AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Kunne du datet en jente som du visste hadde blitt utsatt for overgrep? Når mener du ville vært riktig tidspunkt å fortelle det til deg på? Ville du foretrekke å ikke vite det eventuelt? Kom gjerne også med eventuelle andre synspunkter... Anonymkode: a236f...9d2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Herregud for et spørsmål. Selvfølgelig kunne jeg det. Kunne du datet noen som har brukket armen før? Anonymkode: a9f36...ec3 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud for et spørsmål. Selvfølgelig kunne jeg det. Kunne du datet noen som har brukket armen før? Anonymkode: a9f36...ec3 Det er et helt legitimt spørsmål. Det er mange som føler en skam etter en slik hendelse, og mange er også bekymret for hvordan partner vil reagere og se på dem etter at man forteller det. At du sammenligner overgrep med en brukket arm er helt på trynet. Anonymkode: 9a95e...82f 7
Gjest Castielz Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 Selvsagt kunne jeg det! Men bare dersom hun gjør eller har gjort alt hun kan for å komme seg videre, fått hjelp etc.
Justia Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud for et spørsmål. Selvfølgelig kunne jeg det. Kunne du datet noen som har brukket armen før? Anonymkode: a9f36...ec3 Rimelig sikker på at det er lettere å komme seg etter et beinbrudd sammenlignet med en voldtekt... 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Selvsagt. Men jeg forutsetter at hun ikke er rammet av stockholm-syndromet. Anonymkode: 35264...146 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et helt legitimt spørsmål. Det er mange som føler en skam etter en slik hendelse, og mange er også bekymret for hvordan partner vil reagere og se på dem etter at man forteller det. At du sammenligner overgrep med en brukket arm er helt på trynet. Anonymkode: 9a95e...82f Det var ikke noen sammenligning, jeg syns bare det var et himla dumt spørsmål. Anonymkode: a9f36...ec3 1
Summers Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Kommer sikkert an på hva voldtekten gjorde med jenta i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke noen sammenligning, jeg syns bare det var et himla dumt spørsmål. Anonymkode: a9f36...ec3 Og jeg synes du kom med et himla dumt svar. Anonymkode: 9a95e...82f 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og jeg synes du kom med et himla dumt svar. Anonymkode: 9a95e...82f Det er greit. Anonymkode: a9f36...ec3
Fiberhusk Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, Summers skrev: Kommer sikkert an på hva voldtekten gjorde med jenta i ettertid. Enig med deg. Voldtekten "min" har ikke ødelagt meg på langt nær så mye som forholdet til noen av mine ekser gjorde. Tror det er viktig med åpenhet. Man trenger ikke si det på første date med mindre man blir spurt direkte eller kommer inn på temaet. En bra fyr liker deg uansett bagasje.
MapleSirup Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du datet en jente som du visste hadde blitt utsatt for overgrep? Når mener du ville vært riktig tidspunkt å fortelle det til deg på? Ville du foretrekke å ikke vite det eventuelt? Kom gjerne også med eventuelle andre synspunkter... Anonymkode: a236f...9d2 Det blir menn pent nødt til med tanke på hvor mange jenter som utsettes for dette! 2
AnonymBruker 42 Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 Det kunne jeg, og det har jeg også gjort. Jeg vil vite om det, om det er noe er noe man ønsker å dele. Jeg vil ikke vite om det om det er motsatt... "Riktig tidspunkt" er når man føler at det er riktig. Utover det er det jo et utrolig innviklet og komplisert spørsmål å svare konkret på , siden det kommer an på ca.1000 tilfeldige og personlige faktorer...
Justia Skrevet 25. mars 2016 #14 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Det blir menn pent nødt til med tanke på hvor mange jenter som utsettes for dette! Dette blir for teit. Det er et oppriktig spørsmål. Jeg lurte lenge på om det var en trygg ting å være åpen til en ny partner om før jeg tok sjansen første gangen. Det er derimot ingen som er nødt til noe som helst. Man velger selv hvem man dater. Alle har forskjellige forhistorier, og om en slik ting ville vært for mye for noen å håndtere så er det en ærlig sak. Men da ville han/hun ikke vært noe for meg, som også er en ærlig sak, og mitt valg...
MapleSirup Skrevet 25. mars 2016 #15 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, Justia skrev: Dette blir for teit. Det er et oppriktig spørsmål. Jeg lurte lenge på om det var en trygg ting å være åpen til en ny partner om før jeg tok sjansen første gangen. Det er derimot ingen som er nødt til noe som helst. Man velger selv hvem man dater. Alle har forskjellige forhistorier, og om en slik ting ville vært for mye for noen å håndtere så er det en ærlig sak. Men da ville han/hun ikke vært noe for meg, som også er en ærlig sak, og mitt valg... Spørsmålet henvendes til menn generelt. Dersom menn generelt skulle ta et standpunkt mot å prinsipielt ikke date kvinner som er overgrepet så vil de raskt oppdage at det etterhvert er få å velge mellom! DET er poenget. At folk ikke håndterer egen eller andres forhistorie handler om noe annet.
Justia Skrevet 25. mars 2016 #16 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Spørsmålet henvendes til menn generelt. Dersom menn generelt skulle ta et standpunkt mot å prinsipielt ikke date kvinner som er overgrepet så vil de raskt oppdage at det etterhvert er få å velge mellom! DET er poenget. At folk ikke håndterer egen eller andres forhistorie handler om noe annet. Vi er der ja! I så fall: Spørsmålet henvendes til menn generelt? Det er faktisk ikke mulig for menn som en samlet gruppe å gjøre seg opp en mening om å slutte å date jenter av uansett årsak, så jeg er ganske sikker på at spørsmålet var rettet til hver enkelt mann som skulle finne på å svare, og at det er hans individuelle mening som det derfor spørres etter. Og jeg synes det er ufint å avfeie spørsmålet på den måten når noen oppriktig lurer på en sånn ting...
Katten.2.0 Skrevet 25. mars 2016 #17 Skrevet 25. mars 2016 Så lenge vi kan ha et høvelig normalt sexliv og nærhet er det overhodet ikke en sak for meg. 1
MapleSirup Skrevet 25. mars 2016 #18 Skrevet 25. mars 2016 24 minutter siden, Justia skrev: Vi er der ja! I så fall: Spørsmålet henvendes til menn generelt? Det er faktisk ikke mulig for menn som en samlet gruppe å gjøre seg opp en mening om å slutte å date jenter av uansett årsak, så jeg er ganske sikker på at spørsmålet var rettet til hver enkelt mann som skulle finne på å svare, og at det er hans individuelle mening som det derfor spørres etter. Og jeg synes det er ufint å avfeie spørsmålet på den måten når noen oppriktig lurer på en sånn ting... Jeg har ikke avfeiet spørsmålet! Jeg besvarer det med at man får være realistiske her. Jeg kjenner knapt en kvinne som ikke har vært utsatt for ett eller annet overgrep av seksuell karakter fra menn.
Ardenus Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Ja, ville helst ha fått vite om det tidlig, så man kan ta hensyn, hvis det er noen triggere som man ikke visste om. Veldig glad i å vite mest mulig om partneren.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #20 Skrevet 26. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som føler en skam etter en slik hendelse Det er forståelig at de føler skam dersom de selv medvirket til og oppmuntret til overgrepet. Ellers ikke. Anonymkode: af401...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå