Gjest Fighter Skrevet 21. oktober 2004 #21 Skrevet 21. oktober 2004 Pussig at mennesker uten barn ikke kan se for seg at mennesker som har barn også har behov for litt tid for seg selv, uten barna sine, en gang i blant! Men hun er jo uten barna når de er hos faren selv om hun jobber da. Og hun jobber vel ikke hele lørdagen eventuelt så hun får slappe av også? Skjønner at det er slitsomt å være alenemor med 3 unger, men at argumentet om å kunne unne seg tid til tid uten barna blir vel irrelevant i denne sammenhengen? Ikke at det er opp til meg eller noen andre å bestemme, men...
Nabodama Skrevet 21. oktober 2004 #22 Skrevet 21. oktober 2004 DEt med å ha litt tid for seg selv går vel ut på å selv kunne velge hva man vil gjøre da.
Lisemor Skrevet 22. oktober 2004 #23 Skrevet 22. oktober 2004 Alle som er alene med ansvar for barn bør ha litt fri innimellom. Var alenemor i mange år og jobbet de helgene barnet var hos far. Skulle ønske jeg hadde hatt barnevakt annenhver lørdag slik at jeg hadde hatt fri-fri helger. Synes ikke det er egoistisk å ønske noen få dager fri til å lade opp battariene og pleie kjærligheten. Det er bedre for barna at foreldrene har det bra eller at de konstant er slitne. Det og gå hver dag utenom annenhver helg og ha hovedansvar for barn er strevsomt og sliter. Er deiligt å kunne slappe helt av innimellom. Nå når jeg er gift med en annen enn barnets far- setter vi kjempepris på de helgene der vi har fri fra barn og jobb. Uten de helgene hadde vell livet og ekteskapet ikke vert så bra. Håper ingen av dere opplever å erfare situasjonen alenemor.
BritElin Skrevet 22. oktober 2004 #24 Skrevet 22. oktober 2004 En bekjent av meg er alenemor og jobber 2 lørdager i mnd, en helg når ungene er hos far og en når de er hos henne, da er det mormor eller tanter som trår til i noen timer. Som aleneforeldre er det alle forunt å få en frihelg eller to i mnd, kan tenke meg det er ganske stritt. Jeg er gift og mor til 3 kunne jammen tenkt meg en frihelg i ny og ne jeg også
Gjest Tex Skrevet 23. oktober 2004 #25 Skrevet 23. oktober 2004 Alle trenger tid for seg selv. Alle som har ny kjæreste trenger litt ekstra tid for seg selv. Herregud å få barn er da ingen livstidsdom, men snarere en stor glede som skal deles med omverdenen. For alt vi vet kan det hende mormor sitter og fisker desperat etter å få ha barnebarna sine annenhver lørdag. Fei for egen dør først kanskje...... Og du Far til 2........ *gjesper sammen med Ronja* Du gjentar deg selv til det kjedsommelige. Hold deg til tema, da...... -som IKKE var økt samvær hos samværsforelder.....
*Kaisa* Skrevet 25. oktober 2004 #26 Skrevet 25. oktober 2004 enig med ett par stykker her jeg; Hvorfor skal enkelte henge seg opp i hva andre gjør? Hvis jeg hadde hatt omsorgen for tre barn alene så hadde jeg jammen satt pris på å ha annenhver helg for meg selv. Hadde nok ikke sagt "Nei takk" til to uker ferie med kjæresten heller. Tror enkelte hadde hatt godt av å prøve ut enkelte situasjoner selv. tror nok dama tilbringer en del tid med barna sine ettersom hun er alene med de Noen ganger blir jeg å forbanna her inne når jeg leser "...jeg kjenner/vet om en som..." Til grunnleggeren av tråden; Tror du muligens har litt lite å gjøre.
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2004 #27 Skrevet 25. oktober 2004 Det kan være frihelgene som gjør at hun orker å være mamma alle de andre dagene. Har selv vært i en situasjon hvor hverdagen var beintøff og grunnen til at jeg orket å stå på var at jeg visste at DEN helga kunne jeg bare være meg. Sove, rydde, lese, treffe venner osv. Ingen barn jeg måtte stille opp for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå