Anine87 Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Er det noen som har opplevd eller hørt om at noen blir frisk fra lavt stoffskifte? Har etter en lang periode med overdoseringssymptomer trappet ned på Levaxin før jeg sluttet helt desember 2015. Sjekker stoffskiftet jevnlig, men det er fortsatt normalt fire måneder etter og klumpfølelsen i halsen er endelig borte. Men det rare er at det i følge min fastlege som er spesielt interessert i stoffskifte sier at det skal ikke være mulig å bli frisk fra lavt stoffskifte.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har lest meg opp og ned om stoffskifte en stund nå da jeg er i faresonen, og gjengangeren er jo: du blir ikke frisk! (så behandlingen skal kun få deg til å føle deg frisk) så dette er jo spennende! Regner med at du har pratet med fastlegen om dette, hva sier h*n? Anonymkode: b24bd...028 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Jeg sluttet med Levaxin for 2 år siden fordi jeg ikke følte noe bedring med de. Legen ville heller ikke øke dosen, noe jeg da gjorde av meg selv. Dette fant han ut og sa jeg var "spenna gæern, jeg kunne risikere å dø av det" Da ga jeg opp og blodprøvene de siste årene har vært "fine" iflg legen, men hva som legges i det ordet aner jeg ikke. Noe er riv ruskende galt med meg iallefall, men så lenge blodprøvene er "fine" så er det iflg legen ikke noe galt. Er ikke normalt å besvime uten grunn flere ganger i året og omtrent slå seg helseløs. Heller ikke vanlig å ikke eie noe energi og det å gå 10 meter føles som en mil innimellom. Har så rare opplevelser, som om jeg er utenfor meg selv liksom. Vet det høres dumt ut, men sånn har jeg det iallefall. Jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville bli kvitt lavt stoffskifte, men får heller ingen forklaring på hvorfor blodprøvene er fine heller. Han vet jegvhar sluttet med Levaxin. Anonymkode: 0ca77...30e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet med Levaxin for 2 år siden fordi jeg ikke følte noe bedring med de. Legen ville heller ikke øke dosen, noe jeg da gjorde av meg selv. Dette fant han ut og sa jeg var "spenna gæern, jeg kunne risikere å dø av det" Da ga jeg opp og blodprøvene de siste årene har vært "fine" iflg legen, men hva som legges i det ordet aner jeg ikke. Noe er riv ruskende galt med meg iallefall, men så lenge blodprøvene er "fine" så er det iflg legen ikke noe galt. Er ikke normalt å besvime uten grunn flere ganger i året og omtrent slå seg helseløs. Heller ikke vanlig å ikke eie noe energi og det å gå 10 meter føles som en mil innimellom. Har så rare opplevelser, som om jeg er utenfor meg selv liksom. Vet det høres dumt ut, men sånn har jeg det iallefall. Jeg fikk beskjed om at jeg aldri ville bli kvitt lavt stoffskifte, men får heller ingen forklaring på hvorfor blodprøvene er fine heller. Han vet jegvhar sluttet med Levaxin. Anonymkode: 0ca77...30e Kanskje han ikke "gidder" siden du var så "spenna gæern" ? Syns det høres skummelt ut, har du tenkt tanken å bytte lege og få undersøkt dette litt mer? Anonymkode: b24bd...028
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Tipper at blodprøvene dine ikke er fine, men at han ikke vet hva han snakker om. Finn en fastlege med litt greie på stoffskifte og bytt til vedkommende. Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale Keith Gretemeier. Anonymkode: db535...14b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper at blodprøvene dine ikke er fine, men at han ikke vet hva han snakker om. Finn en fastlege med litt greie på stoffskifte og bytt til vedkommende. Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale Keith Gretemeier. Anonymkode: db535...14b Jeg bor ikke så langt fra Oslo, men er det en privatlege eller en som jobber spesiellt med lavt stoffskifte? Er han svindyr å gå til? Anonymkode: 0ca77...30e
Anine87 Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2016 Legen min sier at det i teorien ikke er mulig å bli frisk, hun klør seg i hode og synes det er rart. Rart synes hun også det er at jeg har Anti TPO over 1300, men ultralyd av skjoldbruskkjertelen viser ingen betennelse (som den gjorde da jeg ble diagnostisert med lavt stoffskifte i 2010). Medisins mirakel her altså.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 2 timer siden, Anine87 skrev: Er det noen som har opplevd eller hørt om at noen blir frisk fra lavt stoffskifte? Har etter en lang periode med overdoseringssymptomer trappet ned på Levaxin før jeg sluttet helt desember 2015. Sjekker stoffskiftet jevnlig, men det er fortsatt normalt fire måneder etter og klumpfølelsen i halsen er endelig borte. Men det rare er at det i følge min fastlege som er spesielt interessert i stoffskifte sier at det skal ikke være mulig å bli frisk fra lavt stoffskifte. Lavt stoffskifte betyr at skjoldbruskkjertelen ikav Thyroxin blir produserer tilstrekkelig med Thyroxin. Derfor tilsettes tyroxin i tablettform, i dose tilpasset etter hvordan pasienten føler seg, og etter blodprøvemåling. Ved bruk av tabletter skal TSH ligge mellom 0,5 og 1,5. Bruker du ikke medisiner er øvre grense rundt 4 - husker ikke nøyaktig. Lavt stoffskifte er en kronisk, sykdom. Med riktig dose Thyroxin så er man "tilnærmet" frisk. Ved bruk av Thyroxintilsetning blir som oftest skjoldbruskkjertelen "lat" og slutter å produsere thyroxin selv. Men det er og mulig at den kan finne tilbake til normal thyroxinproduksjon, men det er uvanlig. Å slutte å ta Thyroxintilsetning når en har gått på dette over tid og på egenhånd er galskap. Boken Også må du ikke stille spørsmål, av Per Wgil Hegge ligger ute på nettet og bør leses av alle med stoffskifteproblemer for å forstå sykdommens alvor. Anonymkode: c9e0b...f69
Ulven Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 I starten av en autoimmun thyreoiditt kan kjertelen klare å produsere nok thyroxin i perioder. Du kan være i en slik periode nå. Du bør sjekke stoffskifteverdiene dine med jevne mellomrom, slik at du ikke plutselig blir for lav. Men har du en anti-TPO på over 1300 skal det mye til å stoppe kroppen i å fortsette destruksjonen av kjertelen. Du kan gjøre ditt ved å spise gluten og sukkerfritt, samt bruke selen og zink og så vil tiden vise om verdiene går ned. Jeg har god erfaring med å bruke en helhetstenkende lege, Anngret Baumann, men det koster selvfølgelig noe. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå