Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sønnen min fikk øyekatarr ett par dager etter at han hadde vært hos legen med ørebetennelse (På mandag) P.ga ørebetennelsen fikk han en 5 dages antibiotikakur.

Begge øynene er røde, han har puss, men ikke veldig mye. Øyevippene er dekket med puss når han våkner om morgenen. Det virker ikke som at han plages spesielt mye av det. 

Nå er det jo påske, så hvis jeg skal ta han med til en lege nå, så er det legevakten, en tjeneste jeg ikke ønsker å misbruke da dette strengt tatt ikke er akutt. 

Når jeg søker det opp på nettet står det at han bør/kan få antibiotika i form av øyedråper når det er puss, men ingen steder står det konkret om man "må" dra til legen, eller om det fint kan gå over av seg selv. 

Hva bør jeg gjøre her?

han er halvannet år...

Endret av Teddi
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skyll og vask godt flere ganger om dagen og se det an i et par dager. I de aller fleste tilfeller går det over av seg selv. Har det ikke blitt bedre, eller det blir mye verre, så drar du til lege. 

Les f.eks her: https://www.apotek1.no/oyne-og-orer/oyebetennelse

Anonymkode: 0f5c3...06e

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde øyekatarr I hus for noen uker siden, vi var 3 stk som fikk det, jeg og to av ungene. Jeg hadde det kraftig og i 6 dager, jeg ammer baby så kunne ikke få behandling. Ungene hadde det lettere og trengte ikke annen behandling enn saltvann, det gikk over på 3 dager. Var i kontakt med lege som sa at de stort sett ikke behandler og at vi heller tok kontakt igjen om det ikke gikk over i løpet av 3 dager

Selv om jeg hadde det kraftig var det bare ubehagelig med det samme det brøt ut, ellers kjente jeg lite, bortsett fra gjenklistrede øyne om morgenen. Jeg så derimot helt grusom ut, skikkelig hoven og knallrøde øyne.

Jeg hadde sett an 3 dager og heller kontaktet lege da om det ikke har gitt seg. Skyll med saltvann noen ganger for dag

Anonymkode: fd894...791

Skrevet

Tusen takk for svar. Som jeg skrev virker det ikke som det plager han i det hele tatt, bortsett fra når jeg kommer med de dumme våte Bomullspads'ene for å tørke bort puss. Derfor tror jeg at jeg gjør som dere sier, ser an noen dager (tirsdag), og eventuelt kontakter legen da. 

Er bare så redd for at jeg gjør noe galt, siden jeg selv sjeldent kontakter lege. 

Skrevet

Vi brukte avkjølt kamille te . Hjalp i løpet av kort tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...