Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I forbindelse med at vi skal til Praha i vinterferien, ønsker jeg å ta guttene med til Konsentrasjonsleiren i Terezin. Søker etter sightseeing byråer, og det kommer selvsagt opp veldig mange.

Noen som har erfaringer, gode og mindre gode, med denne gruppeturen ? Hvilket byråer har dere gode erfaringer med ? Hvordan er det å ta buss dit selv og omvisning ? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Theresienstadt, da var vi der uten guide. Gikk og så oss rundt, leste oppslått tekst osv. Det fungerte også greit. Men ønsker dere guide har jeg gode erfaringer med å være med på de guidete turene som kjøres av stedet dere er på, guidene er som regel godt opplært og kan sin historie (husk også at selskaper utenfor skal tjene penger, dvs de tar mer penger enn det vil koste deg og dra ut dit selv og bli med på en av de guidete turene der).

Husk også at Theresienstadt er en ganske "snill" leir, dvs det er leiren tyskerne viste frem til feks Røde Kors under krigen for å overbevise de om at jødene ble behandlet bra i leirene, så det er noe helt annet enn Auschwitz. Jeg anbefaler å lese litt historie om leiren før dere kommer dit, det gjør opplevelsen mye mer interessant. Selv gjorde nettopp det at jeg visste historien besøket mye mer interessant for meg.

Anonymkode: a4ae3...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...