Gå til innhold

Tredjegradsforbrenning

Fremhevede innlegg

Gjest Dwight
Skrevet

Du starter med lunket og så går over til kaldt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Is i en plastpose er det eneste som har fungert for meg. Jeg tviler på at noen klarer å holde isbiten på samme plass slik at en får frostskade.

Is skal ikke brukes. Du tjener ingen ting på det, og du risikerer bare å skade omkringliggende vev ytterligere.

Anonymkode: d6adc...dab

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legevakten anbefaler alltid å ringe først, særlig når det er så stor pågang i påsken. 

Jeg kom gjennom nå og fikk ikke noe særlig tilbakemelding. De har nok mye å gjøre der, så de er nok litt slitne, særlig når det gjelder sånne små tilfeller som dette. Hun sa jeg bare skal kjøle det ned med kaldt vann og se om det dukker opp noen blemmer. Så påføre litt vaselin og bandasjere rundt. Hadde vel ikke forventet noe særlig mer omfattende enn det, men fint å få det klarlagt hvertfall.  

Anonymkode: 7117f...a0e

Det spørs hvilken legevakt det er snakk om. Skulle alle i Oslo, Stavanger eller Bergen ringe legevakten før de drar dit, så vil sentralbordet bryte sammen. 

På mindre steder sitter gjerne legene hjemme og ønsker at sykepleier på legevakten skal vurdere om legen trenger komme på jobb. Derfor ber de om at det ringes. 

Å smøre vasselin på brannsår er å steke brannsåret i fett. Denne trådens mange svar og råd er helt til å miste pusten av, særlig for en som har jobbet med brannskader. 

Anonymkode: e3c06...d68

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs hvilken legevakt det er snakk om. Skulle alle i Oslo, Stavanger eller Bergen ringe legevakten før de drar dit, så vil sentralbordet bryte sammen. 

På mindre steder sitter gjerne legene hjemme og ønsker at sykepleier på legevakten skal vurdere om legen trenger komme på jobb. Derfor ber de om at det ringes. 

Å smøre vasselin på brannsår er å steke brannsåret i fett. Denne trådens mange svar og råd er helt til å miste pusten av, særlig for en som har jobbet med brannskader. 

Anonymkode: e3c06...d68

Dette er i Trondheim. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/03/19/Øker-bemanningen-på-legevakta-inn-mot-påske-12323214.ece 

Rådet om vaselin kom fra en sykepleier som svarte på legevaktoppringningen min. Det påføres når det er avkjølt og ikke akutt og brukes for å gi fukt. Jeg forstår ikke hvorfor du mener at dette ikke er riktig. 

Du er så krass i svarene dine, og jeg har ingen idé om hvorfor. 

Anonymkode: 7117f...a0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...