte barnet til min kjæreste før vi ble offisielt kjærester. Vi hadde da kjent hverandre i noen år og hatt et forhold et par års tid, som vi da bestemte oss for å satse på. Det tok deretter en del tid før første overnatting. Altså ikke noe rush. Det fungerte fint for oss alle.

Anonymkode: e09c7...ae2

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig at de voksne kjenner hverandre bra før man drar barn inn i en relasjon. Det går ikke fram av HI her om eksmannen hadde kjent den nye kjæresten like kort tid som de hadde vært sammen. Det kan jo hende han hadde kjent den nye kjæresten i lengre tid før de ble i lag og at de har datet/hatt et forhold før de har bestemt seg for å satse på et forhold. I et slikt tilfelle synes jeg ikke det er galt om man hilser på barnet, men overnatting med en gang er litt vel mye da. Om både bekjentskap og forhold er under en måned ferskt så bør man vente med å introdusere barn, synes jeg. Det er uansett vanskelig å være kategorisk her, det kommer an på mange faktorer. Det som er riktig hos noen, blir feil hos andre.

Jeg møtte barnet til min kjæreste før vi ble offisielt kjærester. Vi hadde da kjent hverandre i noen år og hatt et forhold et par års tid, som vi da bestemte oss for å satse på. Det tok deretter en del tid før første overnatting. Altså ikke noe rush. Det fungerte fint for oss alle.

De møttes i januar, barna møtte henne første gang i begynnelsen av februar.  De har vært sammen i en mnd nå. All samvær han har hatt med ungene etter den tid har hun deltar på. 

Jeg er enig i alt du skriver. Det er mange faktorer som spiller inn. Hadde dette vært en dame han kjente fra før hadde jeg ikke sagt noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Helene90 skrev:

Det er dame nr 2 de introduseres til på under 1 år.. Vi holder våre diskusjoner til når barna ikke er tilstede.. Jegg snakker ikke negativt om verken far eller damene til barna. Han er mine barns far og min bestevenn igjennom 12 år. Vi var sammen i 8. Det er ingen såre følelser etter bruddet. Det var det beste for oss og det fungerer bra med ungene. Vi bor nært hverandre og omgås i hverdagen. Men ja jeg syns at når dame nr 2 på under et år møter barna mine og tilbringer like mye tid med dem som faren syns jeg ikke det er greit så tidlig. Jeg sitter ikke å tror det er noe galt eller negativt med henne, men jeg syns de kunne ventet med å involvere barna. Barna viste ikke at det var pappas nye kjæreste før de såg dem kysse når de var på lekeland sammen med ungene. 

Jeg svarte over her før jeg så denne. 

Når dette er bakgrunnen forstår jeg deg godt, og er enig med din vurdering. Introduksjon til dame nr 2 på under ett år, samt at hun er til stede under hele samværet - ikke bra. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes det er altfor tidlig, men her på KG mener flertallet at slikt er helt ok. Dessverre. Du vil få utrolig mange svar som kritiserer deg for å ha den meningen du har. Det er halt absurd og gjenspeiler ikke holdningene til voksne jeg omgås IRL.

Det er vel egentlig nettopp virkeligheten som gjenspeiles... At det kan være tidlig, ja, men kun en selv vet hva som er best for situasjonen. Og en tidligere partner har ingenting de skulle sagt på det. Om far/mor velger å introdusere barna for ny partner, får det være opp til dem. Men foreldrene bør også se andre hvordan barna har tatt bruddet. Om de lider av å møte ny partner, mener jeg derimot at foreldrene sammen burde se hvordan barna har det og snakke sammen. 

TS, jeg vet ikke hvordan barna har det eller har hatt det etter bruddet, men eneste måten jeg ser at du kan komme med innvendinger er hvis barna har det vondt eller sårt over ny partner, eller at det kommer frem at den nye kvinnen ikke er bra for barna. 

Anonymkode: c7aa8...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er hensynsløst og ansvarsløst av både han og henne. Barnas evne til å knytte nære bånd svekkes av at det fyker inn og ut nye nære mennesker i livet deres. Har vært den nye og jeg tok mer hensyn til dette enn både mor og far i sine forhold. 

Anonymkode: 69984...48a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig nettopp virkeligheten som gjenspeiles.

Nei, KG er ikke et representativt utvalg av kvinner og menn i Norge. Det tror jeg du også skjønner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det overhode ikke som noe negativt at han finner seg ny dame. Unner han alt godt.. jeg har selv ikke introdusert min nye partner for barna. De har hilst på han en gang i forbi farten som en venn.. 

Det er alle faktorene rundt det som plager meg. De har kjent hverandre kort tid, det er dame nr 2 på kort tid, hun deltar på all samvær osv.. De to som kan uttale seg sier selv at det er ikke det samme å være hos pappa. Han er alltid opptatt med kjæresten, de får ikke være bare med han. Hun minste kan ikke si så mye. 

De to eldste tok bruddet greit. Vi bor så nært og har et godt samarbeid ellers. De har både faren og besteforeldre i gå avstand og vi samles fremdeles alle når det er noe. Bursdager, jul, påsken osv.. 

Det er ikke bare jeg som reagere på at ting har gått fort i svingene. Selv eks svigers reagerer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...