visp Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Er den noen som kan anbefale en bra mobiltelefon hvor det viktigste for meg er muligheten til å lytte til musikk, spesielt i bevegelse (gå tur etc) og at den ikke blir vrang ved forskjellige ørepropper (vil gjerne ha anbefaling på det også- noen som tåler bevegelse og ikke detter ut hele tiden). Utover det er ikke mobil interessant for meg annet til å ringe med eller sende en sms.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Har iPhone pga dette. Det fordi jeg har mye musikk lastet ned på min iTunes. Og Spotify også. Anonymkode: d4726...406
visp Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2016 Ok, takk. Skal sjekke det ut. Har du noen anbefalinger til ørepropper også? Som tåler litt?
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 De siste årene har jeg hatt både Samsung og iPhone, og sistnevnte har vært best syns jeg. Syns batteriet varer lengre enn Samsung Ikke noe tull når jeg bruker forskjellige ørepropper/øretelefoner. Her har jeg brukt de som medfølger, Samsung sine, Marshall og andre, og alle har fungert helt supert. På samsungen så syns jeg det fort ble skurringer. Det er greit i forhold til iTunes Spotify syns jeg er hakket enklere på Samsung mtp redigering av spillelister, men det kan jeg leve med
visp Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2016 5 minutter siden, Wenda skrev: De siste årene har jeg hatt både Samsung og iPhone, og sistnevnte har vært best syns jeg. Syns batteriet varer lengre enn Samsung Ikke noe tull når jeg bruker forskjellige ørepropper/øretelefoner. Her har jeg brukt de som medfølger, Samsung sine, Marshall og andre, og alle har fungert helt supert. På samsungen så syns jeg det fort ble skurringer. Det er greit i forhold til iTunes Spotify syns jeg er hakket enklere på Samsung mtp redigering av spillelister, men det kan jeg leve med Kjempebra, takk. 2 anbefalinger for iPhone. Da heller det mot det.
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 1 minutt siden, visp skrev: Kjempebra, takk. 2 anbefalinger for iPhone. Da heller det mot det. Men sjekk gjerne ut billigere alternativer også. Har kun erfaring med disse to, men vet at billigere alternativer kan være ganske gode de også. Kan hende de er gode på lyd osv
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Kom på en ting til Dersom man går for iPhone så burde man nok ikke gå for den store, men heller ta den som er smalere dersom man ønsker å ha telefonen i et slikt armbånd når man er ute og trener/går turer 6s plus er for bred for alle armbåndene jeg har kikket på, så jeg og min samboer byttet telefoner slik at jeg kunne ha den smale telefonen med meg ut uten å måtte ha den i lomma
visp Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2016 40 minutter siden, Wenda skrev: Kom på en ting til Dersom man går for iPhone så burde man nok ikke gå for den store, men heller ta den som er smalere dersom man ønsker å ha telefonen i et slikt armbånd når man er ute og trener/går turer 6s plus er for bred for alle armbåndene jeg har kikket på, så jeg og min samboer byttet telefoner slik at jeg kunne ha den smale telefonen med meg ut uten å måtte ha den i lomma Hva heter den som passer på armbåndene da? Jeg er så dårlig på telefoner, har alltid bare hatt den enkleste av de enkle og nå må jeg bytte og fant ut at jeg vil ha noe som dekker dette behovet iallefall. Det er for å høre når jeg går turer.
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 24 minutter siden, visp skrev: Hva heter den som passer på armbåndene da? Jeg er så dårlig på telefoner, har alltid bare hatt den enkleste av de enkle og nå må jeg bytte og fant ut at jeg vil ha noe som dekker dette behovet iallefall. Det er for å høre når jeg går turer. Tror den jeg har nå heter iPhone 6s, og at den som er bredere heter 6s plus. Litt usikker merker jeg, for jeg er skikkelig dårlig på å huske slikt 😄
visp Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2016 Ok, tusen takk for hjelpen. Skal sjekke ut litt her. Da blir det iPhone da
Mons Skrevet 24. mars 2016 #12 Skrevet 24. mars 2016 Det finnes en telefon på markedet der musikkavspilling og lydkvalitet er prioritert. http://www.lydogbilde.no/test/mobil-nettbrett/marshall-london IPhone har grei lyd, men jeg tviler på de er bedre enn en andre. Spotify er vel også bedre tilrettelagt for Android (de vanligste smartmobilene) For meg virker det helt bortkastet å betale for en iPhone til musikkavspiller. For du bruker vel ikke iTunes, regner jeg med. Ingenting overgår øretelefoner som omslutter ørene, synes jeg. Det finnes utgaver som ikke er så veldig volumiøse. Det krever bare at lydutgangen på mobilen leverer et kraftig nok signal.
visp Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2016 14 timer siden, Mons skrev: Det finnes en telefon på markedet der musikkavspilling og lydkvalitet er prioritert. http://www.lydogbilde.no/test/mobil-nettbrett/marshall-london IPhone har grei lyd, men jeg tviler på de er bedre enn en andre. Spotify er vel også bedre tilrettelagt for Android (de vanligste smartmobilene) For meg virker det helt bortkastet å betale for en iPhone til musikkavspiller. For du bruker vel ikke iTunes, regner jeg med. Ingenting overgår øretelefoner som omslutter ørene, synes jeg. Det finnes utgaver som ikke er så veldig volumiøse. Det krever bare at lydutgangen på mobilen leverer et kraftig nok signal. Tusen takk Mons men har allerede bestilt. Men jeg sjekket det jo ut allikevel og viser seg at prisen ble nøyaktig den samme som den iPhonen jeg bestilte (bestilte ikke 6; 5 holder vel i massevis). Jeg skal huske linken din neste gang det blir aktuelt. Ang. øretelefoner blir det litt upraktisk å ha noen som omslutter ørene da det skal brukes når jeg går tur og sånt. Det er Spotify som er aktuelt ja så ble litt i tvil nå men.
Wenda Skrevet 25. mars 2016 #14 Skrevet 25. mars 2016 Spotify på iPhone fungerer like bra som på alle andre telefoner. Den eneste forskjellen jeg irriterer meg litt over er at jeg må trykke Rediger for å slette låter fra en spilleliste, istedenfor å bare trykke på låten for å fjerne den Egentlig bare en vanesak mener jeg Bortsett fra det så ser jeg ingen andre grunner til at Spotify på iPhone nødvendigvis er noe dårligere enn på andre telefoner
visp Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2016 4 minutter siden, Wenda skrev: Spotify på iPhone fungerer like bra som på alle andre telefoner. Den eneste forskjellen jeg irriterer meg litt over er at jeg må trykke Rediger for å slette låter fra en spilleliste, istedenfor å bare trykke på låten for å fjerne den Egentlig bare en vanesak mener jeg Bortsett fra det så ser jeg ingen andre grunner til at Spotify på iPhone nødvendigvis er noe dårligere enn på andre telefoner Ja, som sagt er det bestilt og jeg sletter da ikke låter på spotify! Det er jo bra låter Men redigering gjør jeg på pc`n.
Mons Skrevet 25. mars 2016 #16 Skrevet 25. mars 2016 7 timer siden, visp skrev: Tusen takk Mons men har allerede bestilt. Men jeg sjekket det jo ut allikevel og viser seg at prisen ble nøyaktig den samme som den iPhonen jeg bestilte (bestilte ikke 6; 5 holder vel i massevis). Jeg skal huske linken din neste gang det blir aktuelt. Ang. øretelefoner blir det litt upraktisk å ha noen som omslutter ørene da det skal brukes når jeg går tur og sånt. Det er Spotify som er aktuelt ja så ble litt i tvil nå men. Gratulerer med ny iPhone. Jeg blir så fort sliten av ørepropper. Ikke bare av presset i øregangene, men også av lyd som blir for intens etter hvert. Jeg anbefaler hodetelefoner med bøyle. De som omslutter øret helt (såkalt lukket type) er nok litt store til turbruk. Går man der i mot for en åpen hodetelefon, så ligger de utenpå øret og er mye nettere. Ingen problem å bruke slike på tur. F eks er disse lekre, synes jeg. Og lyden er fenomenal. Jeg kjenner ikke markedet, men disse har jeg tilfeldigvis hørt. https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/bowers--wilkins-p3--hodetelefon/ Mange synes også det er kult å vise at man er opptatt av musikk og god lyd. http://www.thehifashionsite.com/2014/01/take-10-challenge-32-bowers-and-wilkins.html Hvis du går for ørepropper, så husk å kjøpe en modell som er optimalisert for iPhone. De bør leveres med flere sett propper, så man kan finne de som passer ens øreganger. Husk også at det er veldig praktisk å ha kontroller og volum i fjernkontrollen på ledningen, så kan mobilen ligge i lommen.
visp Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, Mons skrev: Gratulerer med ny iPhone. Jeg blir så fort sliten av ørepropper. Ikke bare av presset i øregangene, men også av lyd som blir for intens etter hvert. Jeg anbefaler hodetelefoner med bøyle. De som omslutter øret helt (såkalt lukket type) er nok litt store til turbruk. Går man der i mot for en åpen hodetelefon, så ligger de utenpå øret og er mye nettere. Ingen problem å bruke slike på tur. F eks er disse lekre, synes jeg. Og lyden er fenomenal. Jeg kjenner ikke markedet, men disse har jeg tilfeldigvis hørt. https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/bowers--wilkins-p3--hodetelefon/ Mange synes også det er kult å vise at man er opptatt av musikk og god lyd. http://www.thehifashionsite.com/2014/01/take-10-challenge-32-bowers-and-wilkins.html Hvis du går for ørepropper, så husk å kjøpe en modell som er optimalisert for iPhone. De bør leveres med flere sett propper, så man kan finne de som passer ens øreganger. Husk også at det er veldig praktisk å ha kontroller og volum i fjernkontrollen på ledningen, så kan mobilen ligge i lommen. Haha; jeg er ikke en av de- det kan jeg love deg! De første der var jo relativt pricy må jeg si. Jeg får titte litt rundt men får se hva som kommer med tlf først- om de er greie så klarer jeg meg sikkert med det. Tusen takk for at du sjekket ut:)
Dr. A. Kula Skrevet 25. mars 2016 #18 Skrevet 25. mars 2016 Ser jeg er for sen til å anbefale, siden du allerede har bestilt, men andre kan også ha nytte av dette. Sony sine mobiler er bra på lyd, bla fordi lyd er noe Sony kan, ref Walkman. De har også modeller som støtter høyoppløst lyd, og som en bonus til utebruk så er de vanntette. Noen modeller har også støtte for anti-støy, som gjør at bakgrunnsstøy reduseres/fjernes. Noe av dette har nok også Samsung og IPhone, men ingen av disse er vanntette. Lykke til med musikknytingen.
visp Skrevet 25. mars 2016 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2016 6 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ser jeg er for sen til å anbefale, siden du allerede har bestilt, men andre kan også ha nytte av dette. Sony sine mobiler er bra på lyd, bla fordi lyd er noe Sony kan, ref Walkman. De har også modeller som støtter høyoppløst lyd, og som en bonus til utebruk så er de vanntette. Noen modeller har også støtte for anti-støy, som gjør at bakgrunnsstøy reduseres/fjernes. Noe av dette har nok også Samsung og IPhone, men ingen av disse er vanntette. Lykke til med musikknytingen. Tusen takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå