AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Nå hoppes det igjen !! Rett over hodet på meg. Slik har ungene til naboen over fått holde på i timesvis !! At hun ikke selv forstår at dette er irriterende og lager mye støy nedover, er bare helt utrolig. Eller kanskje hun bare ikke bryr seg.... Har tenkt å snakke med henne om dette, men hver gang jeg treffer på henne, har hun ungene med. Og det er jo ikke ungene sin skyld at de har en mor som ikke forstår seg på vanlig folkeskikk. Vil gjerne ta dette opp med henne uten at ungene er tilstede, og så håpe at hun tar det til seg. Hvordan skal jeg da ordlegge meg, og er det andre som har dette problemet ? Og vær så snill - ikke si "Hvorfor bor du i leilighet hvis du ikke tåler lyd?" Jeg tåler lyd, men unger som får lov å hoppe og danse, skrike og rope i timesvis mener jeg at jeg ikke skal trenge å måtte finne meg i dag etter dag. Evner en ikke å ha en smule forståelse for hvordan ens egen adferd påvirker andre, bør en heller bo i rekkehus eller enebolig, eller første etasje. Anonymkode: a7fa3...dfd 5
ajarRun Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Bare skriv ned dette innlegget og gi henne det på en lapp.
MorTil2 Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 20 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Bare skriv ned dette innlegget og gi henne det på en lapp. Vet ikke om du prøver å være morsom, men dette er ikke artig !! Nå spiller de trombone !!! Hva er galt med folk ??? Fatter de ikke at de er plagsomme !!!!!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Jeg forstår deg såååå godt og kjenner på hvordan du har det akkurat nå! Vi leier i underetasjen til en familie på som sa det var lydisolert tak. Vel..... Det er det IKKE og vi hører det bare de går frem og tilbake. Og en til flere av dem er våkne HELE døgnet!! Si fra, selv om ungene er der. Nei, det er ikke deres feil, men de kan fint høre det og kanskje de selv tenker på hvordan de herjer over deg. Synes synd på deg og håper på dine vegne at de flytter! Skulle virkelig ønske at folk kunne respektere andre! Vi hører kun på høy musikk når vi ser at bilen deres ikke er der, fordi bassen i anlegget dunker veldig for eierne. Men å ta av seg skoene inne eller faktisk ikke sette på vaskemaskinen på kvelden, DET Gjør IKKE de! Og ja, vi har sagt ifra flere ganger om hvor lytt det er. Anonymkode: 36891...e59 1
globalagogo Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 10 minutter siden, LouiseD skrev: Vet ikke om du prøver å være morsom, men dette er ikke artig !! Nå spiller de trombone !!! Hva er galt med folk ??? Fatter de ikke at de er plagsomme !!!!! Ehm... Jeg syns det var et godt tips jeg da men.... Trenger ikke å være så krass
prt90 Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Sett på noe skikkelig satan-musikk veldig høyt? 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 5 minutter siden, prt90 skrev: Sett på noe skikkelig satan-musikk veldig høyt? Stiger lyden oppover ? Og så er det jo ikke er helt riktig å øke plagene for de andre naboene.... Fordi om det er over mitt hode, vil de andre høre lydene og, og føler seg nok plaget de og. Anonymkode: a7fa3...dfd
ajarRun Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, LouiseD skrev: Vet ikke om du prøver å være morsom, men dette er ikke artig !! Nå spiller de trombone !!! Hva er galt med folk ??? Fatter de ikke at de er plagsomme !!!!! Nå får du gi deg. TS trenger jo for faen ikke å skrive en doktorgradavhandling som er finskrevet av lingvister, godkjent av språkrådet og hyllet for sin språklige oppfinnsomhet av Noam Chomsky. Jeg prøvde å si på en enkel måte at hun bare trenger å fortelle at hun blir sjenert av lyd. "Til tider opplever jeg sjenerende lyd fra deres leilighet, det høres ut som tramping/hopping, jeg ville satt pris på om du/dere forsøker å redusere denne støyen." Første steget er jo å opplyse naboen om at det er et problem. Hva man skriver er irrelevant, men man kan jo være litt taktisk å ikke gå til frontalangrep. Men man trenger ikke å være sukkersøt eller pakke inn greia i bomull. Jeg kan se at min post virket litt plagsom, men jeg kan ikke se hvordan det er et problem å gi beskjed til en nabo om at de lager sjenerende støy. Det kan gjøres så enkelt som: "Dude, ungene dine har hoppet rundt som vårkåte harer i 2 timer nå, kan du be dem slutte?" Avhengig av forholdet til naboen selvsagt. Jeg skjønner ikke problemstillingen, si hva som plager deg og så snur du deg å går. Funker vel alle slags problemer. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, LouiseD skrev: Vet ikke om du prøver å være morsom, men dette er ikke artig !! Nå spiller de trombone !!! Hva er galt med folk ??? Fatter de ikke at de er plagsomme !!!!! Huff. Jeg forstår godt at det er plagsomt. Jeg er i samme situasjon Etter at Idar fikk sitt nye instrument, følte Jorid at huset ble oboboelig Anonymkode: 34015...d37 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #11 Skrevet 24. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stiger lyden oppover ? Og så er det jo ikke er helt riktig å øke plagene for de andre naboene.... Fordi om det er over mitt hode, vil de andre høre lydene og, og føler seg nok plaget de og. Anonymkode: a7fa3...dfd Lyden stiger oppover, ja :D Kjør på! Her snakker vi death metal på fullt volum. Husk bass! Anonymkode: 23377...db0
melatonin Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 3 timer siden, LouiseD skrev: Vet ikke om du prøver å være morsom, men dette er ikke artig !! Nå spiller de trombone !!! Hva er galt med folk ??? Fatter de ikke at de er plagsomme !!!!! Hvorfor skrive anonym nå etter å ha outa deg? jeg er av den grinete type så jeg hadde gått opp og ringt på og bedt dem dempe seg jeg 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #13 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har full forståelse for at det er slitsomt ts. Men unger må nesten få lov til å løpe og leke hjemme hos seg selv, så lenge de ikke gjør det på en tid på døgnet som det skal være stille. Unger løper gjerne rundt, de leker og er høylydt, det er slik de er. Jeg er glad jeg bodde i enebolig når ungene var i den alderen, og jeg er glad jeg bor i enebolig når naboene sine unger er i den alderen. Anonymkode: a875f...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #14 Skrevet 24. mars 2016 Klage til styret i boretslaget? Anonymkode: 59522...970
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #15 Skrevet 25. mars 2016 Altså....klage til styret? Uten å si fra til naboen på en pen måte først? Det er jo dårlig gjort. Kanskje naboen over bor i toppetasjen, eller at naboen over der igjen er veldig stille, og at de derfor ikke vet hvor lytt det er nedover? Man må jo bare si i fra! Vanskelig.å vite hva som er høyt for.naboene og ikke. Har bodd i ulike blokker i mange år, og noen naboer hører man godt, andre hører man aldri. Om noen har vært plagsomt bråkete på natta, har jeg bare sagt fra. Da roer de seg, og det har vært null problem. Unger som gråter og døvhørte pensjonister med Dagsrevyen på full guffe har jeg bare levd (lett tennerskjærende) med. Mitt råd er å si pent i fra. Ta utgangspunkt i at de antagelig ikke vet hvor mye det bråker. Og så er det vel bare å akseptere at unger leker og støyer til en viss grad. Er huset veldig lytt, kan man likevel ikke "forby" normal aktivitet. Anonymkode: 30f53...4c1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #16 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Altså....klage til styret? Uten å si fra til naboen på en pen måte først? Det er jo dårlig gjort. Kanskje naboen over bor i toppetasjen, eller at naboen over der igjen er veldig stille, og at de derfor ikke vet hvor lytt det er nedover? Man må jo bare si i fra! Vanskelig.å vite hva som er høyt for.naboene og ikke. Har bodd i ulike blokker i mange år, og noen naboer hører man godt, andre hører man aldri. Om noen har vært plagsomt bråkete på natta, har jeg bare sagt fra. Da roer de seg, og det har vært null problem. Unger som gråter og døvhørte pensjonister med Dagsrevyen på full guffe har jeg bare levd (lett tennerskjærende) med. Mitt råd er å si pent i fra. Ta utgangspunkt i at de antagelig ikke vet hvor mye det bråker. Og så er det vel bare å akseptere at unger leker og støyer til en viss grad. Er huset veldig lytt, kan man likevel ikke "forby" normal aktivitet. Anonymkode: 30f53...4c1 Utifra hva jeg skjønte har han prøvd å si ifra tidligere. Anonymkode: 59522...970
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #17 Skrevet 25. mars 2016 Og hvis han ikke har gjort det, så ser jeg ikke noe feil at en styre snakker med naboen som er upartisk. Anonymkode: 59522...970
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #18 Skrevet 25. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utifra hva jeg skjønte har han prøvd å si ifra tidligere. Anonymkode: 59522...970 Står ikke det i HL-? Anonymkode: 30f53...4c1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #19 Skrevet 25. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Står ikke det i HL-? Anonymkode: 30f53...4c1 Ja jeg leste feil og dermed skrev en tilleggs kommentar Anonymkode: 59522...970
xinnia Skrevet 25. mars 2016 #20 Skrevet 25. mars 2016 Jeg har også bodd under en barnefamilie, aldri mer! Mor der viste at det var fryktelig lytt mellom etasjene- når ungen gikk eller løp som barn gjerne gjør- så satt jeg mang engang å bare kikket opp i taket, overbevist om at ungen ville komme igjennom. Uansett å mye mor forsøkte å få ungen til å være rolig- så må de jo få lov til å bevege seg.. og nå med mange dager fri, så blir de jo hyperaktive. Det var så lytt der at jeg hørte de pratet om jeg ikke hadde radioen på ett vist volum... grøss aldri mer!! Nå bor i jeg i en loftsleilighet.. Anbefales!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå