Gå til innhold

Kan jeg gi blod?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier så lurer jeg på om jeg kan gi blod, pga eksem/utslett. Hadde atopisk eksem som liten men vokst det fra meg, nå er det kun hvis det er veldig fuktig i luften og det blir klamt jeg får eksem, så lurte da på om jeg uansett kan gi blod? 

Anonymkode: e403c...53e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på årsaken til,eksemen. Du får ringe og spørre, eller snakke med fastlegen din. Allergikere ernikke ønsket som blodgivere. 

Anonymkode: 2e6c6...fd9

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på årsaken til,eksemen. Du får ringe og spørre, eller snakke med fastlegen din. Allergikere ernikke ønsket som blodgivere. 

TS

Som nevnt første innlegg så får jeg eksem hvis luften er veldig fuktig og det blir klamt, kun rundt halsen og skuldrene. 

Allergikere? Er det noen spesielle typer allergier eller alle?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Som nevnt første innlegg så får jeg eksem hvis luften er veldig fuktig og det blir klamt, kun rundt halsen og skuldrene. 

Allergikere? Er det noen spesielle typer allergier eller alle?

Problemet er at jeg ikke er synsk, selv om jeg skulle ønske tidvis at jeg var synsk. :skratte: Kan kan derfor ikke vite om denne reaksjone skyldes en aktivering av din kropps imunforsvar = allergi, eller om det kommer av andre mekanismer.  

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg ikke er synsk, selv om jeg skulle ønske tidvis at jeg var synsk. :skratte: Kan kan derfor ikke vite om denne reaksjone skyldes en aktivering av din kropps imunforsvar = allergi, eller om det kommer av andre mekanismer.  

Hvorfor svarer du da? 

Anonymkode: 1b7fd...5b2

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullprat! Er ekstremt allergisk, i tillegg  går jeg på medisiner for høyt blodtrykk. Er blodgiver.

kvinne 35

Anonymkode: 1145b...a14

• Liker 5
Skrevet

Gi blod har oversikt over regler for å gi blod. Vær oppmerksom på at du vil ha en samtale med medisinsk personell som vil endelig avklare om du kan gi blod eller ei. Det er kun medisinsk personell som kan gi deg et troverdig svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier så lurer jeg på om jeg kan gi blod, pga eksem/utslett. Hadde atopisk eksem som liten men vokst det fra meg, nå er det kun hvis det er veldig fuktig i luften og det blir klamt jeg får eksem, så lurte da på om jeg uansett kan gi blod? 

Du må jo svare på omfattene skriv og testing av blod før du blir godkjent og det kan ta tid. Jeg ble godkjent selv om jeg har atopisk eksem. Spørs hva de finner i blodet ditt. Kun blodbanken kan svare deg på dette. 

Anonymkode: 49669...fd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo svare på omfattene skriv og testing av blod før du blir godkjent og det kan ta tid. Jeg ble godkjent selv om jeg har atopisk eksem. Spørs hva de finner i blodet ditt. Kun blodbanken kan svare deg på dette. 

Anonymkode: 49669...fd8

Okei takk :) har en samboer som er blodgiver og har selv lyst til å bli det, men han tvilte pga eksemen, men da blir jeg med han neste gang og hører med de :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...