AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Hei, jeg er 16 år gammel ( snart 17) og går VG1 Helse og oppvekstfag i Oslo. Til neste år har jeg søkt VG2 Helseservice og jeg ønsker og tenker å bli helsesekretær, Altså ta VG3 Helsesekretær. Så har jeg en del spm. Håper dere kan svare så utfyllende og godt som mulig 1. Er det vanskelig å få jobb som helsesekretær i Oslo? Da tenker jeg både på legesentere og sykehus ( Både privat og offentlig) 2. Er det noe arbeid dere driver med utenfor jobben, altså noe arbeid hjemme? Som f.eks Lærere retter ofte prøver hjemme, gjør Helsesekretærer noe arbeid hjemme? 3. Vil du anbefale en som interesserer seg i medisin og liker å være med mennesker dette yrket? 4. Hva ligger lønnen din på og hvor lenge har du jobbet som helsesekretær (ansiennitet)? evnt gjerne alder også 5. Er det mye arbeid på jobben? Hva er arbeidsoppgavene for helsesekretærer og evnt dine arbeidsoppgaver? 6. Er det vanskelig å få jobb på sykehuser der man både kan ta blodprøver og drive med administrative oppgaver? Anonymkode: ca9c7...36a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er 16 år gammel ( snart 17) og går VG1 Helse og oppvekstfag i Oslo. Til neste år har jeg søkt VG2 Helseservice og jeg ønsker og tenker å bli helsesekretær, Altså ta VG3 Helsesekretær. Så har jeg en del spm. Håper dere kan svare så utfyllende og godt som mulig 1. Er det vanskelig å få jobb som helsesekretær i Oslo? Da tenker jeg både på legesentere og sykehus ( Både privat og offentlig) Ja utrolig vanskelig. 2. Er det noe arbeid dere driver med utenfor jobben, altså noe arbeid hjemme? Som f.eks Lærere retter ofte prøver hjemme, gjør Helsesekretærer noe arbeid hjemme? Nei. 3. Vil du anbefale en som interesserer seg i medisin og liker å være med mennesker dette yrket? Ja. 4. Hva ligger lønnen din på og hvor lenge har du jobbet som helsesekretær (ansiennitet)? evnt gjerne alder også Jobber nå i hjemmesykepleien fordi jeg enda ikke har fått jobb som helsesekretær. De fleste søker folk med erfaring(hvor skal vi da få erfaring fra? Logisk? nei. Ble ferdigutdannet for 3 år siden og er 23 år. 5. Er det mye arbeid på jobben? Hva er arbeidsoppgavene for helsesekretærer og evnt dine arbeidsoppgaver? 6. Er det vanskelig å få jobb på sykehuser der man både kan ta blodprøver og drive med administrative oppgaver? Ja Anonymkode: ca9c7...36a Anonymkode: c03f5...821
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er 16 år gammel ( snart 17) og går VG1 Helse og oppvekstfag i Oslo. Til neste år har jeg søkt VG2 Helseservice og jeg ønsker og tenker å bli helsesekretær, Altså ta VG3 Helsesekretær. Så har jeg en del spm. Håper dere kan svare så utfyllende og godt som mulig 1. Er det vanskelig å få jobb som helsesekretær i Oslo? Da tenker jeg både på legesentere og sykehus ( Både privat og offentlig) 2. Er det noe arbeid dere driver med utenfor jobben, altså noe arbeid hjemme? Som f.eks Lærere retter ofte prøver hjemme, gjør Helsesekretærer noe arbeid hjemme? 3. Vil du anbefale en som interesserer seg i medisin og liker å være med mennesker dette yrket? 4. Hva ligger lønnen din på og hvor lenge har du jobbet som helsesekretær (ansiennitet)? evnt gjerne alder også 5. Er det mye arbeid på jobben? Hva er arbeidsoppgavene for helsesekretærer og evnt dine arbeidsoppgaver? 6. Er det vanskelig å få jobb på sykehuser der man både kan ta blodprøver og drive med administrative oppgaver? Anonymkode: ca9c7...36a 1. Ja det er vanskelig å få jobb som helsesekretær. 2. Nei. 3. Jepp det positive med å være helsesekretær er at du slipper turnus, får ta blodprøver, jobbe med mennesker, sitte på kontor osv. Men blir kanskje fort litt kjedelig om du egentlig vil bli lege. (Siden du interesserer deg i medisin?) 4. Nybegynner lønnen ligger på rundt 316 000 uten ansiennitet. Men jeg har ikke fått jobb enda, så jobber innen pleie på et sykehjem. 5. Det er oppgaver hele tiden og du følger et klokkeslett. Oppgavene er blodprøvetaking, urinprøver, sårstell, EKG, spirometri, INR, CRP, HB, injeksjoner, vaksiner, sende inn blodprøver, ta telefonen, sende henvisninger/sykemeldinger, ta i mot betaling osv. Veldig fine oppgaver! 6. Ja. Anonymkode: 7906d...7fc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 6. Helsesektretærer på sykehus tar ikke blodprøver. Anonymkode: 8614e...0c4
m1ss Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6. Helsesektretærer på sykehus tar ikke blodprøver. Anonymkode: 8614e...0c4 Jo, på AHUS så har de sånn blodprøvetaking (?) og der er det noen som tar blodprøver og noen som sitter i skranken
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6. Helsesektretærer på sykehus tar ikke blodprøver. Anonymkode: 8614e...0c4 De går ikke rundt å tar blodprøver, men de kan sitte å ta blodprøver av pasienter som kommer innom med en henvisning. I avdelingene er det blir mer og mer vanlig at sykepleierne tar blodprøver. Men dette er nok forskjellig. Anonymkode: 14bdc...603
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 6. Helsesektretærer på sykehus tar ikke blodprøver. Anonymkode: 8614e...0c4 Dette er nok avhengig av hvor du jobber.. På Haukeland sykehus tar helsesekretærene blodprøver både i poliklinikk og ute på avdelinger :-) Anonymkode: 3639f...f0d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå