Gå til innhold

Når man ikke vil leve

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men ikke tør og dø.. Hva skal man gjøre? Dør man av å falle 7 etasjer ned?

Anonymkode: 8c947...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette løser ingenting. Hvor er moderator? Vær så snill, ring legevakt eller hva som helst sånn at du får hjelp. Dette ordner seg skal du se, stor klem <3

Skrevet

Hei . Send en pm om du vil prate:)

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men ikke tør og dø.. Hva skal man gjøre? Dør man av å falle 7 etasjer ned?

Anonymkode: 8c947...737

Hei ts. Jeg hadde et inderlig ønske om å dø for mange år siden, men jeg tok imot hjelp, mye hjelp, og livet har blitt levelig. Er idag så glad for at jeg lever, dit kan du også komme. Prøv å ring mental helse tlf 116123. De er døgnåpen og det er mange flotte å prate med der. Du må ta tak nå, start med en telefon. Klem

Skrevet

Jeg har vært der du er nå, men jeg har overlevd selvmordsforsøk og i dag er jeg glad for at jeg overlevde. Livet kan være tøft, men det kan bli bedre. Livet skal leves. Slik er det bare. Det er ikke vi som skal bestemme når livet skal avsluttes.

Det var leit at venninnen din tok livet av seg. Jeg har opplevd at en god kammerat valgte å dø.. Det smerter og savnet er et åpent sår i dag 7 år senere. Din venninne kan ikke ha hatt det lett. Vil du påføre dine nærmeste familie og venner den samme smerten? Uansett hvor vondt man har det og hvor håpløs situasjonen ser ut, blir det til slutt bedre. Ofte er selvmord et ønske om endring av en situasjon man ikke ser noen utvei av. Hvis du har konkrete planer, synes jeg du skal kontakte legevakten eller ringe 113. Der vil du få hjelp.

Du kan sende p.m. om du ønsker. Det er sjelden at jeg skriver under nick :)

:klem:

• Liker 1
Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (ler mer her om hvorfor vi har denne regelen).

Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

mvh. Nordvesta, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...