AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Er sint på meg for at hun ikke får være alene med ungene mine mer. Grunnen til dette er at hun har tatt med ungene til steder der hun forteller at hun har sett spøkelser, folk som har gjort slemme ting med andre mennesker og barn. Hun snakker stygt om min manns familie og meg. Sier at jeg ikke er egnet som mor, at faren er ett slemt menneske og ikke fortjener å være pappa, at vi ikke takler å ha unger eller hundene vi har. Dette sitter min søster å sier til mine barn og stiller seg forundret til at jeg ikke synes det er greit. Er det bare jeg som syns dette er å gå langt over grenser for hva man sier til barn ? Nå er mine barn 3 og 5 år gammel og spør mye om jeg og pappaen er slem og hvorfor tante sier det. De har også spurt om hun virkelig ser spøkelser og folk som har dødd. Nå er jeg i 80 % jobb som omsorgsarbeider og pappaen jobber i politiet. Vi har eget hus, passe stor omgangskrets og oppegående mennesker som har masse kjærlighet, rent hus og rutiner hjemme. Min søster bor alene, eller hun har 3 hunder og 4 kaniner, men hun bor flere mil unna folk og hun har ikke vært i jobb på flere år. Så jeg tror hun er ensom for hun har ingen venner heller. Jeg har prøvd å inkludere henne, ringt ofte og dro ofte på besøk før hun gjorde dette. Hun har snakket stygt om meg og min mann, og manns familie flere ganger før så det er ikke noe nytt. Men jeg syns hun har tatt det for langt denne gangen, ved å fortelle slikt til barn. Til tross for at jeg sa at det ikke var ok så valgte hun å gjøre det enda engang til ved første anledning hun var med ungene uten at jeg eller min mann var til stede. Min mor hadde hentet ungene, for jeg måtte jobbe en time lenger, og da kom min søster til min mor og far og fortalte ungene dette. Far er rasende på min søster, mens mor har meldt seg ut. Så nå har jeg måtte se meg nødt til å nekte min søster å være alene med ungene på ei stund. Jeg hater det, men hva kan jeg gjøre ? Hun hører ikke på meg. Sier ungene må få vite sannheten om hvor fæl jeg, min mann og min manns familie er. At de må få vite at spøkelser finnes og døde folk kommer til henne for å få videreformidlet ting. Det kan godt være at hun har disse evnene, men jeg syns ikke det er passende å si sånt til barn. Nå ble dette langt, men er det noen andre her som har råd ? Opplevd lignende ? Anonymkode: 2f3af...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Shiiit! Hold ungene unna henne! hun virker ik helt god i huet! Kutt ut all kontakt for en stund er helt sikkert en bra ting å gjøre! Anonymkode: 61263...dbf 5
GammelKaktus Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Herlighet, hun hadde ikke fått truffet mine barn igjen i det hele tatt. 3
Gjest incognita Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Hadde aldri turt å være alene med den dama der. Spikk spenna!
atropos Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Du overreagerer ikke! Hun hadde ikke fått lov til å være med mine barn heller. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Helt enig med de ovenfor. I tillegg ville jeg også hatt betenkeligheter med og la din mor passe barna, da hun har meldt seg ut og ikke vil ta noen form for oppgjør med din søster. Betenkeligheten går på at jeg ikke hadde vært helt sikker på at hun hadde gitt barna den beskyttet de trenger fra søsteren din, skulle hun dukke opp å begynne og rable om spøkelser m. m i framtiden. Anonymkode: 1fec5...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Ser forresten nå at det var hos DINE foreldre hun sa dette til barna og da blir spørsmålet mitt; stopper de snakket hennes, eller fikk hun bare lov til å holde på? Anonymkode: 1fec5...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 Min mor er konfliktsky og trekker seg unna. Hun sa bare at hun hadde sagt at dette trengte hun ikke snakke med barna om også gått ut på kjøkkenet for å sette over kaffen. Så hun hadde jo sagt noe, men jeg mener at hun burde stoppet søsteren min og ihvertfall ikke gått vekk. Min far kom hjem etter at jeg hadde hentet de, men fikk jo vite om dette og ble rasende. Dette har jo hendt før, men aldri så ille. Min søster sier aldri slike ting når jeg, min mann eller far er i nærheten så derfor er det ekstra vanskelig å si i fra der og da. Min mor sier hun ikke kan styre søsteren min, og det er jo på en måte sant. Men hun kan la være av å si når hun har barna, eller stoppe akkurat slikt snakk. Far hadde aldri godtatt slik snakk fra henne. Min søster kaller meg maktgal siden jeg nå nekter henne å ha alenetid med ungene, min far mener det jeg gjør er helt rett og noe jeg må gjøre, mens mamma syns det hele er tullete og syns jeg skal slutte å overdrive sånn og at det sikkert ikke gjentar seg. Min søster er egentlig verdens snilleste, men jeg syns hun har endret seg veldig etter at hun begynte med tarot kort og slike ting for noen år siden. Jeg vil jo så gjerne at mine barn skal ha tanta si i livene sine uten at vi trenger å observere hva hun sier. Så bra det er flere enn meg som syns dette er langt over hva man sier til barn. Man blir så frustrert når slikt skjer Anonymkode: 2f3af...7fc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 Forstår frustrasjonen din og at det sikkert ikke blir lettere når du får høre at du er maktgal og tullete. Men stå på ditt, det du mener er rett for dine barn og ikke ta til deg det dem sier. Du har støtte fra din pappa (så bra!) så ta den til deg. Anonymkode: e2969...e2c 1
Fireflies Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 Herregud, jeg hadde ikke latt noens barn være alene med en slik kvinne. Eller i nærheten. 1
EvaLena Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 Hun høres en smule forskrudd ut, så pass ungene dine selv du. Hun bør jo få seg en mental sjekk, spør du meg. Hadde aldri latt henne passe mine barn iallefall uansett hvor snill hun er
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor er konfliktsky og trekker seg unna. Hun sa bare at hun hadde sagt at dette trengte hun ikke snakke med barna om også gått ut på kjøkkenet for å sette over kaffen. Så hun hadde jo sagt noe, men jeg mener at hun burde stoppet søsteren min og ihvertfall ikke gått vekk. Min far kom hjem etter at jeg hadde hentet de, men fikk jo vite om dette og ble rasende. Dette har jo hendt før, men aldri så ille. Min søster sier aldri slike ting når jeg, min mann eller far er i nærheten så derfor er det ekstra vanskelig å si i fra der og da. Min mor sier hun ikke kan styre søsteren min, og det er jo på en måte sant. Men hun kan la være av å si når hun har barna, eller stoppe akkurat slikt snakk. Far hadde aldri godtatt slik snakk fra henne. Min søster kaller meg maktgal siden jeg nå nekter henne å ha alenetid med ungene, min far mener det jeg gjør er helt rett og noe jeg må gjøre, mens mamma syns det hele er tullete og syns jeg skal slutte å overdrive sånn og at det sikkert ikke gjentar seg. Min søster er egentlig verdens snilleste, men jeg syns hun har endret seg veldig etter at hun begynte med tarot kort og slike ting for noen år siden. Jeg vil jo så gjerne at mine barn skal ha tanta si i livene sine uten at vi trenger å observere hva hun sier. Så bra det er flere enn meg som syns dette er langt over hva man sier til barn. Man blir så frustrert når slikt skjer Anonymkode: 2f3af...7fc Synes du skal høre på faren din her, han virker å være veldig fornuftig. At moren din er konfliktsky kan så være, men at hun mener du overdriver er å ta veldig lett på det. At barns får høre at dere foreldre ikke er snille o.l kan skape konflikter i barna. Ikke bra! Hold denne søsteren langt unna barna! Hun kan være så snill som bare det, men klarer hun ikke respektere dere som foreldre og innordne seg etter fornuftige grenser så er hun ikke en jeg ville hatt i nærheten av mine barn. Snakker av erfaring! Anonymkode: 1fec5...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 EvaLena Min søster har ikke passet mine barn på over 2 år og aldri hatt minste på overnatting. Nettopp pga det hun sier. Hun har pleid å komme når våre foreldre har barna, og det har gått bra, fram til nå nylig hvor hun har begynt å snakke mer tullball enn vanlig. Vi har nektet henne å være i nærheten av barna så lenge vi ikke er der. Det er derfor hun er kjempe sur. Jeg regnet med at mor kom til å reagere sånn, for hun vil jo ha husfred uansett hva. Nå har ikke mor og far barna ofte, men det hender at mor henter en sjelden gang om jeg eller mannen må jobbe lenger. Min søster er ofte hos mor og far og mor er nok redd for å måtte si nei til at min søster kan komme eller nei til å hente barna for oss. Men slik må det jo bare bli en god stund fremover. Det er tungt og jeg savner søsteren min, slik hun var for noen år siden. Og dette skaper jo anspenthet i familien, noe jeg ikke får gjort noe med. Anonymkode: 2f3af...7fc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #14 Skrevet 24. mars 2016 Er du søsteren til innleggskriveren "tante av ingen verdi"? Anonymkode: e1cf6...c28 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #15 Skrevet 24. mars 2016 Spesielt tifelle, ja i dette tilfellet har du all grunn til ikke la søstra di være alene med barna. Anonymkode: 32290...e8a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #16 Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: EvaLena Min søster har ikke passet mine barn på over 2 år og aldri hatt minste på overnatting. Nettopp pga det hun sier. Hun har pleid å komme når våre foreldre har barna, og det har gått bra, fram til nå nylig hvor hun har begynt å snakke mer tullball enn vanlig. Vi har nektet henne å være i nærheten av barna så lenge vi ikke er der. Det er derfor hun er kjempe sur. Jeg regnet med at mor kom til å reagere sånn, for hun vil jo ha husfred uansett hva. Nå har ikke mor og far barna ofte, men det hender at mor henter en sjelden gang om jeg eller mannen må jobbe lenger. Min søster er ofte hos mor og far og mor er nok redd for å måtte si nei til at min søster kan komme eller nei til å hente barna for oss. Men slik må det jo bare bli en god stund fremover. Det er tungt og jeg savner søsteren min, slik hun var for noen år siden. Og dette skaper jo anspenthet i familien, noe jeg ikke får gjort noe med. Anonymkode: 2f3af...7fc Er hun syk? Høres slik ut.. Skjønner deg god i noen tilfeller må man nekte noen om å være alene med barna. Anonymkode: 32290...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #17 Skrevet 24. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du søsteren til innleggskriveren "tante av ingen verdi"? Anonymkode: e1cf6...c28 Nei det er jeg ikke. Min søster er ikke ufør, ei heller syk så vidt jeg vet. Jeg har lest innlegget til "tante av ingen verdi" og det høres ikke ut som min søster i det hele tatt. Min søster er åpen om at hun ser ting og at hun kan spå fremtiden/vite hva man må unngå osv. Hun mener også for fullt alvor at det hun gjør og sier er rett og at hun må følge sine instinkter. Hadde min søster vært sånn som hun i det innlegget hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 2f3af...7fc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #18 Skrevet 24. mars 2016 Det høres ut som søsteren din er psykisk syk...., Anonymkode: a39a6...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #19 Skrevet 24. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er jeg ikke. Min søster er ikke ufør, ei heller syk så vidt jeg vet. Jeg har lest innlegget til "tante av ingen verdi" og det høres ikke ut som min søster i det hele tatt. Min søster er åpen om at hun ser ting og at hun kan spå fremtiden/vite hva man må unngå osv. Hun mener også for fullt alvor at det hun gjør og sier er rett og at hun må følge sine instinkter. Hadde min søster vært sånn som hun i det innlegget hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 2f3af...7fc Takk 😃 Jeg er TS i tante uten verdi, og kom tilfeldig over denne nå, takk for at du synes jeg virker snill og grei😃 Anonymkode: 17590...b49
Gjest Blomsterert Skrevet 24. mars 2016 #20 Skrevet 24. mars 2016 Hva sier hun om hvorfor du ikke er egnet som mor,og om at faren er et slemt menneske? Barn forstår jo ikke "egnet som",så hva har hun egentlig sagt sånn konkret? Spør fordi noen mennesker er rimelig eksentriske,og så tipper de over grensen til å bli gale/psykotiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå